Бувають ситуації в житті, коли доводиться братися за будь-яку роботу. І, що найгірше, доводиться працювати із замовниками, яких варто було б обходити стороною. З такими замовниками можна згаяти багато часу і нервів, замість того, щоб одразу визначити, з ким доводиться мати справу. Jobs.ua пропонує розібратися, яких замовників варто відсіювати одразу, щоб не гаяти на них дорогоцінний час.
Ця стаття буде корисна в першу чергу фрілансерам-початківцям, які не завжди мають достатньо досвіду для того, щоб обирати адекватних клієнтів.
«Хочу, щоб було класно…», «Хочу, щоб було гарно» – це доволі туманні формулювання, погоджуєтесь? Як ви можете гарантувати замовнику без чіткого технічного завдання, що виконаєте всі його побажання? Можливо, він сьогодні хоче одне, а завтра захоче інше? Що тоді виходить – переробляти все по кілька разів і навіть просити про доплату, бо він до такого не може додуматися, бо ваш згаяний час його не хвилює?
Такі замовники люблять, як кажуть у народі, поморочити голову. Не дайте собі цього зробити. Просіть чітке технічне завдання, мотивуючи це тим, що без чітких орієнтирів ви не зможете врахувати всі його побажання. Якщо відмовляється надавати детальне ТЗ і мотивує це тим, що в процесі виконання проекту, мовляв, розберемося – кілька разів подумайте, перш ніж погоджуватися на таку сумнівну пропозицію. Потім сто разів пошкодуєте про це.
Існує така неприємна категорія замовників, які знають краще за фрілансера, як йому виконати проект. Тоді виникає питання – чому ж вони самі не візьмуться за роботу? Тому будьте обачними з такими клієнтами: якщо ви розумієте, що поради замовника – це відверта дурня, не беріться за цей проект. І нерви збережете, і ваше портфоліо не поповниться проектом, за який вам буде, м’яко кажучи, соромно.
Ще одні замовники попросять вас зробити скидку, та ще й прозоро натякнуть, що проект їм потрібен чим швидше. Доплатити за оперативність? Ні, не чули. Напрацюйте собі залізне правило: жодних знижок, за терміновість – доплата. Поважайте себе як фахівця, бо оренда ваших знань і навичок коштують певну суму. А якщо замовник вважає, що задля його проекту вам потрібно посунути свої плани, нехай доплачує. Це справедливо.
Ще один неприємний тип замовників, які чомусь вирішили, що можуть поводитися зверхньо і диктувати вам все до найменших дрібниць. Ні, не можуть, бо фрілансер – це ж не найманий працівник. Виконання ним робочих обов’язків більше схоже на партнерство між двома людьми, ніж на стосунки «роботодавець – найманий співробітник». Якщо бачите, що замовник поводиться з вами не належним чином, навряд чи професійні стосунки з такою людиною вас порадують.
Також виділимо тих замовників, які не хочуть оплачувати завдаток, які довго радяться стосовно ТЗ з усіма родичами і друзями, і які не можуть відповідати на ваші уточнюючі питання чітко і зрозуміло. Знову ж таки, не коректно зрозумієте замовника з першого разу – вам доведеться переробляти проект чи вносити гарячі правки, а не йому. Тому зважайте на такі речі теж.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.