UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Знай свої права
  5. З якими замовниками краще не працювати

З якими замовниками краще не працювати

19.05.2021 452
З якими замовниками краще не працювати

З якими замовниками краще не працювати

19.05.2021     452

Бувають ситуації в житті, коли доводиться братися за будь-яку роботу. І, що найгірше, доводиться працювати із замовниками, яких варто було б обходити стороною. З такими замовниками можна згаяти багато часу і нервів, замість того, щоб одразу визначити, з ким доводиться мати справу. Jobs.ua пропонує розібратися, яких замовників варто відсіювати одразу, щоб не гаяти на них дорогоцінний час.

Ця стаття буде корисна в першу чергу фрілансерам-початківцям, які не завжди мають достатньо досвіду для того, щоб обирати адекватних клієнтів.

«Я не знаю, що хочу. Хочу, щоб було класно»

«Хочу, щоб було класно…», «Хочу, щоб було гарно» – це доволі туманні формулювання, погоджуєтесь? Як ви можете гарантувати замовнику без чіткого технічного завдання, що виконаєте всі його побажання? Можливо, він сьогодні хоче одне, а завтра захоче інше? Що тоді виходить – переробляти все по кілька разів і навіть просити про доплату, бо він до такого не може додуматися, бо ваш згаяний час його не хвилює?

Такі замовники люблять, як кажуть у народі, поморочити голову. Не дайте собі цього зробити. Просіть чітке технічне завдання, мотивуючи це тим, що без чітких орієнтирів ви не зможете врахувати всі його побажання. Якщо відмовляється надавати детальне ТЗ і мотивує це тим, що в процесі виконання проекту, мовляв, розберемося – кілька разів подумайте, перш ніж погоджуватися на таку сумнівну пропозицію. Потім сто разів пошкодуєте про це.

«Я знаю, як краще»

Існує така неприємна категорія замовників, які знають краще за фрілансера, як йому виконати проект. Тоді виникає питання – чому ж вони самі не візьмуться за роботу? Тому будьте обачними з такими клієнтами: якщо ви розумієте, що поради замовника – це відверта дурня, не беріться за цей проект. І нерви збережете, і ваше портфоліо не поповниться проектом, за який вам буде, м’яко кажучи, соромно.

І скидка, і терміновість – все тут і зараз!

Ще одні замовники попросять вас зробити скидку, та ще й прозоро натякнуть, що проект їм потрібен чим швидше. Доплатити за оперативність? Ні, не чули. Напрацюйте собі залізне правило: жодних знижок, за терміновість – доплата. Поважайте себе як фахівця, бо оренда ваших знань і навичок коштують певну суму. А якщо замовник вважає, що задля його проекту вам потрібно посунути свої плани, нехай доплачує. Це справедливо.

«Я твій бос»

Ще один неприємний тип замовників, які чомусь вирішили, що можуть поводитися зверхньо і диктувати вам все до найменших дрібниць. Ні, не можуть, бо фрілансер – це ж не найманий працівник. Виконання ним робочих обов’язків більше схоже на партнерство між двома людьми, ніж на стосунки «роботодавець – найманий співробітник». Якщо бачите, що замовник поводиться з вами не належним чином, навряд чи професійні стосунки з такою людиною вас порадують.

Також виділимо тих замовників, які не хочуть оплачувати завдаток, які довго радяться стосовно ТЗ з усіма родичами і друзями, і які не можуть відповідати на ваші уточнюючі питання чітко і зрозуміло. Знову ж таки, не коректно зрозумієте замовника з першого разу – вам доведеться переробляти проект чи вносити гарячі правки, а не йому. Тому зважайте на такі речі теж.

Читайте також


Часто шукають

↑ Вгору