Дослідження доводять, скільки не вибудовуй авторитетність компанії на ринку праці, все одно залишаться співробітники, що не задоволені певними обставинами на робочому місці. Загалом, не більше 15% робітників справді задоволені та люблять свою роботу. Будь-якому роботодавцю хотілося б, щоб процент незадовільних був нижчий. На жаль, не завжди зрозуміло, що потрібно зробити, щоб збільшити рівень задоволеності співробітників, бо часто справа заключається навіть не в матеріальній складовій.
Загалом, причин незадоволеності співробітників може бути багато. Американські дослідники зазначають, що для великої кількості співробітників хотілося б, щоб компанії більше піклувались про їх здоров'я: медстрахування, підтримка психолога, відповідні умови щодо зручної праці на робочому місці. А ось співробітники віком до 35 років мріють про цікаві завдання, творчі проєкти, професійний розвиток. Але всім робітникам не подобається відсутність зворотного зв’язку від керівництва. Всі ці фактори впливають не тільки на лояльність персоналу, але й на ефективність роботи. Jobs.ua підібрав дієві способи для роботодавців щодо збільшення рівня задоволеності співробітників і знайомить вас з ними в цій статті.
Зрозуміло, що матеріальний фактор грає значну роль в мотивації співробітників та ефективній роботі. І все ж таки, існує багато інших способів зацікавити співробітника працювати краще та якісніше. Не думайте, що це пусте. Чи впевнені ви, що запропонувавши вашому співробітнику інше місце роботи з таким самим окладом, він залишиться з вами. Тому цілком зрозуміло, що будь-яка компанія, повинна вкладуватись й в збільшення рівня лояльності співробітників та розвиток корпоративної культури. А саме: змагання ефективності співробітників за грамоти, похвалу, подяку сім’ям тощо; абонементи в зали чи сертифікати за досягнення в роботі. Це може бути й курси підвищення кваліфікації, які дадуть додатковий професійний розвиток. Підвищення по кар’єрних сходах також непогано мотивує персонал до більшої ефективності, особливо тих, хто мріє про це.
Можна багато говорити та обіцяти нематеріальні блага для своїх підлеглих, але якщо діло не доходить до визнання, то довіра руйнується. Тому в інтересах роботодавця помічати та визначати успіх своїх підлеглих. Для цього можете скористатися похвалою на зборах чи відзнакою на мітингу серед інших колег. Будь-якому співробітнику приємна увага керівника, особливо серед інших колег чи колективу.
Відсутність зворотного зв’язку й справді негативно впливає на задоволеність роботою співробітниками. Але змінити це не так складно. Достатньо влаштовувати зустрічі, можна навіть в неформальній обстановці, щоб опитати підлеглих, прислухатись до їх поглядів, думок й дати зворотну відповідь, якщо в цьому є потреба колективу. Хоча це й віднімає час, зусилля керівника, але натомість надає порозуміння та допомагає вирішенню труднощів. До того ж це формує довіру та прихильність до керівництва.
Формувати довіру досить складно й довго, а ось втратити швидко й просто. Якщо всі в колективі розуміють, що працюють за результат, то довіра в колективі сама собою підтримується. Коли роботодавець довіряє співробітникам, то це додатково мотивує їх. Довіра колективу роботодавцю формується на виконанні всіх умов співробітництва, на харизмі керівника та його абсолютному лідерстві. Коли роботодавець надає свободу дій співробітникам це також непогано мотивує їх й формує самостійність, відповідальність.
Переглядання обов’язків співробітників дуже часто привносить ефективні кадрові зміни на користь компанії. Під час подібних змін може виявитись, що деякі співробітники виконують відповідні завдання краще за інших, а деяким завдання даються важче. Все залежить від особистих характеристик та напрацьованих умінь. Якщо бачите, потенціал робітника, то можете делегувати йому певні завдання з метою навчити та надати новий досвід роботи. Це покаже співробітнику можливість розвиватися в компанії, а для компанії це ще одна можливість уникнути монотонної роботи та процесу вигорання робітників.
Завдяки системі кваліфікації всіх співробітників, ви зможете чітко визначати уміння спеціаліста, який вам потрібен. Окрім цього це допоможе розуміти співробітникам, чого їм не вистачає до підвищення чи переходу від одного кваліфікаційного розряду до іншого. До того ж, у співробітників взагалі з’являється можливість контролювати самостійно цей процес, набуваючи досвіду та умінь. І співробітник розуміє, що в компанії реально побудувати кар’єру та розвиватися.
Створення комфортної атмосфери в колективі здатен підвищити процент задоволеності колективу на робочому місці. Сюди можна віднести й святкування визначних дат чи днів народження, й створення сучасного інтер’єру в офісі, й підтримання корпоративного духу. Будьте впевнені, коли вашим співробітникам зручно один з одним й цікаво, вони навряд чи захочуть покидати колектив.
Також важливо достатньо часто вимірювати процент незадоволеності спрівробітників в компанії. Це допоможе вирішенню багатьох проблем в подальшому: відтік кадрів, погіршення внутрішнього мікроклімату в колективі, профілактика вигорання кадрів. А якщо помітили збільшення проценту незадоволеності колективу, одразу дійте: визначайте причини та усувайте їх.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».