Співбесіда – саме той випадок, коли розповідати про себе найкраще не просто нормально, але необхідно. Проте, ця «зоряна година» передбачає певний напрямок таких оповідань, й на цьому місці, багато шукачів розуміють, що насправді, не мають того, що розповісти про себе на співбесіді.
Якщо, серйозно, то такі сумніви та побоювання цілком виправдані. «Намацавши під ногою» не вірну стежину, кандидат ризикує у кілька слів перетворити розповідь про свої досягнення у «потік свідомості» наповнений порожньою хвальбою та незрозумілими прикладами.
Розповідь про себе на співбесіді – це й просто, й водночас, складно. Відомо, що у той самий момент, коли слухачі відчувають невпевненість оратора чи власні сумніви у тому, що він говорить або інформація з його вуст все менш нагадує реальність та правду, думки про вигаданість розповіді та, щодо суті самої особи говорючого, вже неможливо буде «відіграти назад».
Щоб зрозуміти те, про що дійсно треба повідомляти людей, від висновків котрих залежить ваша майбутня робота, та як розповісти про себе на співбесіді правильно, треба зрозуміти деякі суттєві аспекти такого монологу.
Незважаючи на мотивацію старого прислів’я, насправді хвалити себе самого – не проста річ. Одна справа, коли ви вгадали, як правильно описати свої навички в резюме, та зовсім інша – розповісти прискіпливому та критично налаштованому слухачу, так би мовити, те-а-тет.
На думку психологів, авторитетних та численних – така розповідь, це справжній виклик власним страхам та комплексам. Людині, в якої з дитинства сформовано обґрунтоване почуття власної спроможності, що базується на переконливих прикладах з її таки, життя, на співбесіді розповісти про себе набагато простіше, ніж той особистості, яка не мала такого виховання. Більшість з сучасних мешканців соціуму, на жаль, більш підходять до другої категорії. А, коли розумієш, як пригнічувалися або «відбиралися» приватні досягнення пересічної людини протягом її існування у якості підлеглого чи «гвинтика колективу», стає зрозумілим, наскільки недосяжним для неї може стати те, як розповісти про свої досягнення.
Усвідомлюючи складнощі такої промови не тільки для себе, шукач має простіше до неї ставитися. Притому, такого ставлення буде замало, якщо кандидату потрібен успіх при проходженні інтерв’ю.
На допомогу прийде систематизація інформації, яку можна донести до рекрутерів у якості маленької, але все ж таки, історії успіху. Тож, маючи подібну історію, складаємо простий план розповіді, який підкаже, на співбесіді розповісти про себе.
Наприклад, такий план розповіді може виглядати наступним чином:
Важливо, щоб така розповідь мала відсилання до конкретних даних: цифр, статистичних порівнянь, можливо імен та назв брендів, якщо це не є порушенням комерційної таємниці. Якщо, ви зумієте розповісти це, спираючись на складений план та додаючи ваги своїй розповіді певною конкретикою, вже ніхто не матиме сумнівів, що ви кажете правду та чітко зрозуміли, як на співбесіді розповісти про себе.
Вдаючись до подібних прикладів та у разі, якщо описані досягнення були колективним успіхом, слід зазначити й свою конкретну роль у цьому, й не забути згадати колег, що вклали до результату певні зусилля. Зрозумійте, що такі уточнення, не тільки покажуть вас з гарного боку, як співробітника здатного тверезо оцінити розмір власної роботи та оточуючих колег.
Розповісти про себе на співбесіді вдало – це ще й уникнути наперед, різних уточнюючих запитань, більшість з яких можуть бути досить провокативними. Якщо ви не залишили без уваги тих, хто досяг того успіху разом з вами, вас вже не будуть питати, щось на кшталт «ваших думок про колег, які виявилися «слабкими ланками» колективу» у такому процесі. А, подібні запитання, як правило, завдають з однією метою, визначити те, наскільки в склочна та здатна до обговорювання помилок інших людей, особа.
Запам’ятайте ще такі «лайфхаки», щоб завжди виглядати гідно в очах незнайомих людей, котрим ви намагаєтесь донести власну здатність бути ефективним співробітником.
Й, головне. Коли відчуваєте, що те, як краще розповісти про себе на співбесіді може стати для вас складною справою – тренуйтеся. Проговоріть два чи три приклади згідно з планом, який обов’язково складіть. Подумайте, як краще триматися у разі появи запитання, яке дійсно може стати вашою «больовою точкою».
Навіть ваша міміка у такі моменти може бути важливо. Це значить, що дзеркало стане у нагоді під час таких тренувань. Зробивши це не один раз, а декілька, ви виявитесь справді більш готовим до будь-якої несподіванки, що може зустріти вас під час того, коли ви будете намагатися отримати бажану роботу. А, вона, ця робота, того, однозначно, варта.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.