Зміни, які було привнесеними на ринки праці світу останнім часом, завдяки трансформації сфер життя під впливом проти пандемічних заходів, зачепили не лише суто «спектр» різноманіття професій, але й змінили самі вимоги рекрутингу до шукачів вакансій.
На думку численних експертів та низки рекрутерів країни, на вітчизняному ринку праці робота існує, а сам ринок, все таки, більше «ринок шукачів», аніж «роботодавців. Починаючи пошук роботи в такі часи, слід розуміти актуальність нових «віддалених» форматів праці, оновлення вимог до об’ємів навантажень та знайти в себе ті риси та навички, які доведуть, що краще вашої кандидатури, віддалених працівників, просто не буває.
Також, представники рекрутингової сфери радять українським шукачам не забувати, що віддалений формат роботи, суттєво розширив перелік варіантів працевлаштування, додав до списку вітчизняних вакансій чимало робочих пропозицій «віддаленки» з-за кордону.
Щодо співбесіди, то, незважаючи на карантинні обмеження пересування, чимало компаній, хоча б одну зустріч проводять тет-а-тет, маючи змогу побачити кандидатів, так би мовити «наживо». Загалом, онлайн-інтерв’ю залишається найбільш розповсюдженим типом співбесід під час карантину, й готуватися. Треба, в першу чергу, саме до такого виду спілкування з представником роботодавця.
Трохи змінилися пріоритети й у наборі компетенцій, які, на думку представників рекрутингу та «кадровиків», мають бути присутні в кандидатів на сучасне працевлаштування.
Апріорі, й це просто констатація факту, потрібні саме такі віддалені працівники, які розуміють, що обладнання свого робочого місця вдома, залежатиме, в основному, від них самих. Скрута в доходах бізнесменів, обумовлює незрозуміле ставлення до вимог шукачів «забезпечити їх всім необхідним для роботи».
Серед «м’яких навичок», також відбулася певна рокіровка. Наразі, по-переду йдуть вміння самостійної організованості, навички ефективного планувати часу та обсягів роботи, самостійність у прийнятті рішень, спокійне ставлення до «тягаря відповідальності», вміння само мотивуватися та інші, які результативно впливають саме на роботу в форматі «поза офісом».
Наприклад, суцільне незнання та невміння користуватися програмами та додатками планування, може створити в рекрутера думку про недостатньо високий рівень організованості людини або про певну «невідповідність сучасним вимогам», які компанії сьогодення висувають до кандидатів на вакансії.
Розуміння здатності до надмірного працювання, також стало іншим. Готовність працювати більше та доведення кандидатом змоги, тому, що він не раз вже «тримав такі навантаження», може привести рекрутерів до думки про погану самостійну організованість працівника та професійну незрілість. Тож, виказувати власну лояльність роботодавцю через готовність до надмірної праці, треба дуже обережно.
Самомотивація, також, наразі вийшла на передній план серед вимог, висунутих до кандидатів. Віддаленість від керівництва та колективу, може швидко привести до втрати радощів від праці та вигоряння працівника, тож, рекрутерам цікаво, як людина вміє самостійно мотивуватися та які засоби використовує, щоб справлятися з періодами депресивних та панічних проявів.
Дивляться рекрутери й на ті заходи, які працівник застосовує для зняття стресу та розслаблення, зокрема, цікавляться хобі людини. Наприклад, на думку дослідників, працівники із такими хобі, як медитація, читання, вирощування квітів – спроможні швидше за інших відновлювати енергію. Навіть, після серйозних нервових навантажень. Вони, також, менш залежні від ризиків вигоряння, й взагалі, результативніші у своїй праці. Тож, шукатимуть у команду, скоріше за все, саме таких особистостей.
Необхідність віддаленої роботи, створює проблеми контролю особливих аспектів окремих видів діяльності й компанії, в яких конфіденційність інформації та чесність працівників просто життєві необхідні складові, неможливість поступових перевірок нових працівників, заміняють, навіть, проходженням тестів на поліграфі під час співбесід.
Загалом, треба розуміти, що навіть, онлайн спілкування з рекрутером, не відміняє загальних вимог до такого типу бесід. Тут й необхідність «гідного вбрання», нормальний зовнішній вид та поведінка. Незважаючи на те, що ви на власній території, не слід, наприклад, палити під час розмови. Проводити таку зустріч у домашньому одязі, або нехтувати підготовкою комфортних умов навколо себе для проведення онлайн зустрічі.
Також, тренд на «віддаленку» вимагає наявність «життєвого розуміння» та адаптованості кандидатів. Наприклад, розуміючи складність «все пояснити» під час онлайн спілкування, рекрутери дуже гарно ставляться до великої кількості додаткових та уточнюючих питань від шукачів. У разі відсутності будь-яких питань, в представників роботодавця виникає думка про туподумність або надмірну сором’язливість людини.
Зважаючи на альтернативність доступних можливостей спілкування, намагайтеся, розумним чином, бути не просто активним кандидатом а, навіть, надактивним. У випадках, коли новому співробітнику не надали всю потрібну інформацію або в нього залишилися важливі питання про відповідальність та канали комунікації із колегами, він просто повинен попросити її сам.
Пам’ятайте й те, що завжди та, майже всі, обожнюють тих людей, які постійно та вдало працюють над собою, цікавляться новим, протягом життя, рухаються до нових цілей. Разом із вміннями та навичками, що зазначені вище, для рекрутера, це буде означати певні «гарантії» не лише працездатності кандидата, а й те, що він, так чи інакше, але буде постійно «рухати» й справи компанії.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.