Вирушаючи на співбесіду з потенційним роботодавцем, здобувач повинен добре підготуватися. Потрібно знати не тільки, як відповідати на питання, а й як ставити їх. Якщо ви маєте мету – домогтися успіху, просунутися по кар'єрних сходах, значить, для вас має значення, в якій компанії працювати.
Показником перспективності є корпоративна культура підприємства. Хороші умови праці та висока заробітна плата – це ключові аспекти для здобувача. Однак, якщо в компанії спостерігається плинність кадрів, немає завдань, які планується вирішити в майбутньому, мало уваги приділяється персоналу і його розвитку, то можна зробити висновок, що досягти успіху на такій роботі не вийде.
Бесіда з рекрутером – це діалог, в якому учасники з'ясовують важливі для себе відомості. Претендентові будуть поставлені питання, відповіді на які дадуть уявлення про його професіоналізм та можливості розвитку, що повинні принести певну користь компанії. Однак той, хто влаштовується на роботу, має право знати, наскільки комфортно йому буде виконувати посадові обов'язки і чи буде розвиватися його кар'єра. З цією метою підготуйте список питань, які слід задати рекрутеру:
Якщо людина досить давно виконує посадові обов'язки, це може означати, що плинність кадрів не характерна для підприємства. Однак, якщо воно недавно створене і тільки підбирає людей в команду, тоді стаж роботи рекрутера може бути мінімальним і цьому не варто дивуватися. Зайняти вакантну посаду в компанії, що розвивається, – це непогано для фахівця, адже перед ним відкриваються перспективи кар'єрного зростання.
Це питання дає можливість з'ясувати, наскільки цінуються успіхи співробітників. Якщо подібні свята не влаштовуються, це може свідчити про те, що в компанії немає традицій. Чи виникне бажання працювати там, де панує «холодна» атмосфера у взаєминах співробітників, вирішувати вам.
Компанія пропонує відпочинок або спортивні змагання в святкові і вихідні дні? Значить, керівництво піклується про те, щоб співробітники активно проводили дозвілля. Такі заходи сприяють згуртуванню колективу, покращують взаємини службовців. Тімбілдінг, командний відпочинок та екстрім-виїзди – хороші способи підвищення ефективності праці та успішного розвитку підприємства.
Відповідь на таке питання дасть розуміння того, наскільки компанія здатна працювати в нестандартних умовах. Кому висуваються звинувачення в разі невдачі: процесам чи конкретним співробітникам? Можливість оперативно вирішувати важкі проблеми свідчить про правильну стратегію керівництва.
Відповідь на це питання допоможе здобувачеві зорієнтуватися, доведеться брати завдання додому або залишатися в офісі після закінчення робочого дня. Для деяких фірм є нормою, що в період звітності або виникнення форс-мажору співробітники зобов'язані працювати стільки, скільки буде рекомендовано начальством. Хоч це і короткий період, проте для багатьох такий графік буде незручним. Висновок, який напрошується в цьому випадку: в компанії байдуже ставляться до співробітників, змушуючи їх працювати в позаурочний час.
Передбачені колективні розваги, створені зони відпочинку для співробітників – все це свідчить про те, наскільки добре керівництво подбало про сприятливі умови праці. Коли колеги проводять обідню перерву разом, а не розходяться кожен у своїх справах, – це добра ознака згуртованості колективу. З такими людьми буде приємно працювати, вирішувати важливі завдання, приймати стратегічні рішення.
Можливість працювати у зручний час вигідно для тих, у кого є діти. Їх треба відвозити до навчальних закладів і забирати, коли заняття закінчаться. Життя в такому ритмі не завжди дозволяє влаштуватися на хорошу роботу. Але якщо керівництво зацікавлене найняти хорошого фахівця, то надасть можливість працювати зі зміщеним графіком.
Відповідь на це питання дасть вам уявлення, наскільки ефективно працює підприємство. Успішно завершені проекти, виконані в строк, приносять чималий прибуток. Тому фірма зобов'язана виплачувати співробітникам премії і бонуси. Якщо це передбачено статутом підприємства, значить, можна розраховувати на надбавку до заробітної плати за умови повної віддачі робочому процесу. Премії і бонуси – хороший спосіб мотивації співробітників.
Побачити своє майбутнє робоче місце – це можливість отримати уявлення про те, в яких умовах доведеться виконувати посадові обов'язки. В офісі повинно бути зручно працювати. Ви зможете дізнатися як взаємодіють співробітники. Крім того, ви побачите робочу атмосферу і зробите висновок, чи сподобається вам брати участь в робочому процесі цієї компанії.
Відповідь на це питання розкриває головний аспект корпоративної культури підприємства. Зацікавленість у навчанні персоналу свідчить багато про що. Компанія, яка надає можливість навчання, розвивається сама і забезпечує цю перспективу найманим працівникам. В таких умовах у вас буде можливість кар'єрного зростання та отримання нових знань і навичок.
Це питання має значення для тих, кому важко працювати в діловому костюмі. Чи варто говорити про те, що людині повинно бути на роботі комфортно? Суворий дрес-код характерний для підприємств, діяльність яких пов'язана з фінансами або технологіями. Там доводиться носити уніформу. Але якщо фірма не ставить умов щодо зовнішнього вигляду співробітників, це не означає, що цим можна нехтувати. Будь-який керівник може зробити зауваження за невідповідний одяг на робочому місці.
Корпоративна культура компанії – це єдиний набір цінностей, які розроблені або створені для того, щоб залучати та підтримувати співробітників. Отримана від рекрутера інформація повністю задовольняє ваші вимоги? Значить, ви зможете працювати в цій компанії, влитися в її колектив і розвиватися як фахівець далі.
В статті пропонуємо дізнатися, як бути з відпусткою у воєнний час?
Більшість користувачів LinkedIn лінуються докладно заповнювати свої профілі. А на практиці маємо, що сторінки професіоналів у LinkedIn мало що говорять про свого власника. Якщо приділити заповненню профілю трохи часу, він працюватиме на вас і принесе результат у майбутньому.
Працювати з дому чи кав’ярні – це прекрасно, але офіс компанії теж має низку переваг. Пропонуємо з’ясувати, що не так з роботою на хоум-офісі.
Наша сьогоднішня стаття допоможе вам визначити табу, чого не повинно бути в резюме. Обов’язково скористайтесь порадами при складанні власного.
Як залишатися організованими, якщо працюєте з дому, і не маєте змоги бачити щодня друзів-колег? Пропонуємо обговорити це питання, а також з’ясуємо, як не втратити продуктивність, працюючи віддалено.