Той, хто починає займатися пошуком роботи навряд чи думає про натхнення. А дарма. Воно допомагає не тільки при пошуку нових ідей, а й нової роботи, можливо, й нового напрямку в спеціальності. Пропонуємо кілька корисних порад для творчих людей і не тільки, які випадково потрапили в глухий кут, і не знають, куди їм йти далі.
Стало важко починати новий матеріал? Застрягли на одному місці при написанні статті чи не виходить завершити картину? Останнім часом не встигаєте вчасно закінчувати почате? Навіть, беручи останні сили в кулак, все ж таки завершуєте проект чи звіт, але він виходить нудним та не цікавим.
А якщо б довелося заробляти ідеями, і в якийсь момент джерело цих ідей вичерпалося? Страшно собі уявити!? От як раз саме це сталося з популярним Стінгом. Вісім років відомий музикант нічого не писав, нічого не зміг створити нового. Вихід прийшов сам собою: він повернувся до свого рідного міста де виріс. Туди, де ще хлопцем любив годинами спостерігати за величезними кораблями біля Ньюкаслських верфей, які, виростаючи, закривають повністю сонце. В якусь мить він відчув, як «корабели, зварювальники й клепальники ніби говорять з ним і через нього». Так натхнення Стінга мовби проснулось… згодом він написав мюзикл, який з успіхом йшов на Бродвеї.
Якщо ви, як і Стінг, у своїй творчій діяльності потрапили в глухий кут, а це частото буває через відсутність справжнього, корисного спілкування, не сидіть вдома, не зациклюйтесь на тому, що не виходить. Спочатку подумайте, що ви хочете донести світові, потім намагайтеся послухати, дізнатися, до чого прагне цей світ. Якщо не вистачає ідей в якійсь окремій сфері, поспілкуйтеся з фахівцями даного напрямку, порадьтеся й вислухайте думку тих, хто має для вас важливе значення й авторитет. Якщо плануєте написати книгу, приміром, про дошкільне навчання, треба багато й довго спілкуватися з дітьми цього віку з їх батьками та вихователями. Спостерігати, ставити їм питання, цікавитися до чого вони прагнуть, як знаходять вихід з тої чи іншої ситуації під час навчання, навіть як себе почувають. Вам може знадобитися для написання книги й те, що їх турбує, від чого вони радіють. І коли ви, сівши за стіл, приступите до роботи, то ідеї будуть переповнювати вас й рватися їх записати.
Ви знайшли вакансію, яка вам сподобалась, зателефонували й вас запросили на співбесіду. Як же готуєтеся до неї, чи пишете (оновлюєте) резюме? Чи шукаєте в інтернеті інформацію про компанію, де хотіли б працювати або сайт цієї організації? Чи цікавитеся її пріоритетами? На жаль, мало хто приділяє цьому увагу. Як правило ми готуємося до співбесіди стандартно: згадуємо й сухо перелічуємо ті місця, де працювали раніше, сміливо додаючи, що готові працювати понаднормово або викладатися на повну.
Але і перелік вимог до кандидатів так само може виглядати сухо. Але його можна використати з користю для себе. Відповідаючи по кожному пункту, наводьте приклад зі своєї попередньої роботи. Приміром, ваш майбутній керівник шукає співробітника, здатного приносити гроші в компанію, розкажіть як уклали свій найбільший контракт, напишіть свої досягнення. Так ви максимально покажете, що зробите все, аби бути корисним співробітником.
По можливості не робіть звичайне, класичне резюме. Спробуйте написати його так, щоб більше підкреслити перелік досягнень, ніж займані посади на попередніх роботах.
З ким вам доведеться зустрітися найближчим часом? Потенційним роботодавцем? З клієнтом? Постачальником? На зустрічі уважно слухайте співрозмовника, записуючи в блокнот його побажання та важливі зауваження. У разі, коли вам поставлять складне питання, відповідь зможете знайти у своїх записах.
Чи зможете серед своїх знайомих пригадати тих, хто слухає вас завжди з цікавістю й уважно? Мабуть, важко, а якщо вони і є, то не багато. Вони не починають говорити відразу про своє, не перебивають, не дивляться в екран комп’ютера чи телефону під час бесіди, турбуються про ваші переживання. Таких мало. А чи ви самі вмієте слухати співрозмовника уважно, зосереджено? Якщо складно, спробуйте відповісти на питання: «А як би я почував себе на його місці?». Дуже важко, навіть неможливо по-справжньому слухати людину й одночасно щось ще робити, до того ж це не гарно.
Останнім часом в суспільстві справжня увага, безкорисна турбота й співпереживання – рідкість. Але саме ці якості допомагають будувати теплі й тривалі відносини, знаходити нові ідеї, будувати кар'єру, робити багато корисного. Слухайте того з ким спілкуєтеся так, як хотіли б, щоб слухали й почули вас.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.