Чи варто витрачати час і сили на написання супровідного листа? І як взагалі його треба складати? Ці питання вимагають детального роз'яснення. Розставимо всі крапки над «i» прямо в питанні його необхідності, а заодно розглянемо основні нюанси складання.
Чи потрібен супровідний лист до резюме перед відправкою його потенційному роботодавцю? Це питання задає собі буквально кожна людина, яка хоч раз шукала роботу. Цікаво, що багато претендентів відкидають ідею складання документа, вважаючи це марною тратою часу і чистою формальністю. Але також знаходяться і ті, хто впевнений, що супровідний лист може стати додатковим аргументом у вирішенні прийняти співробітника на роботу.
У цій заочній суперечці істина криється в тому, що в певній мірі мають рацію обидві сторони. Роботодавці дійсно розглядають майже всі резюме, незалежно від того, чи є супровідний лист до нього. Хоча знаходяться і такі, що беруть до уваги лише кандидатів з цим документом.
Як дізнатися про переваги потенційного роботодавця, відправляючи резюме? Ніяк. Діяти доводиться навмання, і вирішує все чиста випадковість. Не факт, що ваше резюме з листом потрапить в руки до роботодавця, який принципово відбирає тільки такий формат звернення. Але і немає гарантії, що на відмову в працевлаштуванні вплине якраз відсутність документа. Розумієте?
Ще одна причина, через яку не всі роботодавці реагують на звернення, а багато працівників не морочать голову над його складанням, криється в недостатній компетенції такого документа. По-перше, він не входить до переліку офіційних бланків, які потрібно подавати при прийомі на роботу. По-друге, багато людей просто не вміють його правильно складати. І ось якраз цей момент можна обернути на свою користь. Варто тільки детально розібратися в тому, як складати звернення так, щоб воно вразило роботодавця.
Збираючись складати супровідний лист, в першу чергу варто відповісти на 2 питання:
Супровідний лист є документом, в якому можна особисто звернутися до керівника або менеджера з персоналу і таким чином розташувати їх до себе заочно. Також він може послужити козирем, якщо необхідно донести якусь інформацію про ваші якості, переконати роботодавців у своїх професійних цінностях.
Щоб змусити рекрутера його прочитати, потрібно скласти його в належному стилі, який відповідає області, де ви збираєтеся отримати посаду. Якщо претендуєте на серйозну роботу, то і оформлення потрібно зробити діловим. У творчій сфері можна відступити від офіційного стилю і скласти звернення нестандартно, тим самим проявити креатив і зацікавити потенційного роботодавця. Однак в будь-якому випадку є кілька правил написання документа, яких варто дотримуватися.
Отже, зважившись написати супровідний лист, важливо зробити його «працюючим», тобто таким, щоб він допоміг у вирішенні прийняти вас на роботу, а не відштовхнув роботодавця. В першу чергу зробити це можна, приділивши увагу його структурі. Правильне написання дозволить скласти про вас враження, як про компетентного фахівця, який дійсно має належний рівень професіоналізму, адже відповідально підійшов до оформлення документа.
Серед основних нюансів складання структури виділимо наступні:
Як бачимо, скласти документ неважко. Дотримання всього кількох рекомендацій допоможе написати грамотний супровідний лист.
Відзначимо ще один момент, якщо ви сумніваєтеся в його необхідності: ви не знаєте про переваги та критерії вибору кандидата на посаду, тому варто підстрахуватися заздалегідь і зробити все можливе, використовувати всі аргументи на користь того, щоб вакансію запропонували вам. І починати потрібно з малого — з грамотної презентації самого себе через резюме і правильно складеного супровідного листа. Удачі в пошуку роботи!
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?