Контракт і трудовий договір – це не одне й те саме. Але чимало людей плутаються в цих поняттях. Jobs.ua пропонує розібратися, в яких ключових моментах укладання контракту відрізняється від заключення з працівником трудового договору.
Контракт – це особлива форма трудового договору, в якому всі важливі моменти – термін його дії, обов’язки, права і відповідальність сторін (і матеріальна в тому ж числі), організація праці працівника і його матеріальне забезпечення, ті випадки, за якими передбачено можливість розірвати договір (зокрема, достроково), встановлюються за згодою сторін.
Згідно українського законодавства, з працівником у деяких випадках можна укласти контракт замість традиційного трудового договору. У правовому полі це питання регулюється низкою законодавчих актів, а також статтею 21 Кодексу Законів про Працю.
Розглянемо чотири ключові моменти трудового контракту, і які переваги можуть отримати від нього обидві сторони трудових відносин.
Сфера застосування контракту регулюється законодавством України. Можливість його укладення передбачається такими законами, як Закон «Про фермерське господарство», «Про адвокатуру і адвокатську діяльність», «Про товарну біржу». У певних випадках підписання контракту є обов’язковою умовою, щоб працівника прийняли на роботу (наприклад, Закони України «Про культуру» та «Про залізничний транспорт»).
Контракт підписується двом сторонами трудових відносин. Кожна копія має однакову юридичну силу, і зберігається у працівника і його роботодавця. Якщо працівник має таке бажання, його копія може зберігатися у профспілці чи іншому органові, якому він делегує право представляти його інтереси.
Деякі законодавчі акти мають чітко визначені часові межі укладення контрактів. Наприклад, у Законі України «Про культуру» зазначається, що контракт укладається на термін від одного до трьох років. В інших сферах діяльності немає чітких часових обмежень, тому вирішення цього питання делегується сторонам трудових відносин. Але в будь-якому випадку контракт заключається на певний строк.
Роботодавець зобов’язується не розголошувати умови, зазначені у контракті. Працівники, зі свого боку, теж не мають права переповідати третій стороні конфіденційну інформацію, яка прописана у документі. Ця вимога не поширюється тільки на «стандартні» умови, тобто такі, які регулюються чинними законодавчими актами, а також на держоргани, які наглядають за їхнім дотриманням.
Серед приємних моментів, коли для працівника особливо вигідно підписати контракт – в ньому можна зазначити додаткові пільги, виплати та гарантії коштом роботодавця. Наприклад, працівнику за умовами контракту може бути надана в користування службова машина, або ж він буде забезпечений житлом. А якщо роботодавець вирішить розірвати трудові відносини раніше зазначеного строку, він виплачує компенсацію за заподіяну моральну та матеріальну шкоду. Звичайно, цей момент повинен бути зазначений у контракті.
Важливо пам’ятати, що перед підписанням слід уважно ознайомитися із текстом документу. Якщо сумніваєтеся в якихось моментах чи плутаєтеся в юридичних формулюваннях, обов’язково зверніться до юриста за необхідними роз’ясненнями. Адже, ставлячи свій підпис, ви зобов’язуєтеся сумлінно виконувати всі умови, які прописані в даному трудовому договорі. Дотримуючись цієї простої поради, працівник зможе уникнути у майбутньому багатьох неприємних моментів.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.