Коли в компанії змінюється керівник, підлеглі досить гостро сприймають ці зміни, бо до нового завжди звикаєш досить довго. Ще складніше сприймається підлеглими, коли підвищення отримає один з членів команди. До речі, це доволі незручна ситуація як для співробітників, так і для самого керівника, якого поставили на керівну посаду. З одного боку хочеться зберегти хороші відносини з колегами, з іншого - нова посада вимагає виконання нових обов’язків, а це значить побудувати й нові відношення в колективі.
З того моменту, як ви заступили на нову керівну посаду, головним критерієм успішності саме вашої роботи стала ефективність роботи вашого колективу. Саме тому на початку, вам необхідно вирішити декілька найперших завдань: побудувати нові відносини зі своїми підлеглими, в минулому колегами; утворити дружній, надійний колектив для комфортної подальшої роботи.
Труднощі на шляху керівництва виникають час від часу, бо ви і колектив повинні притертися один до одного в якості нових ролей. Добре, якщо ваші підлеглі добре сприймуть ваше підвищення і вас в новій якості, але так позитивно трапляється зовсім не часто. Через те, що один зі співробітників пішов на підвищення, а інші залишились на тих самих посадах, часто виникає натягнутість відносин. А у зв’язку з цим виникають наступні непорозуміння. Заздріст вражене самолюбство, що підвищення отримав не я, а хтось інший з команди. Найчастіше виникає у тих, хто прийшов в команду навіть раніше за вас чи вважає, що робить більше ніж ви. Недовіра до нового керівництва в якості минулого учасника команди. Найчастіше виникає у колег, хто за віком старший за вас. Настороженість від багатьох співробітників, які ще не розуміють, як ви в якості керівника та що від вас очікувати тепер. Саботаж від прихованих лідерів колективу, які можуть ініціювати задля перевірки вашого ще не встановленого авторитету. В будь-якій з цих ситуацій дотримуйтесь наступних рекомендацій:
зберігайте спокій та холоднокровність у спілкуванні з підлеглими,
знайдіть способи донести до колективу, що у вас дружні наміри,
зазначте, що нові зміни - це перспектива для кожного з членів колективу, бо робиться одна єдина серйозна справа,
якщо потрібно окремо поспілкуватися тет-а-тет із прихованими лідерами, чи тими, хто відкрито й негативно налаштований щодо вас,
наголосіть, що ви розраховуєте на підтримку своїх колег, бо ви сім’я.
Так трапляється, що труднощі на новій посаді виникають не тільки через інших, а причиною непорозумінь можете стати саме ви. Ні для кого не секрет, що новоспечені керівники дуже змінюються в поведінці, як тільки отримають певну владу над колективом. І не завжди вона має позитивне русло. Але треба пам’ятати, що саме в перші тижні роботи закладається фундамент відносин з колективом. Тому ви маєте спробувати тримати себе й не робити типових помилок для молодих керівників. А для цього не потрібно:
пробувати нав’язатись в друзі всім підлеглим вашої команди, бо всім не догодиш,
використовувати своє підвищення в особистих цілях, розібратися із образниками з минулого,
поспішати із нововведеннями, змінювати правила та устави,
нагатися розвантажити себе й скинути більшу частину обов’язків на підлеглих,
йти на поводу в емоцій.
В свій час компанія Google провела опитувальник щодо основних ознак гарного керівника. За результатами стало відомо, які якості керівника поважають співробітники. В списку опинилися наступні: відповідальність за збої в роботі, виправдання підлеглих перед керівництвом, відмітка успіхів кожного члена колективу, не позиціонує себе більш розумним за інших співробітників, довіра команді, стимулювання колективу до професійного росту, не порушує правила та устав компанії, підтримує активне обговорення робочих процесів.
Jobs.ua спеціально для вас зібрав п’ять основних правил, як закріпити свою нову роль керівника серед підлеглих. Дотримуйтесь них на першому етапі спілкування з підлеглими.
Перше з чого слід розпочати - зміна стилю спілкування. Просто неможливо змінити ролі і не змінити стиль спілкування. У вас вже змінились обов’язки, а значить спілкуватися, як раніше не вийде, інакше підлеглі не зможуть сприймати вас серйозно і почнуть ігнорувати завдання від вас. Різка зміна манери спілкування - шлях отримати ворогів, тому робіть це досить повільно, але наполегливо.
Використовуйте з вигодою для себе знання й інформацію про колектив. Ви точно знаєте сильні та слабкі сторони своїх підлеглих. Якщо вам відомо, що деякий співробітник міг би використовувати свої уміння краще на іншому проекті, то чому так і не зробити.
Будьте відвертими зі своїм колективом в будь-якому питанні. До того ж, брехня рано чи пізно стане відомою, а ось авторитет буде підірваний.
Четверта рекомендація: не руйнуйте відношень із минулими вашими керівниками та співробітниками. Повірте, ніколи нікому не відомо де й як їх допомога вам знадобиться.
Не руйнуйте вже створених правил, до яких співробітники вже звикли. А якщо додаєте якісь зміни, то обов’язково проговорюйте з колективом для чого це і які покращення принесуть ці зміни. Дайте їм також право висловити свою думку з приводу нововведень. Можливо, саме вони і підкажить вам як буде краще.
Пам’ятайте, зовсім не правильно очікувати, що вас будуть слухатись підлеглі тільки тому, що вас назначили керівником. Ви повинні отримати повагу ваших колег. А поважають якраз професіоналів, працьовитих, чесних, тих у кого не опускаються руки при зіткненні з труднощами. Бажаємо вам успіху на новій посаді!
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?