Резюме - основний документ, за яким роботодавець підбирає свого ідеального спеціаліста в компанію. Роботодавець ретельно підбирає робітника і запрошує лише тих, хто ідеально підходить за вимогами. Головними пунктами, за якими роботодавець відшуковує спеціаліста в компанію є його досвід роботи та набуті навички, які повинні відповідати вимогам вакансії. Існують ключові навички роботи, наявність яких допоможе вам вигідно подати себе в очах рекрутера. Для багатьох спеціалістів визначення своїх ключових навичок викликає труднощі: підібрати потрібні під відповідну вакансію, розібратися, де саме розмістити їх в резюме, оформити їх відповідно. Ця стаття допоможе вам розібратися з цими питаннями та навчить правильно описувати професійні навички для вашого резюме.
Розділ навичок в вашому резюме дає змогу роботодавцю побачити, якими навичками вашої посади ви володієте. Розділ про трудовий стаж не завжди може розкрити це питання в повному обсязі. Щоб скласти розділ достатньо зазначити:
Часті помилки при написанні в резюме розділу навичок наступні:
При складанні переліку набутих навичок, будьте чесними й докладними, але не фіксуйте всі навички, що вам відомі, не пускайте воду. Оберіть найважливіші, які зацікавлять вашого роботодавця. Це і виглядати буде більш солідніше.
Існують два типи навичок для вашого резюме, які цікавлять роботодавця найбільшим чином: “hard skills”, “soft skills”. Перші допомагають спеціалісту виконувати його повсякденні завдання, іншими словами професійні спеціалізовані навички. Сюди можна віднести: знання мов, відповідного програмного забезпечення, методи та технології роботи тощо. Другі допомагають в комунікації та робочому процесі досягати цілей та вирішувати труднощі: соціальні навички, комунікативність, креативність, особисті якості тощо. Звісно ж, максимальна наявність hard skills ціниться вище, але при великій конкуренції, роботодавець звертає увагу на наявність soft skills і їх кількість. Тож обов’язково зазначайте обидва типи навичок, це може спрацювати й допомогти вам при працевлаштуванні.
HR-менеджери з залюбки діляться досвідом співбесід та топових навичок, наявності яких приділяють особливу увагу. Вони завжди потрібні роботодавцям і цінуються найбільше.
ТОП-ові hard skills уміння:
Розміщення розділу навичок буде залежати від того, який формат резюме ви оберете, але найчастіше використаний - після зазначених місць роботи і це досить логічно, щоб можна було зручно прослідкувати зазначену вами інформацію. Щоб збільшити свою трастовість, закріпіть ваші вміння та навички рекомендаційним листом. Ви також можете додати позначку рівня своїх знань: початковий, середній, експерт.
Початковий - базовий рівень, зазначає, що ви знайомі з навиком, маєте теоретичне підґрунтя, але не мали ще можливість їх використовувати. Середній - ви вже маєте незначний досвід роботи з цим навичком, але ще є куди рости й напрацьовувати це уміння. Теоретичне підґрунтя допомагає відпрацьовувати його на практиці, але ще вимагає удосконалень. Експерт - ви маєте практичний досвід відпрацьованого уміння й можете показати його в будь-який час. Така подача допоможе роботодавцю більше розуміти ваші скіли й надати змогу роботодавцю розглядати вашу кандидатуру.
А зараз лайфхак: чим точніше список навичок відповідає зазначені вакансії, тим вірогідніше, що саме ваше резюме потрапить на стіл роботодавцю та отримає його персональну увагу. Залишиться лише навчитися правильно подавати список, щоб роботодавець правильно зчитував їх посил. Наприклад, під умінням “вмію працювати в команді над одним проєктом” менеджер з персоналу зчитує - спеціаліст володіє навичками командної роботи. Або “можу швидко пристосуватися до складних обставин”, що роботодавець розуміє як володіє вмінням “гнучкості в будь-яких складних обставинах”. Такі формулювання вам допоможуть влучити прямо в серце роботодавця та завоювати його увагу.
Ще декілька особистих порад, які можуть значно покращити ваш розділ навичок:
Щоб зрозуміти, які навички ви вже маєте, напишіть коротку автобіографію, яка до речі вам також знадобиться при працевлашутванні. Зазначте в ній важливі події власного життя: юності, навчання і професійної діяльності. Заповнюючи інформацію про освіту, професійну діяльність – виділіть улюблені заняття і досягнення. Згадайте, за що вас дякували і заохочували. відзначте близько 7 основних подій – так у вас з'явиться розуміння своїх ключових умінь.
Ви також можете попросити друзів або колег оцінити вас, а після перевірити наскільки ці вміння у вас розвинені. Спробуйте скласти 10 умінь, заснованих на якісь досягнення в житті. Розмістіть ці досягнення в ранжованому порядку, і зафіксуйте найважливіші.
Якщо розумієте, що вам не вистачає ключових умінь, але не можете зрозуміти які саме, вам допоможе спілкування з фахівцем. Знайдіть спеціаліста, що займається діяльністю, про яку ви мрієте і досягла висот, до яких ви прагнете. Попросіть її розповісти докладніше, про тонкощі бажаної роботи. Проаналізуйте, чого вам не вистачає, і що ще необхідно, для досягнення аналогічних результатів. Попросіть фахівця оцінити ваші знання і попросіть проаналізувати їх. Додати ті, які стануть в нагоді у вашій сфері діяльності. Дізнавшись потрібну інформацію – буде легше зрозуміти, придбати і розвинути необхідні вам вміння.
Розділ навичок є одним з основних в резюме, що презентує набуті вміння спеціаліста протягом всього його професійного досвіду. При складанні резюме зазначайте основні та другорядні уміння, що допомагають вам в роботі. Орієнтуватися в вашому професіоналізмі допоможуть зазначені вами рівні набутих навичок. Сподіваємось, зазначені в статті поради доведуть ваше резюме до ідеалу й зможуть зробити ваш розділ навичок більш змістовним.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.
Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.
Перед українцями, які планують навчатися в магістратурі за кордоном, постають цілком закономірні питання: в якій країні навчатися, який ВНЗ обрати? Університетів сотні, обрати доведеться один. В цій статті ми розкажемо, на які речі треба передусім звернути увагу українцям, які хочуть навчатися в магістратурі за кордоном.
А ви знали, що адаптацію персоналу поділяють на первинну і вторинну? Якщо ні, в цій статті з’ясовуємо відмінності між ними. А також розказуємо найдієвіші поради, як швидко адаптуватися на новій роботі.