Відчуття від вимушеного карантину часто порівнюють з тим, як почувають себе астронавти на космічних станціях, де вони знаходяться в повній ізоляції протягом багатьох місяців. І в тому і в іншому випадку повернення до звичного життя може виявитися непростим завданням, і відчувати себе дезорієнтованим – нормально.
Jobs.ua пропонує кілька порад від фахівців, як налаштувати себе на продуктивну посткризову реальність і мінімізувати стрес.
У той час як обмеження, викликані коронавіросом, поступово пом'якшуються, простір офісу набуває явно нового, постапокаліптичного характеру – половина місць пустує, співробітники повинні носити маски та рукавички, кав’ярні не працюють, а про спільні посиденьках можна і зовсім забути. Плюс регулярне вимірювання температури і тестування на вірус. Перспектива не дуже комфортна навіть для тих, кому не терпиться втекти від домочадців і повернутися на робоче місце.
Але все ж таки спробуємо заздалегідь продумати свій вихід з карантину. А точніше – оцінити рівень продуктивності, звернути увагу на фізичне здоров'я і приготуватися до психологічних пасток, які нас чекають.
Для початку – не потрібно з першого ж дня в офісі ставити собі амбітні завдання й дедлайни, аналогічні докризового періоду. Встановіть власні тимчасові рамки. Обмежтеся тільки найважливішими робочими завданнями в перші два тижні, не квапте себе і не сваріть, якщо щось іде не за планом. Регулярно переглядайте процеси або змінюйте їх з урахуванням реалій.
Потім має сенс задуматися: які процеси під час роботи вдома позитивно позначилися на вашій продуктивності? Наприклад, ви зрозуміли, що простіше вирішувати питання на відеоконференції, ніж зустрічатися з колегами офлайн, оскільки це економить час і енергію. Або ви усвідомили, що віддалена робота або гнучкий графік – це те,що вам треба, і хотіли б працювати з дому хоча б раз на тиждень.
Впровадження елементів з «минулого життя» допоможе швидше адаптуватися до чергових змін, але реалізувати їх вийде тільки на командному рівні і при належному плануванні.
А тому наступна рекомендація – проявити ініціативу й обговорити з колегами та безпосереднім керівником, що корисного ви винесли з карантинного досвіду й як цей досвід використовувати сьогодні. Для роботодавців це також новий досвід, з якого вони можуть почерпнути, які бізнес-процеси можна оптимізувати, а від чого потрібно відмовлятися. Тому більшість організацій відкриті до змін і готові змінювати звичний стиль роботи.
Сьогодні, коли ізоляція для багатьох компаній добігає кінця, стає ясно, що вимушена самоізоляція – ще пів біди. Вихід з карантину – вихід із зони комфорту. До цього домішується ще й страх: страх натовпу, страх перед дорогою на громадському транспорті, страх заразитись та багато іншого. Але способи досягти рівноваги є.
Подумайте, можливо, ви давно хотіли спробувати формат віддаленої роботи, і сьогодні у вас з'явилася відповідь на питання, підходить це вам чи ні. Або давно хотіли зробити паузу й відпочити від суєти.
Попрацюйте над усвідомленістю. «Усвідомленість» – не просто модне слово, а ваш квиток в рівновагу. Щоб впоратися зі стресом, не концентруйтеся на поганому і не нехтуйте психологічною підтримкою, якщо роботодавець надає її в тій чи іншій формі.
І на завершення ще одна порада – не забувайте про фізичну активність, будь то ранкова зарядка або 10-хвилинна прогулянка навколо офісу. Дефіцит фізичної активності – проблема гостра, і не дарма ряд компаній включили в свої активності заняття спортом, в тому числі онлайн. Так, ряд роботодавців організовували ранкові зарядки для співробітників, де запрошений тренер допомагає підбадьоритися до початку робочого дня і не втратити фізичну форму.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».