UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Співбесіда без проблем
  5. Як поводити себе на співбесіді

Як поводити себе на співбесіді

18.10.2020 328
Як поводити себе на співбесіді

Як поводити себе на співбесіді

18.10.2020     328

Останні дослідження показують, що більшість співбесід при прийомі на роботу закінчуються невдачею. Адже результат таких заходів багато в чому залежить від того, чи сподобався претендент людині, що проводить співбесіду. Більшу частину фактичної інформації співробітники кадрових служб отримують з резюме претендентів, але в процесі особистого спілкування про неї часто забувають. Тому перше враження, яке кандидат справив на HR-фахівця залишається найголовнішим. Разом з jobs.ua розглянемо, якою ж повинна бути поведінка на співбесіді, щоб справити позитивне враження й отримати запрошення на роботу.

Професор з університету Толедо проаналізував поведінку кандидатів безпосередньо на місце в ході двадцять хвилин співбесіди. Фахівцям, які проводили співбесіду, було запропоновано оцінити кожного кандидата за такими якостями, як честолюбство, вихованість і компетентність. Потім незалежним спостерігачам були продемонстровані перші 15 секунд відеозапису кожної співбесіди. Виявилося, що враження, отримані за 15 секунд, повністю збіглися з враженнями інтерв'юерів. Це повністю доводить, що на співбесіді все залежить від першого враження. Ваша зовнішність, манери поведінки, перші слова при зустрічі – це ключові фактори, що визначають результат співбесіди.

Золоті правила першого враження

Збираючись на співбесіду, з наміром справити хороше враження про себе, не забудьте, що думка людини про вас на 90% формуватиметься в перші чотири хвилини зустрічі. Від 60% до 80% цього враження базується на невербальних сигналах. Отже, починаємо.

У приймальні. По можливості зніміть верхній одяг і залиште його в приймальні. Бажано не входити в кабінет з сумками і одягом, матимете незграбний вигляд. У приймальні по можливості стійте, не сидіть. Секретар наполягатиме, щоб ви присіли, однак сівши, ви зникнете з поля його зору, і про вас можуть забути. Стійте, заклавши руки за спину (впевненість).

Вхід. Входячи в кабінет, ви відразу ж даєте зрозуміти, на яке відношення розраховуєте. Коли секретар повідомляє вам, що можете увійти, входьте відразу ж, без зволікань. Не стійте в дверях, як школяр. Входьте в кабінет впевнено, не міняючи швидкості й не човгаючи ногами.

Наближення до столу господаря кабінету. Навіть якщо господар кабінету розмовляє по телефону або риється в паперах підходьте до його столу спокійно і впевнено. Портфель або папку тримайте опущеними. Покажіть співрозмовникові, що ви звикли відвідувати подібні кабінети й не хотіли б довго чекати. Той, хто входить повільно, дає зрозуміти, що має багато часу й не надто зацікавлений в запропонованій роботі. Такі манери не підходять тим, що хоче справити враження енергійної, зацікавленої в роботі людини. Якщо ви хочете привернути до себе увагу й справити хороше враження, входьте рішуче, із середньою швидкістю, говоріть чітко по темі зустрічі.

Розміщення. Якщо вам запропонували сісти в неформальній зоні кабінету, наприклад, за кавовим столиком, це добрий знак. По можливості не сідати на низький диван, де можна повністю потонути. Ви ж не хочете, щоб співрозмовник бачив лише ваші коліна й крихітну голову над ними. Якщо іншого виходу немає, присядьте на край, щоб мати можливість добре бачити співрозмовника, його жести й рухи. Розгорніть корпус на 45 градусів в напрямку співрозмовника.

Жестикуляція. Якщо ви спокійні, зібрані, упевнені в собі й вмієте контролювати власні емоції, тоді ви робите чіткі, прості, усвідомлені руху. Ті, хто займає високе положення, жестикулює менше, ніж ті, чий статус значно нижче. Спробуйте по можливості копіювати жести й вираз обличчя співрозмовника, але в розумних межах.

Дистанція. Поважайте особистий простір співрозмовника. У перші хвилини зустрічі цей простір може бути досить значним. Якщо ви підійдете занадто близько, співрозмовник відкинеться на спинку крісла, відхилиться назад чи почне робити повторювані жести, наприклад барабанити пальцями по столу. Як правило, до знайомих людей можна підходити близько, щодо сторонніх же краще тримати дистанцію.

Вихід. По закінченню співбесіди спокійно й впевнено зберіть свої речі, поверніться (раніше ми б написали ще потисніть руку, однак зараз це не бажано) і вийдіть. Якщо, коли ви входили, двері були зачинені, закрийте їх за собою. Люди завжди дивляться вам в спину. Якщо ви чоловік, не забудьте ретельно почистити взуття, в тому числі й задники. Багато хто з чоловіків цим нехтують, а жінки подібного промаху не прощають. Підійшовши до дверей, оберніться і посміхніться. Набагато краще, якщо HR-фахівець запам'ятає вашу посмішку, а не спину.

Читайте також

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?

  • Розміщення вакансій на сайті Jobs.ua19 серпень, 2024

    Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

↑ Вгору