Якщо на співбесіді ви розповіли значно більше, ніж планували до її початку, це не завжди означає, що все минуло добре. Могло так статися, що ви втрапили у психологічні пастки, турботливо розставлені ейчаром. А якщо ви тільки готуєтеся до співбесіди, Jobs.ua пропонують ознайомитися з видами психологічних пасток, які застосовують у своїй практиці рекрутери.
Як розпізнати, що вас на співбесіді хочуть спровокувати на негативні емоції, щоб перевірити вашу стресостійкість на ділі, а не лише на словах? Уявіть ситуацію: ви детально розповіли все, про що запитував рекрутер, а він починає знову і знову уточнювати те ж саме, мовби нічого не зрозумів. Звісно, така ситуація може вивести з рівноваги кого завгодно. І от уже вкотре ви пояснюєте одне й те саме, а потім різко кидаєте: «Та ви що, знущаєтеся з мене?». На обличчі рекрутера – задоволена усмішка. Ні, він не знущався з вас, він випробовував ваше терпіння.
До речі, цей самий прийом використовують слідчі під час допиту. Цей прийом розрахований на те, що при повторюванні одного й того ж самого людина починає нервуватися, а тому може втратити контроль над собою. А в такому стані легше бовкнути зайве, тому цим прийомом залюбки користуються слідчі. І рекрутери. Тому будьте уважними, якщо на співбесіді втрапили у таку ситуацію. Спокійно роз’яснюйте рекрутеру стільки разів, скільки треба буде. Пам’ятайте, вас випробовують не просто так – можливо, ваша майбутня посада потребуватиме значної стресостійкості.
Іноді на співбесіді застосовується інша тактика. Тактика мовчазного рекрутера передбачає, що після вашої відповіді рекрутер і далі мовчить, продовжує зазирати в очі, в той час як кандидат починає хвилюватися, чи все він добре сказав, а мовчання продовжується, а кандидат починає хвилюватися ще більше, і в результаті може наговорити того, що зовсім не планував говорити. Знову ж таки, це сталося внаслідок хвилювання і стресу, як і в першому пункті. А чому? Бо виникає потреба заповнити незручні паузи в розмові. Але вчіться протидіяти таким психологічним трюкам: якщо ви відповіла на питання і запала тиша, нехай так. Перефразовуючи одну відому рекламу, зазначимо, що іноді краще помовчати, ніж говорити.
Ще один чудовий спосіб витягнути з людей зайву інформацію – це вдати надзвичайну зацікавленість вашою персоною. Адже кожній людині лестить, коли до її персони виявляють посилену увагу. Підчепити на цей гачок не складно, знаючи про нескладні маніпуляції в розмові, щоб налаштувати співрозмовника на довірливу хвилю. Це кивки в такт словам, зацікавлені погляди і вигляд, ніби рекрутер ловить кожне ваше слово. А він дійсно із захватом ловитиме кожне ваше слово, чудово знаючи, що така зацікавленість вами дасть змогу розговорити вас і дізнатися значно більше, ніж ви планували сказати.
Тому будьте уважні і не ведіться на цей, а також на всі інші психологічні трюки. Згадуйте в такі моменти про самоконтроль, щоб лаконічно і ємко відповідати на питання рекрутера і взагалі – поводитися настільки природньо, наскільки можливо. Ваш ейчар обов’язково це зауважить і відмітить про себе.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.