На етапі працевлаштування пошукач може передумати влаштовуватися в конкретну компанію. Причини різні, від отримання кращої пропозиції до розбіжності в поглядах з компанією-наймачем. Та постає одна проблемка: відмовляти роботодавцю на етапі працевлаштування чи просто зникнути з радарів? Багато хто обере другий варіант, хоча правильніше було б тактовно відмовити.
То як відмовити роботодавцю, сказати «ні» професійно? З’ясовуємо разом з Jobs.ua.
Відмовляти завжди некомфортно, тому чимало людей оберуть друге. А ви оберіть перший варіант, щоб не лише залишити по собі гарне враження, а й проявити повагу до роботодавця. Життя може обернутися таким боком, що пропозиція цього роботодавця знову стане актуальною для вас. Та й фідбек від вас як пошукача теж буде цінним для HR-відділу компанії, щоб покращити їхні внутрішні процеси найму.
А рекрутер, якого ви проігнорували, може розповісти про вас колегам з інших компаній, що сформує упереджене ставлення з їхнього боку. Та й можна перетнутися з цією людиною згодом онлайн чи офлайн, і проігнорована людина нагадає про той випадок. Неприємно буде, чи не так?
Звичайно, найлегше відмовити під час першого знайомства. Після озвучених вимог і очікувань, якщо вам щось не підходить, можна просто сказати: «Дякую, але ця пропозиція для мене неприйнятна». Куди важливіше професійно відмовити після узгодженої обома сторонами співбесіди. У вас змінилися плани, треба попередити роботодавця, що співбесіда скасовується. Зайве казати, що просто проігнорувати — нам не підходить, це вияв неповаги. А раптом в цій компанії з часом з’явиться приваблива вакансія, а вже зась, бо вашу кандидатуру, найімовірніше, не розглядатимуть?
Оптимальний варіант — сповістити листом чи повідомленням. Але простежте, чи рекрутер ознайомився з його змістом, чи він прочитав ваше повідомлення. Не треба затягувати з відповіддю. Плани змінилися? Що ж, одразу повідомте, щоб роботодавець міг підкорегувати свої плани.
Повідомлення не повинно бути довгим. Подякуйте за проявлену увагу до ваших знань і вмінь, зазначте причину, чому ви вирішили зняти свою кандидатуру. Цього достатньо, щоб лишити по собі хороше враження.
Трапляються також відмови на етапі тестового завдання. Ви розумієте, що ваші навички і досвід недостатні для цієї посади, і коректно відмовляєте рекрутеру, посилаючись на причини, чому не виконаєте тестове. Це нормальна ситуація, рекрутер з почуттям гумору ще пожартує, що не доведеться витрачати час на перевірку.
І пам’ятайте, подолати відчуття незручності не складно. Нагадайте собі, що це потрібно вам, бо відмова, коректна і ввічлива, справить про вас хороше враження. Не давайте волю емоціям навіть якщо «пощастило» натрапити на токсичну компанію. Краще ввічливо продемонструйте їм, як мають спілкуватися між собою культурні люди.
Нагадуємо, як упоратися з керівною посадою, якщо ви вперше стали керівником.
У вашому оточенні є люди, які говорять так швидко і нерозбірливо, що нічого не збагнеш? Але навіть такі люди можуть заговорити чітко і переконливо, якщо скористаються добіркою чудових вправ для дикції, які підготував Jobs.ua.
Ви знали, що один цікавий тест на визначення профпридатності допоміг незвичайному в’язню втекти з в’язниці? Поговоримо про це в статті, а також з’ясуємо, які популярні тести стануть орієнтиром у визначенні ваших сильних сторін і вибору професійної кар’єри.
Портал з працевлаштування і пошуку роботи Jobs.ua поставив низку питань штучному інтелекту Grok від X, щоб дізнатися, що думає цей ШІ про перспективи такої цікавої, потрібної і важливої в літературному світі професії, як літературний агент.
Розглянемо в статті метод STAR, щоб ваші відповіді на співбесідах набрали структурованого вигляду, були логічними, зрозумілими і переконливими.
Пошукачам не подобається формат групової співбесіди, та ейчари іноді вдаються до нього. Навіщо вони це роблять? Давайте з’ясуємо разом із Jobs.ua, а ще розглянемо переваги й недоліки групової співбесіди.