Прагнення до певного комфорту в усьому – доволі нормально для людини. Тим більш, якщо мова йдеться про комфорт емоційний та психічний: важливі аспекти людського життя, які часто залежать від оточення та які не можна змінити на кшталт меблів, наприклад.
Вважаючи те, що робота займає в сучасної людини майже дві третини її життя, наявність комфортної та позитивної атмосфери в компанії чи колективі, де працює людина, апріорі, є необхідною складовою її здоров’я, можливості для кар’єрного зростання та зростання, як особи. З цим фактом складно спорити, бо ніхто з нас не бажає потрапити на роботу, яка не буде задовольняти ані у якості способу заробітку, ані існуючою на робочому місці атмосферою.
З цього виходить необхідність ретельно придивлятися до роботодавця, котрий пропонує співпрацю, навіть, коли шукач вкрай потребує роботи та за будь-яких обставин, що утворилися в економіці та на ринку праці.
Принцип «аби платили» - поганий радник під час пошуків роботи та погодження з пропозицією найму. Навіть, якщо певний час ви зможете отримувати «зарплатню», ніхто не дасть гарантії, що той негатив, на який ви закрили очі, обираючи роботу, не стане на заваді вашого подальшого та вдалого процесу співпраці з роботодавцем. Погодьтеся, що немає ніякого сенсу знову розпочинати пошук роботи у той час, коли, ще на етапі «знайомства» з роботодавцем, можна було уникнути появи у майбутньому нестабільної професійної та моральної ситуації й стресів.
На що треба звернути увагу протягом вашої співбесіди, щоб не вскочити у халепу та не «нарубати дров» у власному житті, погодячись на пропозицію та «закриваючи очі» на очевидні «мінуси» такої праці?
По-перше, треба ознайомитися з усією інформацією, яку ви зможете відшукати самостійно про роботодавця в інтернеті. Й лише після того, як ви не знайшли нічого «підозрілого», вирушати до офісу на зустріч з рекрутером, щоб обговорити подробиці співпраці. Протягом спілкування, не треба втрачати пильність та необхідно помічати «будь-які дрібниці», які натякнуть вам про те, що це «не ваш» роботодавець.
Якщо є така нагода та до рекрутера вас проводять офісом компанії, не зволікайте та зверніть увагу на людей, що там працюють. Атмосфера робочого процесу та зовнішній вигляд робітників, їх настрій та манера спілкування один з одним можуть багато розповісти про те, в яких емоційних умовах вам доведеться працювати.
Мова йдеться не про офіційний «набір цінностей» компанії, що задекларований в її статуті. Просто, якщо ви, наприклад, шукаєте стабільну роботу «до душі», на якій ви будете розвиватися, як професіонал та здатні, навіть, «зустріти пенсію», а вам запропонують «безкінечні перегони» за звання кращого продавця, та заробітками, що коливатимуться від вашої активності, вряд чи ви «перелаштуєтеся» настільки, щоб спокійно позіхнути та бути впевненим, що ви тут надовго.
Розуміння справжньої важливості цього аспекту, вбереже вас й від можливих конфліктів на тлі того, що ви не вписуєтеся в загальний колектив, що також, вряд чи сприятиме щастю та спокою й у вашому побутовому житті.
Занадто нестандартна та, майже фамільярна поведінка рекрутера під час спілкування з вами, або інші неприємні прояви з боку представника «руки, що годує». Повинні налякати одразу та допомогти шукачеві зрозуміти, що таке відношення до працівників є нормою у компанії та вряд чи слід очікувати іншого ставлення й до себе.
Відтік кадрів або несприятливі умови праці можуть бути «супутниками» роботи, яку вам пропонують. Щоб уникнути негативних сюрпризів, спитайте під час співбесіди з яких причин робоче місце стало вакантним та чому звільнився попередній працівник. Від того як природньо вам буде піднесена ця інформація, можна зробити певні висновки про те, на скільки вона правдива.
«Менеджер», «продавець-консультант», «креатор», «копірайтер» «адміністратор» та «модератор», як й багато інших назв вакансій, сьогодні можуть означати, практично, будь-що. Поцікавтеся в рекрутера, чи співпадає ваше уявлення того, чим ви будете займатися, з уявою про вашу можливу роботу з боку компанії.
Також, треба зрозуміти чи є в вашій роботі чіткі обов’язки та рівень повноважень й відповідальності. Ці знання вбережуть вас від подальшого небажаного здивування та численних стресів від роботи, яка окрім очевидних завдань має приставку «+».
«Подивимось на вас» або «з часом все стабілізується», як й інші подібні відповіді рекрутера повинні насторожувати, натякаючи на те, що за запропоновані гроші вам можливо доведеться робити незвичну, надмірну чи таку роботу, що протирічить вашим життєвим й моральним принципам.
Пам’ятайте, що якщо, вам відповіли на усі ваші запитання із позначкою «цілком задовільно», у вас є ще перші робочі дні, під час котрих ви можете ненав’язливо попитати про те саме вже ваших нових колег, щоб впевнитися у тому, що ваш вибір правильний.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».