Йдучи на співбесіду, кожен кандидат сподівається на краще та вірить у свою перемогу. Проте почувши замість омріяного «так» відмову, важко не пасти духом. І коли докори сумління та пригнічення починають гризти зсередини, варто зупинитися і подумати: чому так трапилося? Ваше недопрацювання чи просто збіг обставин стали причиною відмови в роботі? Лише знайшовши відповідь, можна отримати реальні висновки і зрозуміти як діяти далі.
Якщо ви відчуваєте, що співбесіда провалилася по вашій вині (маєте мало досвіду, слабо орієнтуєтеся в новій галузі, не готові брати на себе велику відповідальність чи інше), варто підтягнути свої знання. Можливо записатися на курси, пройти стажування, попрактикуватися у цій сфері. Проте коли ви впевнені у своїх силах, питань виникає значно більше. І відповісти на них зможе рекрутер, котрий проводив співбесіду.
Не варто соромитися запитати про причини відмови в прийомі на роботу. Ви маєте повне право це знати. Хоча в реальному житті одиниці зважуються на такий крок. На жаль.
Якщо одразу по завершенні зустрічі вам не вдалося поспілкуватися, зателефонуйте або надішліть електронного листа. Якщо відповіді немає – напишіть письмове звернення. Це дієвий спосіб змусити HR-менеджера обґрунтувати своє рішення.
Важливо: незалежно від того, в якому вигляді прозвучало питання «Чому не я?», залишайтеся доброзичливими. Не грубіть, будьте стриманими, не показуйте свого гніву чи невдоволення. Ваше щире звернення обов’язково дасть результат. Запитайте також, чим обраний ними кандидат кращий, які його професійні якості найбільше зацікавили роботодавця. Попросіть порадити, як розкрити свій потенціал. Після такого спілкування вас неодмінно запам’ятають і, можливо, коли відкриється нова вакансія, з архіву піднімуть саме ваше резюме.
Коли кандидати запитують, чому саме їх не взяли на цю посаду, ейчари в більшості випадків озвучують поважні причини відмови від роботи. Це можуть бути:
Разом з цими причинами є ще такі, які часом не лише необґрунтовані, а й місцями позбавлені здорового глузду. Але трапляється всяке і до всього треба бути готовим. Причинами відмови у роботі є також:
Проте найприкрішою причиною для відмови стає надмірна конкуренція. Це коли ви ідеальний кандидат, проте не єдиний. На ваше місце претендують ще три таких самих «ідеальних». Тут варто розуміти, що це не ваша провина, і продовжувати шукати далі.
Порада від експерта: якщо ви хочете працювати в певній компанії, спробуйте стати «своїм». Напередодні співбесіди дізнайтеся більше про майбутнє місце роботи і його корпоративну культуру. Керівництву важливо знати, що ви розділяєте їхні цінності і мрієте працювати саме у них. Якщо ж такого бажання насправді немає, на співбесіді це обов'язково помітять.
Кожен сприймає відмову по-різному. Але, як показує практика, для багатьох це не вирок, а шанс побудувати успішну кар’єру в іншій компанії.
Не шкодувати про втрачені можливості, а знайти нові, брати цінний досвід і не зупинятися на досягнутому, займатися саморозвитком – ось як необхідно діяти, коли вас не взяли на роботу.
Проаналізувавши ситуацію, варто побудувати нову стратегію розвитку:
Саме такі некритичні невдачі, як відмова у працевлаштуванні, у вашому житті формують дуже корисні навички – отримувати досвід від поразок та бачити нові можливості в поганому розвитку подій.
У першу чергу треба розуміти, що на ринку праці кандидатів зараз більше, ніж відкритих вакансій. Якщо вам відмовили на співбесіді, це не означає, що пошук роботи потрібно закінчити і впасти в депресію. Адже тут діє просте правило: чим частіше ви будете пробувати, тим вища ймовірність того, що таки отримаєте довгоочікувану пропозицію. Головне пам’ятати, що відмова – це нормально. І сприймати її потрібно як додатковий стимул та джерело нової та дуже корисної інформації.
Без дисципліни великих вершин не досягнути. Для сходження на багатотисячники, якщо висловлюватися альпіністськими метафорами, без належної підготовки не впоратися. То як її розвивати, ту дисципліну? З’ясовуємо разом із Jobs.ua, як розвинути в собі цю важливу навичку.
Вистачить однієї нещирої, фальшивої людини в діловому оточенні, щоб якоїсь миті все рухнуло, наче доміно. Як у відомій приказці, коли ложка дьогтю псує бочку меду. Пропонуємо з’ясувати, яких людей краще уникати, щоб максимально убезпечити бізнес від нещирих представників homo sapiens.
Як «приручати» мозок з користю для себе? В цій статті розповідаємо про ті способи розвитку креативності, про які мало хто говорить насправді, бо не надає цьому значення. А даремно.
Працювати весь день в піжамі, не встаючи з ліжка, нечищені зуби і невідвіданий душ, бо ліньки робити «зайві рухи» — ці речі дивними звичками складно назвати. Але є речі куди дивніші, ось про них і поговоримо разом із Jobs.ua. І чи варто про це непокоїтися.
Сучасні роботодавці добре розуміють важливість наявності в кандидата м’яких навичок. Це означає, що в пошукачів немає інших варіантів, як приділяти посилену увагу розвитку soft skills, не лише hard skills.