Друзі, світові тенденції рекрутингу та корпоративної культури змінюються із року в рік і 2023 - не є винятком. В нашій країні війна, однак це не значить, що українська корпоративна культура перебуває поза світовою ширмою, тим паче, що певний відсоток робітників працюють на міжнародних компаніях чи знаходяться в партнерстві. Якщо говорити про тенденції цього року, то все частіше спостерігається потреба великих компаній у поверненні співробітників в офіси. Схоже на те, що робота з дому, що у свій час була спричинена пандемією не виправдала очікувань. У результаті чого світові компанії-лідери почали повертати співробітників в офіси. Відверто кажучи, попри воєнне положення в країні, і Україна не може дозволити собі впровадження абсолютної дистанції для робітників більшості компаній. Розберімося детальніше, чому переважна кількість компаній віддають перевагу комбінованій формі роботи, а роботодавці все частіше хочуть знову бачити співробітників в офісах?
За останніми повідомленнями та новинами такі світові корпорації, як Google, Amazon, Meta, Apple та інші починають скасовувати свою корпоративну політику дистанції. Частково це пов’язано зі скасуванням всесвітньої організації охорони здоров'я статус пандемії COVID-19. Однак існують немало інших причин, які підштовхують їх на такий крок. Адже якби такий формат на 100% відсотків був ефективний і не мав свої похибки, то назавжди прижився.
Google стала першою компанією, яка формалізувала дистанційний формат роботи на тривалий період. Частково вони й раніше впроваджували вільний графік відвідування та роботи, що в свою чергу було перехідним етапом до дистанційного формату. Компаніями, в тому числі й Google, був розроблений спеціальний обслуговуючи софт для комфортної віддаленої роботи (чати, планувальники, відеодзвінки тощо). Ці інструменти стали визначати наше професійне життя. І вони не просто підтримали революцію дистанційної роботи — вони зробили її можливою. Однак співробітники компанії вже отримали листи від керівництва з побажаннями, що співробітники, що живуть поблизу, розглянуть варіант гібридного формату співпраці. На їх думку, саме в офісах працівники можуть повністю заглибитись в роботу й тільки так бути повністю пов’язаним зі спільнотою. Вже запроваджений контроль відвідування працівників офісів та оцінка їх продуктивності.
Керівник компанії Meta Марк Цекерберг своєю чергою закликав своїх співробітників використати будь-яку нагоду особисто поспілкуватися з колегами. Водночас Meta оголосила про звільнення ще десяти тисяч людей та ліквідацію п'яти тисяч робочих місць. Тож заклик повернутися цілком може бути завзятою порадою про те, як зберегти роботу.
Ще до заяв Meta так вчинила компанія Amazon. Вона вимагає, щоб працівники були в офісі принаймні тричі на тиждень, або вони будуть звільнення. Близько 18 тисяч осіб втратить роботу.
General Motors, News Corp, Walt Disney та Starbucks також почали скорочувати кількість працюючих з дому.
Так само вважає Ріс Ксав'є, керівник медіагрупи Havas. У своєму інтерв'ю Bloomberg він заявив, що його компанія почувається краще, коли знаходиться в офісі. У тому числі тому, що це відкриває шляхи для менторства молодших колег. Тому пріоритетом стає повернення людей, якщо це можливо.
Насправді причин повернути співробітників в офіс більш ніж достатньо.
Більша зануреність в роботу
Великі компанії все частіше відмовляються від дистанційних офісів, тому що вони не дають такого ефекту зануреності в роботу, як корпоративні офіси. Домашній офіс розслабляє, відволікає та дестабілізує роботу. Найчастіше робітник на дистанції не прив’язаний до тайм менеджменту та втрачає практично цю навичку. Однак переважна кількість працівників кажуть, що вони продуктивніші, коли працюють віддалено або в гібридному режимі.
Можливість передачі досвіду молодшим колегам
Крім того, здебільшого всі згодні з тим, що не останнє значення в ефективній роботі має фізичний контакт чи фізична взаємодія, створення творчої атмосфери, забезпечення вищої робочої етики, і навіть, можливо, передача досвіду молодшим колегам. Чого практично неможливо реалізувати на дистанції. Такий менталітет переважної кількості компаній і він має свої плоди, закріплені досвідом та результативністю.
Формування та правильна побудова корпоративної культури
Навіть на дистанції корпорації намагались підтримувати корпоративну культуру, проводити мітинги та влаштовувати тімбілдінги. На жаль, ці форми внутрішньої взаємодії співробітників так само не були настільки ефективними, як при особистих зустрічах. Так само і HR-менеджерам доводиться докладати неймовірну кількість зусиль, щоб створювати дружню атмосферу та залучати кожного співробітника в корпоративне життя.
Однак, що з цього приводу думають самі робітники? Чи хочуть повертатися в задушливі офіси?
За даними Pew, більшість гібридних співробітників хотіли б проводити ще більше часу, працюючи вдома.
Microsoft опитав понад 20 000 працівників у різних країнах і виявив, що 85% керівників кажуть, що перехід до гібридної роботи зменшив їхню впевненість у продуктивності співробітників. Водночас, 73% працівників кажуть, що для повернення в офіс їм потрібна серйозніша мотивація.
Інша частина обурених незадоволені, що стали нехтувати їх думкою та не відчувають, що їх цінують та турбуються.
Грейс Лордан із Лондонської школи економіки поспілкувалася із працівниками фінансового сектору та виявила, що працювати віддалено протягом значної частини свого тижня набагато частіше хочуть жінки.
За її словами, жінки досі виконують вагому частину домашніх обов'язків. Тому вони завжди цінували автономну роботу набагато більше ніж чоловіки. Грейс каже, що найбільше цінують віддалену роботу люди з інвалідністю, а також представники етнічних меншин.
Тисячі компаній, починаючи від американської Goldman Sachs і до французької Havas, сподіваються, що шлях до сердець їхніх співробітників лежить через шлунок. І надають у своїх офісах нечувані раніше обіди, із найсмачнішими стравами з усього світу.
У британському Goldman Sachs працівники мають змогу отримувати безкоштовний сніданок і обід, а також морозиво в необмеженій кількості. Причому насолоджуватися цим можна в прекрасному ландшафтному саду на даху офісу Plumtree Court, який колись був зарезервований тільки для стратегічних клієнтів і членів королівської родини.
Havas планує заманювати співробітників в офіси, вкладаючи кошти у власну кухню, кафе та кав'ярню. А також дозволяючи робітникам самим вносити пропозиції до меню. У них буде здоровіша їжа в «оздоровчі середи», плюс додаткові страви світової кухні, що змінюються кожні кілька днів, щоб люди продовжували відвідувати офіс і подивитися, що там новенького. Також меню постійно змінюватиметься в залежності від культурних подій та свят.
Холдинг Janus Henderson Group, який до пандемії пропонував у своєму офісі в Лондонському Сіті триразове харчування лише за кілька фунтів на день, тепер надає всю їжу безкоштовно. Компанія встановила загальне правило проводити щонайменше два дні на тиждень в офісі, і так намагається задобрити співробітників. Аналогічно зараз надходять майже всі великі організації. Складнощі тільки у компаній Кремнієвої долини, які та так переважно пропонували безплатне харчування в необмеженій кількості. Їм доводиться винаходити нові способи показати співробітникам, що офіс це класно.
Тепер підприємці разом з орендодавцями стурбовані офісним заповненням, намагаючись хоч якось це вирішувати. Slate Asset Management, канадська компанія з портфоліо нерухомості на $10 млрд, зараз перебудовує всі свої головні будівлі, включаючи додаткові зручності: фітнес-центри, відкриті тераси, кімнати відпочинку та кімнати для розваг, покликані заманити співробітників в офіс.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?