UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Цікаво про бізнес
  4. Секрети успіху великих компаній
  5. Талановиті українці, хто кине виклик Labubu?

Талановиті українці, хто кине виклик Labubu?

17.07.2025 186
Талановиті українці, хто кине виклик Labubu?

Талановиті українці, хто кине виклик Labubu?

17.07.2025     186

Поки Макс Щербина в ефірі чергового потіку Телебачення Торонто розпаковує на прохання глядачів «не трушний» Лабубу, а потім сором’язливо прибирає його з кадру, феномен-іграшка від китайців й далі переживає глобальний бум популярності.

Пропонуємо вам зануритися в історію появи сенсаційної іграшки, а також з’ясувати, в чому полягає секрет її популярності. Можливо, цим матеріалом замотивуємо талановитого українця чи українку створити свій, український, феномен в світі іграшок. Щоб з українською іграшкою селфилися світові селебріті, робили її частиною луку, а нові релізи лімітованих видань розкуповувалися в магазинах по всьому світу, офлайн і онлайн, за лічені хвилини.

Зародження «імперії колекційних іграшок»

Вам досі здається, що Pop Mart — молода компанія? А от і ні, її історія починається ще в 2010-му. Заснував тоді ще невідому нікому компанію новоспечений мільярдер Ван Нін. Нині ім’я цього 38-річного чоловіка красується в першій десятці китайських мільярдерів, а починав Ван Нін свій шлях у бізнесі з маленьких «коробкових» магазинів. Через деякий час до нього приходить розуміння, що з чужими товарами не розженешся, а от із власними персонажами — цілком можливо.

Справжній прорив відбувся після обкатки концепції «сліпих коробок» (blind boxes). Рівень азарту зростає, коли не знаєш, що всередині коробки, чи не так? Попит на продукцію стрімко зростав, а трендовий хайп довкола колекціонування серед міленіалів і зумерів створив сталий потік інтересу до іграшкової продукції Pop Mart.

Історія появи Labubu

Що цікаво, з’явилися Лабубу-монстрики ще в 2015 році, але суперпопулярними стали згодом. Перед цим були інші успішні проєкти, як-от перший ексклюзивний проєкт Ван Ніна — іграшка Molly. Великий успіх і увагу колекціонерської публіки привернули серії Skullpanda і Dimoo; та й Sonny Angel, хлопчики-янголята з крильцями, теж завоювали серця багатьох дітей у всьому світі.

Але повернемося до Labubu. У 2015 році гонконгський дизайнер Касінг Лунг, який виріс у Нідерландах і потім переїхав до Бельгії, створив концепцію милих монстриків, серед яких фігурував Labubu, зубастий пухнастик з великими очима і північно-ельфійським вайбом. Свою концепцію милих пухнастиків художник візуально виклав в ілюстрованій трилогії «The Monsters», населивши її як добрими, так і злими персонажами. Сам Лабубу має пустотливий вигляд і добре серце, але чомусь так виходить, що в щирих намаганнях допомогти більше шкодить, аніж помагає.

Задумувалася ціла серія таких персонажів. Але так сталося, що Labubu вийшов на передній план, здобувши глобальну впізнаваність у 2019 році, коли художник уклав ексклюзивну угоду з Pop Mart.

Labubu і хайп

Причини хайпу довкола іграшки лежать в маркетинговій моделі Pop Mart, яка не є чимось новим в світі бізнесу, але завдяки вдосконаленням Ван Ніна таки справді показала неймовірний результат. В чому полягають його вдосконалення? По-перше, унікальний дизайн. Таки притягує погляд ця зубаста усмішка, чи не так? Вона викликає замилування і бажання потримати таємничого звірка в руках. Чи почепити на сумочку або рюкзак. Додайте сюди концепт blind boxes, вдалу маркетингову розкрутку в ТікТок та Інстаграмі з мільйонними переглядами розпаковок і емоційних відео, обмежений випуск і підігрів публіки з боку знаменитостей — Ріанна, Дуа Ліпа, Ліза з Blackpink — і отримаємо той самий рецепт успіху, який підніс лабубу на вершину успіху.

Labubu

Lalubu і ціни

Вартість іграшок сильно варіюється, від кількох десятків доларів до кількох сотень за «секретних» монстриків. Шанс отримати рідкісного зубастика в сліпій коробці складає приблизно 1 до 72, що підігріває інтерес та емоції після кожної покупки. А деякі вкрай рідкісні екземпляри, як сірий пухнастик з різнокольоровими зубками, може коштувати не одну тисячу доларів на онлайн-біржах б/у товарів на кшталт eBay чи StockX. Особливо цінуються в колекціонерів лабубу-пухнастики лімітованих видань, як-от колаборація з Vans. Приміром, кастомізований скейтер-монстрик VANS Big Plush Doll BROWN In Stock можна придбати на eBay за символічні 9,450 доларів. Найцікавіше в цій історії те, що собівартість виготовлення такої іграшки складає… кілька доларів.

Щоправда, перспективи подальшого ажіотажу довкола іграшки не викликають оптимізму у відомих світових інвесторів. Експерти зазначають, що питання довгострокового інтересу до лабубу, найімовірніше, ослабне. Існують побоювання, що бульбашка успіху лусне, бо з’явиться щось інше і увага фанатів перемкнеться на новий хайповий продукт. Та й самі споживачі з часом втомляться від іграшки, що призведе до зниження популярності.

Втім, поживемо-побачимо.

Lafufus теж приваблюють колекціонерів

Lafufus — так жартівливо називають підробки справжнього Лабубу. Приміром, той «Лабубу», якого Максим Щербина розпаковував на стрімі Телебачення Торонто від 16-го липня, насправді Лафуфус. Нескладно здогадатися, що ці підробки з’явилися на світ завдяки шаленій популярності зубастих монстриків. Продаються підроблені лабубу де завгодно, навіть на величезних онлайн-ринках Shopee, Lazada чи Taobao. Вже є колекціонери, які цікавляться підробленими labubu, бо ті мають унікальний дизайн і особливості.

Популярним заняттям в середовищі колекціонерів назвемо також кастомізацію іграшок, коли монстриків «одягають» у дизайнерський одяг і прикрашають аксесуарами власного виробництва. Ось так звичайна собі іграшка еволюціонувала від колекційної забавки до всесвітнього комерційного тренду.

Лабубу

Labubu і політика

Навіть світ іграшок не обходиться без політики. Днями з’явилася новина, що виробник Labubu втратив 4 млрд доларів капіталізації за 2 дні. Сталося це через критику з боку влади Китаю.

Ось що відбулося. Акції компанії Pop Mart, основного виробника плюшевих монстриків, пішли вниз після критичної статті в офіційному виданні Комуністичної партії Китаю, газеті «Женьмінь жибао». В статті критикувалася модель бізнесу, запроваджена компанією для створення ажіотажу довкола іграшок («сліпі бокси», дефіцит і лімітовані видання). Офіційний рупор Комуністичної партії Китаю назвав таку модель ведення бізнесу «бізнес-пасткою», що формує азартну залежність, особливо в дітей.

Ось так одна публікація призвела до того, що акції Pop Mart обвалилися за 2 дні майже на 9%.

Labubu і культурний феномен

Зникнуть з полиць ці іграшки за кілька років чи ні, але лабубу вже стали світовим феноменом. Як і сама компанія Pop Mart, власник якої обіцяє ще багато цікавого. Так чи інакше, вплив цієї компанії на світову спільноту гіків і колекціонерів складно заперечувати. Та й окрім лабубу існують безліч стильних фігурок, від Гаррі Поттера до PopMart-колаборацій з Disney, Coca-Cola й іншими відомими компаніями.

І повертаючись до початку нашої статті: серед українців є чимало талановитих художників і художниць, дизайнерів і дизайнерок. Можливо, хтось із них з часом теж створить цікаві колекційні іграшки, які з гордістю носитимуть топ-знаменитості, а черги за ними вишиковуватимуться ще вночі.

Читайте також


↑ Вгору