Питання про те, як скласти резюме, хвилює багатьох. Проте недостатньо його просто написати, важливо використати всі прийоми, щоб зробити його успішним. А це вже набагато важче. Проте ми готові взяти на себе таку ношу і розповісти всі секрети.
Тож, як виділитися із загальної маси претендентів та отримати бажану посаду?
Дискусії про необхідність фотографії в резюме не вщухають. Проте більшість кадровиків все ж рекомендують його додавати, адже зовнішність може багато розповісти про людину. А оскільки підбором персоналу займаються, як правило, професійні психологи, то наявність фото полегшує вибір.
Обрати максимально вигідне досить важко. По-перше, воно має бути «свіжим», а не зі шкільного випускного. По-друге, відповідати дійсності (фотошоп — табу). Саме по фотографії у роботодавців формується перше враження, а «другого шансу справити перше враження» не буває. Тому важливо, щоб ця думка про вас сформувалася правильною.
Копіювати фото для резюме з паспорта не варто. На обличчі повинна проглядатися легка посмішка, привітність та доброзичливість. Універсальний розмір — 9х12 см. Форма одягу — бажано діловий костюм. Замовити такий знімок краще у професійного фотографа. Він зможе підкреслити всі ваші сильні сторони.
Пам’ятаєте кадр з фільму «Блондинка в законі», коли головна героїня представила свою характеристику на рожевому папері та з яскраво вираженим ароматом парфумів? Оригінально? Безумовно. Але занадто. В окремих випадках така витівка і змогла б зіграти вам на руку, але такий шанс — один на мільйон.
Можливо, легкий запах парфумів від документа і приверне увагу. Але може трапитися, що у вашого потенційного майбутнього керівника алергія. Або ж цей аромат викликає у нього погані асоціації. Тому дуже добре подумайте, чи варто так ризикувати, адже межа оригінальності і безглуздя часом зовсім поруч.
Виділитися на тлі інших претендентів можна хіба що вибором якісного паперу для написання документу. Плюсом буде, якщо ви розмістите його у файлі.
В ситуації з електронним резюме можна використати гербовий папір. Зараз існує безліч програм, які дозволяють зробити з білого електронного листа фірмовий, прикрасити віньєткою, орнаментами ті іншими ефектами. Головне, знати міру і не переборщити.
Писати резюме необхідно згідно з шаблоном:
Пам’ятайте, якщо ви претендуєте на гідну посаду, вам в першу чергу слід зацікавити у своїх послугах роботодавця. А зробити це можна, тільки якщо написати резюме грамотно.
«Times New Roman, кегль 12» — те, що ви маєте запам’ятати і постійно використовувати при написанні.
Жирним шрифтом варто виділити тільки основні пункти, тобто їх назви. Наприклад, «освіта», «досвід роботи», «рекомендації» та інші. В інших випадках його використання не дозволяється.
У тексті допускається одне виділення жирним курсивом. Але тільки тоді, якщо вам конче необхідно зробити наголос саме на цьому реченні чи його відрізку. Там має йти мова про основну причину, згідно з якою ви маєте право стати найкращим серед претендентів.
Готовий текст резюме має вміщуватися на одні сторінці. Якщо ви розтягнули його на дві, будьте готові, що другу можуть навіть не відкрити. Лаконічність має проглядатися у кожному слові.
Саме ці тонкощі оформлення дуже впадають в око кадровикам. Їх повинен знати кожен, хто шукає роботу. Але, як показує практика, знають одиниці. До того ж рекрутери звертають на це увагу більше, ніж ви можете навіть подумати.
Звичайно, кожна людина часом хоче виглядати краще, ніж є насправді. І якщо на горизонті з'являється приваблива посада з не менш привабливою зарплатою, то спокуса накинути собі кілька років стажу або додаткові навички часом стає нестерпною. Проте коли таємне стає явним, найчастіше все закінчується звільненням та чорною плямою на репутації. Чи варто так ризикувати? Точно ні. Запам'ятайте, що найгірше — це починати своє нове життя і кар’єру на новому місці з брехні. Вона, може, і не розкриється одразу, але рано чи пізно вийде назовні та стане для вас стихійним лихом.
Цікавий факт: вченими доведено, що в більшості резюме лише три перші позитивні оцінки себе самого — правдиві, а все інше дописане під впливом спокуси бути краще, ніж є.
Написали? А тепер перечитайте, виправте помилки. Було б добре, якби ще хтось його перевірив. Якщо є «я» — видаліть (правильно «працював», «навчився») Якщо друкуєте — то на якісному папері. Якщо більше двох сторінок — скоротіть. Ці незначні, на перший погляд, нюанси допоможуть створити резюме поза конкуренцією.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?