Сервіс компанії грає важливу роль не тільки для клієнтів, але й для його робочого колективу. І це справді так, тільки ті робітники, які відчувають себе в компанії комфортно, захищено й перспективно, вміють створювати й ділитися цим сервісом й з іншими. А це значить, що ми живемо в такий час, коли роботодавець повинен створювати максимальний комфорт робітників та турбуватися про їх ментальне здоров'я.
Час плине змінюється, як змінюються потреби людей і робочого персоналу. Раніше роботодавці віддавали свою перевагу конкурентним кандидатам, після світ змінився й ринок праці шукав талантів. Сучасний світ додає до талановитості ще й витримку. Подекуди на цьому зіграло покоління міленіалів, подекуди справжня потреба в гнучкості, інноваційності, бажанні реалізувати свій потенціал. Саме цими плюшками компанії й намагаються підвищити задоволеність робітників та збільшити рівень їх щастя. Чому цього буває недостатньо? Тому що покращуючи умови, роботодавці не завжди вірно можуть визначити причини нещастя робочого персоналу. Але якщо вчасно визначити справжні причини та емоційний стан персоналу, можна попередити не тільки негативні настрої, емоційні вигорання, але й плинність персоналу. Читайте цю статтю на Jobs.ua, щоб відшукати відповіді на питання про психічне здоров'я колективу.
Роботодавцю необхідно дбати про персонал, щоб закривати наступні потреби:
Найважче піклуватися про кадри віддалено, коли вся компанія працює дистанційно й визначити потреби співробітників становить певні труднощі. Тим не менше, робітники, як і раніше потребують в турботі: цікавій та безперервній комунікації з командою, щоб бути завжди включеним в роботу,
уваги з боку керівника, щоб відчувати його зацікавленість та контроль,
опіки щодо зручно влаштованого місця роботи навіть на дистанції,
такого самого відпочинку та відпусток, щоб відновити зусилля.
Якщо цього не робити, то рівень захищеності, можна сказати щастя, на робочому місці значно знижується. Так що говорити, знижується й рівень зацікавленості таким місцем роботи.
Головним фактором захищеності для робочого колективу є, звісно ж, повний соцпакет, який тільки може запропонувати роботодавець. Тим не менше, для співробітника також важливо, коли керівник зацікавлений в створенні прозорих довірливих комунікацій між керівництвом та робочим персоналом. Цей місток допомагає подолати будь-які непорозуміння. Ще один важливий момент - регулярний підтримуючий зворотний зв’язок. Позитивно налаштована команда та доброзичлива атмосфера налаштовує на бажання співпрацювати. Працюючи в команді з позитивним мікрокліматом навряд хочеться шукати інше місце роботи. Й ще один фактор захищеності - повне зручне облаштування робочих місць.
Дистанційна робота більшістю колективу в компаніях сприймається доволі привітно. Серед переваг співробітники відмічають: економія часу, можливість самостійно керувати своїм робочим днем, економія бюджету на дорогу тощо. Тим не менше, існує й інша сторона дистанційної роботи. Певна кількість робітників відмічає наступні недоліки віддаленої роботи, що впливають на їх ментальне здоров’я та загальний психічний стан: ненормований день, межі робочого часу й відпочинку стають не чіткими, брак особистого контакту спілкування з колегами, довший час виконання багатьох завдань через відсутність обговорень та додаткового спілкування, погане відчуття командного духу. Тож під час пандемії з’явились додаткові проблеми у багатьох співробітників, які пов’язані з відчуттям щастя та захищеності на робочому місці.
Оцінити рівень ментального здоров’я допоможе опитування, яке менеджери з персоналу рекомендують проводити періодично для отримання інформації про ментальний стан кожного співробітника. Опитування може бути у вигляді тестів і містити питання про психічне здоров’я співробітника на даний час. Крім опитування можна спитати співробітника напряму, тобто у вигляді питання. До речі, якщо питання буде поставлене анонімно, то існує вірогідність, що співробітники нададуть справжню відповідь. Але насамперед треба звернути на наступні складові задовільного психічного здоров’я співробітника. На його:
Якщо про фізичне здоров’я подбає лікар, то інші два повністю залежать від сприятливого мікроклімату в колективі та вдома.
Перше з чого слід розпочати - налагодження системних комунікацій. А це значить продовжувати спілкуватися на віддаленій роботі з колективом ще щільніше. Це нагадує їм про відповідальність, й ними одразу відчувається турбота керівника.
Відчуття безпечності надає можливість відчувати себе захищено та вільно. Для цього можна надати співробітникам можливість обрати самостійно місце роботи: вдома чи в офісі.
Надання можливості говорити співробітникам відкрито робить їх чесними, відкритими. Це допоможе стати ближче до робочого колективу. Благодійність, а саме, надавати допомогу, навіть якщо співробітники цього не просили, але ви бачите їх потребу. І. звісно ж, роботодавець сам повинен показувати власний приклад лідерства, усвідомленості, що надихає співробітників на нові звершення.
Багато компаній гоняться за покращенням ментального здоров'я співробітників. Але на сьогодні це більше необхідність ніж тренд, адже від цього компоненту залежить успіх кожного співробітника, а значить успішність колективу й самої компанії.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».