UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Ваше здоров'я
  5. Ментальне здоров'я: тренд чи необхідність

Ментальне здоров'я: тренд чи необхідність

31.10.2021 347Автор: Лоліта Платошкіна
Ментальне здоров'я: тренд чи необхідність

Ментальне здоров'я: тренд чи необхідність

31.10.2021     347Автор: 

Сервіс компанії грає важливу роль не тільки для клієнтів, але й для його робочого колективу. І це справді так, тільки ті робітники, які відчувають себе в компанії комфортно, захищено й перспективно, вміють створювати й ділитися цим сервісом й з іншими. А це значить, що ми живемо в такий час, коли роботодавець повинен створювати максимальний комфорт робітників та турбуватися про їх ментальне здоров'я.

Час плине змінюється, як змінюються потреби людей і робочого персоналу. Раніше роботодавці віддавали свою перевагу конкурентним кандидатам, після світ змінився й ринок праці шукав талантів. Сучасний світ додає до талановитості ще й витримку. Подекуди на цьому зіграло покоління міленіалів, подекуди справжня потреба в гнучкості, інноваційності, бажанні реалізувати свій потенціал. Саме цими плюшками компанії й намагаються підвищити задоволеність робітників та збільшити рівень їх щастя. Чому цього буває недостатньо? Тому що покращуючи умови, роботодавці не завжди вірно можуть визначити причини нещастя робочого персоналу. Але якщо вчасно визначити справжні причини та емоційний стан персоналу, можна попередити не тільки негативні настрої, емоційні вигорання, але й плинність персоналу. Читайте цю статтю на Jobs.ua, щоб відшукати відповіді на питання про психічне здоров'я колективу.

Чому важливо дбати про персонал

Роботодавцю необхідно дбати про персонал, щоб закривати наступні потреби:

  • щоб робітники почували себе захищено й комфортно,
  • щоб робітники відчували, що про них дбають і роботодавцю не все одно,
  • щоб рейтинг компанії завжди був високим,
  • щоб зупинити плинність кадрів.

Найважче піклуватися про кадри віддалено, коли вся компанія працює дистанційно й визначити потреби співробітників становить певні труднощі. Тим не менше, робітники, як і раніше потребують в турботі: цікавій та безперервній комунікації з командою, щоб бути завжди включеним в роботу,

уваги з боку керівника, щоб відчувати його зацікавленість та контроль,

опіки щодо зручно влаштованого місця роботи навіть на дистанції,

такого самого відпочинку та відпусток, щоб відновити зусилля.

Якщо цього не робити, то рівень захищеності, можна сказати щастя, на робочому місці значно знижується. Так що говорити, знижується й рівень зацікавленості таким місцем роботи.

Фактори захищеності для робочого персоналу

Головним фактором захищеності для робочого колективу є, звісно ж, повний соцпакет, який тільки може запропонувати роботодавець. Тим не менше, для співробітника також важливо, коли керівник зацікавлений в створенні прозорих довірливих комунікацій між керівництвом та робочим персоналом. Цей місток допомагає подолати будь-які непорозуміння. Ще один важливий момент - регулярний підтримуючий зворотний зв’язок. Позитивно налаштована команда та доброзичлива атмосфера налаштовує на бажання співпрацювати. Працюючи в команді з позитивним мікрокліматом навряд хочеться шукати інше місце роботи. Й ще один фактор захищеності - повне зручне облаштування робочих місць.

Як умови праці під час пандемії вплинули на робочий персонал

Дистанційна робота більшістю колективу в компаніях сприймається доволі привітно. Серед переваг співробітники відмічають: економія часу, можливість самостійно керувати своїм робочим днем, економія бюджету на дорогу тощо. Тим не менше, існує й інша сторона дистанційної роботи. Певна кількість робітників відмічає наступні недоліки віддаленої роботи, що впливають на їх ментальне здоров’я та загальний психічний стан: ненормований день, межі робочого часу й відпочинку стають не чіткими, брак особистого контакту спілкування з колегами, довший час виконання багатьох завдань через відсутність обговорень та додаткового спілкування, погане відчуття командного духу. Тож під час пандемії з’явились додаткові проблеми у багатьох співробітників, які пов’язані з відчуттям щастя та захищеності на робочому місці.

Як оцінити рівень ментального здоров’я персоналу

Оцінити рівень ментального здоров’я допоможе опитування, яке менеджери з персоналу рекомендують проводити періодично для отримання інформації про ментальний стан кожного співробітника. Опитування може бути у вигляді тестів і містити питання про психічне здоров’я співробітника на даний час. Крім опитування можна спитати співробітника напряму, тобто у вигляді питання. До речі, якщо питання буде поставлене анонімно, то існує вірогідність, що співробітники нададуть справжню відповідь. Але насамперед треба звернути на наступні складові задовільного психічного здоров’я співробітника. На його:

  • фізичне здоров’я,
  • психічне здоров’я,
  • соціальне здоров’я.

Якщо про фізичне здоров’я подбає лікар, то інші два повністю залежать від сприятливого мікроклімату в колективі та вдома.

Як турбуватися про психічне здоров’я колективу

  • Якщо ви справді задумались про те, як поліпшити психічне здоров’я колективу, то це перший крок до налагодження багатьох негараздів в компанії. Починаючи від порозуміння з колегами по роботі, закінчуючи вирішенням проблеми плинності кадрів. Користуючись наступним набором інструментів, ви зможете покращити психічне здоров’я колективу:
  • консультації штатного або особистого психолога в компанії,
  • створення груп особистісного росту та самопізнання,
  • дотримання концепції особистісного росту,
  • психоемоційна розрядка в офісі,
  • зустрічі колективу в нестандартних ситуаціях та зустрічах,
  • pet friendly обстановка в офісі,
  • можливість самостійно обрати форму роботу (в офісі чи віддалена),
  • рефлексія страхів перед запуском проєкту тощо.

Як допомогти співробітникам залишатися в ресурсі

Перше з чого слід розпочати - налагодження системних комунікацій. А це значить продовжувати спілкуватися на віддаленій роботі з колективом ще щільніше. Це нагадує їм про відповідальність, й ними одразу відчувається турбота керівника.

Відчуття безпечності надає можливість відчувати себе захищено та вільно. Для цього можна надати співробітникам можливість обрати самостійно місце роботи: вдома чи в офісі.

робота фриланс

Надання можливості говорити співробітникам відкрито робить їх чесними, відкритими. Це допоможе стати ближче до робочого колективу. Благодійність, а саме, надавати допомогу, навіть якщо співробітники цього не просили, але ви бачите їх потребу. І. звісно ж, роботодавець сам повинен показувати власний приклад лідерства, усвідомленості, що надихає співробітників на нові звершення.

Багато компаній гоняться за покращенням ментального здоров'я співробітників. Але на сьогодні це більше необхідність ніж тренд, адже від цього компоненту залежить успіх кожного співробітника, а значить успішність колективу й самої компанії.

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору