Кажучи простою мовою, такий вид спілкування, як правило ведеться підсвідомо, коли людина певними рухами, прийняттям характерної пози, чи мімікою, більш за все, мимоволі, демонструє свій внутрішній стан.
Тим, краще тому, хто розуміється на «мові без слів», знаючи коли й що зі свого арсеналу запровадити для того, щоб вплинути на думки співрозмовників чи опонентів.
Це також знадобиться тим шукачам, хто намагається справити гарне враження та розмірковує, як сподобатися на співбесіді роботодавцю, якщо самих навичок та знань, часом забракує.
По-перше, намагаючись викликати позитивні емоції у людей, що вас оточують, навчитеся відрізняти й осіб, й ситуації, у яких доречне застосування певних невербальних сигналів.
Погодьтеся, що те, як сподобатися роботодавцю під час співбесіди трохи відрізняється від дій, коли сподобатися намагаєшся тій людині, яка сподобалась тобі.
Слід розуміти, що суворі рекрутери - звичайні люди, а тому, багато чого в їх висновках, базується й на власної симпатії чи антипатії до співрозмовника.
Самі ж рекрутери та численні психологи, вже давно мають невербальну мову на озброєнні, та прискіпливо помічають різницю, між тим ким намагається вдавати з себе кандидат та справжньою його особою, яку можна вислідити у мимовільних невербальних сигналах.
Якщо такі вміння вам потрібні й ви впевнені, що саме цього вам не вистачало для успіху на перемовинах, або це ваша відповідь на те, як сподобатися роботодавцю та мати ефективне працевлаштування, користуйтеся тими стандартними порадами, які надані нижче.
Бути собою
Важливе зауваження, яке призиває не намагатися вдавати з себе «не ту людину», якою ви насправді є. Звичайно, узяти під контроль чи позбутися можливих над «унікальних» звичок. Все ж таки на співбесіді треба, але у цілому, треба залишатися собою, слідуючи у рамках гармонійного для особистості образу.
Перша мить – головна
Нас дійсно зустрічають й за одягом, й за поведінкою. При цьому, більшість свого враження про нас, людина складає у перші секунди, коли бачить нас вперше. Можливо, довготривале знайомство здатне виправити невірне враження про людину, але співбесіда – не той випадок, й «вражати» треба одразу.
Для цього, треба заспокоїтися та позбавитися від жодних зайвих думок. «Не зайві» - також треба підпорядкувати та поставити у чергу. Глибокий вдих та видих допоможуть нормалізувати тиск та серцебиття – й прямо зраз краще заходити до кімнати інтерв’ю.
Підготовка - 50% успіху
Вивчити яка поза символізує впевненість та що не треба робити руками під час промови – це ще не означає того, що ви зрозуміли, як пройти вдало співбесіду. Тренування знадобиться й для природньої пози, й для регуляції контролю за власною мімікою, й для можливого звикання, наприклад до незвичного вбрання. Тому, якщо новий костюм ви вдягаєте у перше, звикніть до нього та до того, як ви у ньому виглядаєте.
Одяг – немаловажна деталь, що також «працює» разом з невербальним спілкуванням. Тому професіонал, демонструючи це власною осанкою, повинен й одягнутим бути, відповідно.
Слідкуйте…
Слідкувати треба за трьома речами:
- • Часом, щоб не спізнитися на зустріч та не потрапити у ситуації, де невербальні й вербальні виправдування безсилі;
- • Міцністю рукопотискання – ідеал, коли тверде але не давлюче стискання, демонструє силу, впевненість та обов’язково, коректність та повагу до опоненту.
- • Та своїм поглядом. Не треба відводити очі, але й пильно витріщатися «око в око» також, не варіант як зацікавити роботодавця. Перенісся (звичайно вашого співрозмовника) – найкраща ціль, куди можна сфокусуватися очима. Такий погляд одночасно й прямий у вічі, але не має напруги та відтінків протистояння.
Спокійне дихання, впевнена кріпка поза та осанка на стільці, не різкі, спокійні рухи та рівний голос. Якщо вмієте так поводитися у будь-який нервовій обстановці – вам, однозначно у розвідку. Не страшно, коли відчуваєте, що почали нервувати та втратили контроль, наприклад за руками. Не треба лякатися та зупинятися, краще продовжити свої рухи та розмову – це більш гармонійно сприймається ніж невпевнені рухи та метушня.
Розмовляючи, зробіть так, щоб вас було чутно, а ви при цьому не напружували голос. Пам’ятайте те, як зацікавити роботодавця на співбесіді, у першу чергу залежить від вашої розмови, а вже в другу – від допоміжних засобів, зокрема, невербального спілкування.
Не забувайте посміхатися. Щира посмішка – найбільш ефективне знаряддя невербальної мови. Можливо, це також потребує тренувань. Бо, фальшиві та чергові посмішки, у багатьох ситуаціях, якщо не викликають негативе ставлення до їх носія, то вже точно не дадуть йому балів.
Під час прощання з рекрутером, намагайтеся закріпити все те, що ви демонстрували протягом інтерв’ю. Для цього потисніть рекрутерові руку ще раз, посміхаючись та дивлячись прямо на нього подякуйте опоненту за надану можливість. Той факт, що у 50% спірних моментів такий правильний відхід має вирішуючи роль у прийнятті рекрутером висновків на користь кандидата.
Ну, й звичайно, не треба «ставити все» тільки на такі чи аналогічні навички. Та й використовуючи таке, слідкуйте за тим, щоб не перебільшувати з невербальним спілкуванням. Бо усілякі недомовлені аспекти, що може, раптом продемонструвати нам таке спілкування, «гарно» працюють» в обидві боки, як допомагаючи, так й заважаючи привертати да себе потрібну увагу.