Міносвіти активно готується до початку нового навчального року, намагаючись найефективніше адаптуватися до нових умов функціонування освітнього процесу. Jobs.ua дізнавалися, які зміни в системі освіти анонсовані на даний час МОН.
По-перше, «коригувальне навчання». В Міністерстві освіти порадили школам з початком навчання акцентувати увагу на перевірці знань, які були отримані учнями дистанційно з моменту запровадження карантину. Причому оцінки за подібні контрольні роботи МОН не рекомендують заносити в класний журнал, а відповідно до отриманих результатів скоординувати зусилля вчителів щодо актуалізації окремих тем, систематизації отриманих минулого навчального року знань та умінь.
Тривалість «коригувального навчання» кожен вчитель може визначити самостійно, спланувавши його з урахуванням досвіду, отриманого за період дистанційного навчання, що дозволить вчителям вносити деякі корективи до навчального плану після здійснення діагностичних перевірок.
По-друге, вчителі отримали можливість здійснювати календарно-тематичне та поурочне планування в довільній формі, використовуючи електронні чи друковані джерела. В Міносвіти наголосили, що встановлення універсальних стандартів є неприпустимим, адже ситуація з перебігом пандемії коронавірусу відрізняється в кожному населеному пункті, в кожній області, тому підігнати всі педагогічні колективи країни під одні навчальні стандарти буде неможливо. МОН підкреслили, що педагоги мають право вільно обирати ті чи інші освітні програми, форми навчання. Вчителі також зможуть переносити теми уроків та визначати кількість годин, які необхідно витратити на ознайомлення з окремими темами.
На сайті МОН можна завантажити документ з усіма рекомендаціями для вчителів, як ефективно здійснити «коригувальне навчання», і взагалі – як ефективно спланувати педагогічну роботу в 2020/2021 навчальному році.
По-третє, що стосується вищої освіти: в Кабміні запевнили, що вищі навчальні заклади зможуть самостійно обирати форму навчання. Як уже повідомлялося, в усіх карантинних зонах, окрім червоної, учні і студенти зможуть навчатися, але з врахуванням деяких моментів. Прем’єр-міністр Денис Шмигаль зауважив, що початок навчання бажано рознести на різні дати, а яку форму навчання обрати – очну, дистанційну чи змішану – це вже вирішувати окремо взятому вузу. Дати навчання анонсуються наступні:
До речі, школярам і студентам дозволили не одягати маски під час занять. Але заходити в школи та університети, пересуватися коридорами можна тільки в них. Керівникам навчальних закладів рекомендовано розробити маршрути пересувань по учбових корпусах, задіявши всі наявні входи в приміщення, щоб попередити скупчення людей.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?