Як правильно представитися під час співбесіди? Це питання ставить собі кожен, хто до неї готується. Від того, як ми покажемо себе, буде залежати, чи вдасться нам влаштуватися на бажану роботу. Справді, мистецтво самопрезентації – це дуже корисне вміння, а її головне завдання показати себе цілісною й дорослою особистістю.
Успіх першої зустрічі з роботодавцем залежить від попередньої підготовки. Варто заздалегідь продумати й обрати найвигідніший варіант подання особистої інформації. Потрібно якомога більше дізнатися про цінності нової компанії, особливості вакантної посади й продумати, які факти з власного професійного життя найкраще переконують у тому, що саме ви – найпотрібніший кандидат.
Розповідь про себе повинна тривати декілька хвилин, але вона має містити все, що стосується конкретного потрібного досвіду та досягнень. Краще скласти план розповіді. Важливо при цьому робити акценти на фактах, а не на власних роздумах.
Людину оцінюють буквально з першого погляду на неї. Тому необхідно ретельно продумати свій одяг, налаштуватися на впевненість у поведінці. В одязі віддають перевагу класичному, діловому стилю. Важливо знайти золоту середину між строгістю і тим, що запам’ятовується. Не слід бути «сірою мишею», але й не варто дуже виділятися. Усе повинно бути в гармонії та створювати цілісну картину. Звісно, речі мають бути чистими й напрасованими.
Перші фрази налагоджують контакт між співрозмовниками. Можна похвалити офіс, його вдале розташування, зробити комплімент щодо попереднього листування – усе це позитивно налаштує на майбутню розмову. Але не переборщіть, щоб це не виглядало як підлещування.
Бажано, щоб представлення себе відбувалося за логічним планом. Пропонуємо орієнтовний варіант:
Звісно, кожна наступна теза повинна логічно продовжувати попередню.
Варто пам’ятати, що співбесіда – це не театр одного актора. Бажано перетворити монолог на діалог. Справді, важливо донести найважливішу персональну інформацію, але це не має перетворитися на самозахоплення. Краще показати, як ваш попередній досвід стане корисним на новому робочому місці, чим зможе допомогти новому керівництву.
У розповіді про себе доречно використовувати цифри, дати, відсотки, вказувати на досягнуті раніше результати, проте недоцільно вживати складну термінологію. Сприяє створенню приємного враження звертання до співрозмовника за ім’ям.
Слід бути готовим чітко відповідати на питання без зайвих пауз. Також важливо й самому задавати їх. Це допоможе створити доброзичливу атмосферу діалогу, дізнатися нову інформацію, продемонструвати свою зацікавленість.
Важливо продемонструвати, що ви – це людина, яка не боїться роботи, здатна до діалогу і компромісу, досягає поставленої мети, може стати незамінним співробітником.
Про внутрішній стан співрозмовника ми дізнаємося не лише зі слів, а й з рухів, жестів, постави.
Під час співбесіди не варто схрещувати руки, ноги, активно жестикулювати, тримати руки в кишенях, жувати губи. Все це може бути сприйнято як ознаки невпевненості в собі та неготовності до співпраці.
Пряма постава, впевнений погляд прямо в очі співрозмовнику, повільні рухи – така спокійна поведінка покаже, що людина швидко адаптується до нових умов, вміє знаходити спільну мову.
Але ж пам’ятайте, що контролювати невербальні знаки можливо тільки в тому випадку, коли заздалегідь був добре підготовлений текст. Дуже важко взяти під контроль власні жести та міміку, коли в голові хаос. Тому слід спочатку добре відпрацювати зміст розмови, продумати можливі питання, а потім слідкувати за своєю невербальною поведінкою.
Найбільше запам’ятовуються початок і кінець розмови. Тому спілкування потрібно завершити належним чином: мимохідь підштовхнути співрозмовника до продовження спілкування в подальшому, до переконання, що з вами можна мати справи.
Це можна зробити за допомогою запитань: наприклад, коли очікувати дзвінка, які перспективи можуть вас очікувати, чи планується ще одна зустріч. Бажано ще раз обережно нагадати, чому з вами слід співпрацювати, які вигоди вони отримають, якщо візьмуть вас на роботу. І не забути подякувати за приділений час.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.