Зазвичай, причини звільнення співробітників – індивідуальні кроки людей, що продиктовані різними обставинами життя. Проте, принаймні дві спільні ситуативні риси, які присутні в усіх випадках звільнення, можна легко визначити. Як правило, це наявність власного бажання співробітника до такого кроку або сторонні обставини чи чия то воля, на які людина не має змоги впливати.
Тож, причини чому люди звільняються з роботи, фактично дві, й виникаючи позапланово. Вони обидві здатні нанести суттєву шкоду нормальному розвитку бізнесу. Тим більш, до появи власного бажання звільнитися у працівників, легко може призводити будь-яка необачлива дія або бездіяльність керівництва. Помилки керування колективом стають особливо коштовними зараз, у ситуації із відчутним браком кадрів у різних сферах діяльності на вітчизняному ринку праці.
Відомо, що у ситуації сьогодення винен «відтік кадрів» за кордони України, та для того, щоб в робітників не виникали вагомі причини для звільнення, сучасним роботодавцям слід приділяти увагу професійному життю персоналу.
Якщо, сортирувати звільнення відповідно узагальнених категорій, то головні причини звільнень робітників виглядають, приблизно, так:
За цими причинами можуть звільнятися не тільки серед нестатистичні робітники «без бачення» шляхів побудови кар’єри, але й перспективні співробітники, у випадках, коли їх неосвіченість у цьому питанні – є провиною керівництва.
Так, усім не вгодиш, й обурюватися рівнем зарплатні можна просто не маючи розуміння існуючих «розцінок». Та, навіть, при непоганих доходах, що вже рік не переглядалися керівництвом, рано чи пізно, але компанію почнуть покидати кращі працівники. Застій зростання зарплат, без зрозумілих пояснень, буде вважатися робітниками, як натяк на відсутність подальшого зростання у компанії та призведе до пошуків ними «нових можливостей». Такі причини звільнення з роботи можна не створювати, якщо регулярно спілкуватися з колективом, розуміти потреби та вимоги людей, а у випадку неможливості збільшення доходів найманих працівників, пояснити обставини та заплановані кроки для їх подолання.
Проявити здорову зацікавленість, керівнику слід й у напрямку допомоги розвитку робітників, як професіоналів та особистостей. Довготривала відсутність грамотних курсів чи тренінгів, також може «підказати» персоналу необхідність пошуків більш просунутого роботодавця. Такі заходи, є основами процесу тімбілдінгу, й про це має знати кожен HR.
До речі, відсутність грамотних спеціалістів на таких посадах – також часті причини звільнення працівників. Останнім часом, роль HR напрямку в ефективному розвитку будь-якого бізнесу, фактично підтверджується у самих різних робочих ситуаціях. Тож, витратити час на пошуки справжнього профі на цій посаді – крок, який окупиться швидким та правильним набором кадрів.
Не менш важливе для робітників й живе спілкування. У великих компаніях, цю місію виконують ті самі «ейчари». Готовність вникнути у проблеми людини та посприяти просуненню здатного працівника, які демонструє HR-співробітник, дарують робітникам відчуття небайдужості та зацікавленості в них з боку керівництва. Й це, одна з основних причин, за якими людина залишається у компанії, попри, навіть, більш цікаві пропозиції конкурентів.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?