Такий процес, як підготовка до співбесіди – потребує чимало зусиль. Мова йдеться не тільки про досконале володіння навичками, які передбачено вакансією чи про обізнаність щодо напрямку діяльності майбутнього потенційного роботодавця. По-перше, у такому випадку важлива психологічна підготовка до співбесіди.
Виявившись готовим до презентації себе у якості спеціаліста та відповідям на можливі, провокативні запитання, шукач може розраховувати на роботу, навіть тоді, коли його знання можуть й не «дотягувати» до рівня, позначеного вакансією. Й навпаки, погано підготуватися до співбесіди, означає дати суттєвий привід для сумнівів рекрутера у спроможності вашої особистості ефективно працювати на запропонованому місці.
Взагалі, така розмова – не є суто «технічною бесідою», що включає перелік запитань на які потрібно «щось відповісти». Дуже часто робота над тим, як підготуватися до співбесіди на роботу, нагадує репетицію актора, з єдиною поправкою на те, що вигадувати тут не треба. Але, прояви акторської майстерності можуть знадобитися, коли ви будете відповідати на різні запитання чи описувати те, що ви вважаєте суттєвим у складі вашої професійної особистості. Акцент на чомусь, який ви виразили поглядом чи тоном, дійсно може виявитися ключовим моментом, здатним схилити чашу терезів у ваш бік.
Давайте подивимось, що мають на увазі, коли говорять про те, як підготуватися до співбесіди при прийомі на роботу.
По-перше, пам’ятайте те, що відсутність питань на співбесіді із вашого боку – поганий сигнал до рекрутера. Від вас чекають, принаймні, уточнень щодо графіку роботи, розміру зарплатні або штрафів та безліч всіляких запитань, що вказують на вашу усвідомленість щодо вибору роботи, взагалі. А, для того, щоб такі питання не були «зі стелі», не повторювалися та не виглядали «несерйозними» - краще записати все те, що ви бажаєте прояснити.
Знайте, що людина, яка питає рекрутера згідно пунктів такого списку, вже викликає певну повагу своєю підготовкою до співбесіди.
Якщо, ваша кандидатура має значні «мінуси», як спеціаліст чи, навіть, особистість – про це вам, як правило, скажуть. При цьому, непогано коли думаєте, як підготуватися до співбесіди на роботу – зрозуміти й свої «позитивні» сторони.
Навіть, якщо ви дуже соромитися казати щось подібне у бік своєї персони, попитайте про таку наявність у своїх друзів, близьких чи колег по минулій роботі. Тут треба буде «вимикати» зайву скромність, а кожен такий «плюс» може стати противагою тому можливому «негативу», на якому може акцентувати свою увагу рекрутер.
Буває так, що людина легко може згадати багато не самих найкращих моментів свого життя та власних поступків, але дуже складно погоджується на наявність у неї дійсно значних позитивних рис. Тут треба розуміти, що навіть елементарні людські гарні звички, трохи інтерпретовані у аспекти майбутньої роботи, можуть стати тим самим аргументом, якого не вистачить рекрутеру протягом загальної бесіди, щоб дати вам «добро» на працевлаштування.
Звичайно, тут не слід вдаватися до неправди, але, наприклад, ваше гарне відношення до літніх людей, презентоване у якості «постійної допомоги тим оточуючим, кому вона потрібна», не буде брехнею та покаже те, що з вами можна працювати у складі команди.
Те саме можна сказати й про ваш досвід роботи. Коли плануєте, як готуватися до співбесіди, не зволікайте й тими навичками, які так чи інакше, можуть перетинатися із тим, що вам доведеться робити на новому місці.
Уточнюємо, що підготовка до співбесіди не має ціллю спонукати вас на видумки чи неправду. Але, наприклад, маючи хобі яке успішно розвиваєте, не бійтеся казати, що вмієте швидко досягати значних результатів у справі, яка вам цікава та, навіть, непросто дається.
Така правда, не просто дасть вам змогу відповісти на питання, щодо вашої готовності відповідати усім вимогам вакансії, но й, в першу чергу, буде надихати вас. А, це вже може створити необхідний настрій, дуже потрібний у тому, як підготуватися до співбесіди. Цей настрій, у разі справжньої впевненості в тому, що саме ця риса є одною з тих основних, що здатні привести вас до ефективних результатів, легко передається співрозмовнику. А це вже важливо, коли мова йдеться про будь-що (звичайно розумне), що здатне допомогти отримати бажану роботу.
Так, коли почали розмірковувати, як готуватися до співбесіди, щоб залишитися там переможцем, готуйтеся до будь-яких випробувань.
Звичайно, мова йдеться про певний психологічний тиск у вигляді «хитрих запитань», провокацій від рекрутерів чи незвичних форматів співбесіди. Звісно, що до багатьох речей неможна підготуватися заздалегідь. Але, якщо знайти інформацію про те, якими зараз бувають співбесіди та чим одне інтерв’ю відрізняється від іншого, ви вже отримаєте певну готовність та не будете мати «не той вигляд» зіткнувшись із чимось подібним в реальності.
Як ви собі не думаєте, але психологічна підготовка до співбесіди – це також, й вміння сподобатися своєму опоненту.
Ідеально, коли ви зуміли виглядати, як справжній професіонал своєї справи. Але, навіть, коли професійних знань бракує, ваші людські риси характеру чи може, ваші життєві принципи, легко здатні заповнити той самий «отвір» у повноті образу ідеального кандидату.
Не відпускайте «течію» співбесіди на волю випадку, сподіваючись на те, що висновки рекрутер зробить самостійно. Намагайтеся впливати на кожну свою відповідь, доповнюючи її чимось, що намалює увесь ваш «портрет». При цьому, «намалює» суто з гарного боку, дозволяючи вважати вас гідним посади, навіть при наявності недоліків, саме професійних аспектів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».