Припуститися помилки на роботі можна цілком випадково. Або через обставини, які від нас не залежать. Тобто речей, які можуть зруйнувати кар’єру, позбавити вигідної посади і т.д. – насправді може виявитися предостатньо. Тож давайте розберемося, яких моментів варто остерігатися, щоб не переживати за свою кар’єру.
Опитування компанії VitalSmarts свідчать: чотири з п’яти респондентів – тільки вдумайтеся, чотири з п’яти! – зазначали, що ставали свідками прикрих випадків на роботі, коли їхні колеги через допущену помилку ставили під удар свою кар’єру. А більше половини учасників анкетування (61%) зазначали, що через власні помилки, допущені на робочому місці, їхнє просування по службі суттєво гальмувалося. А в окремих випадках погіршувалися стосунки з колегами або навіть доводилося платити своєю репутацією. Репутація взагалі доволі крихка річ – можна роками працювати на неї, а одна фатальна помилка – і з нею можна розпрощатися. Тому власну репутацію варто берегти як зіницю ока, чи не так? Іноді втратити її – означає втратити все.
Нижче зібрані найтиповіші помилки, які можуть зруйнувати вашу кар’єру. Пам’ятайте про них, якщо впевнено хочете рухатися кар’єрними сходинками нагору, а якщо й призабудете щось – ви завжди можете звернутися до цієї статті.
Політика по замовчуванню – брудна справа. Навіть видатним політичним діячам минулого доводилося іноді «бруднити руки», щоб виторгувати щось на свою користь. Але у вас на кону – не доля держави, тому намагайтеся вибудовувати приязні стосунки з усіма колегами. Звісно, з токсичними людьми чи з вічними скигліями так не вийде: з такими людьми не варто вступати в надто приязні стосунки, інакше вам постійно доведеться терпіти їхній нестерпний характер.
Інтриги, скандали, хитросплетіння стосунків всередині колективу – намагайтеся уникати всіх цих непевних речей. Коли вас намагаються втягнути в якусь авантюру – дружити проти когось, непомітно «встромити» палицю комусь в колесо – добре подумайте, чи воно вам потрібно. Можливо, дуже хитрий співробітник просто хоче використати вашу дружелюбність і довірливість, щоб отримати свої власні дивіденди, а вас потім виставить крайнім. Воно вам потрібно? Найкраще, що можна зробити – це триматися осторонь від подібних справ.
Іноді буває так, що хочеться добре зарекомендувати себе перед начальством (чи навіть колегами), тому зопалу можна дати занадто грандіозну обіцянку, а потім картатися, як її виконати. Так, в момент обіцянки може видаватися, що вам ця обіцянка по силам, але завжди – завжди! – зважуйте свої слова і особливо обіцянки, перш ніж їх висловити вголос. Бо потім від своїх слів не вдасться викрутитися, і, виходить, ви самі себе можете загнати на слизьке. Або в глухий кут – кому яка метафора більше подобається.
Та й взагалі, давати нездійсненні обіцянки будь-кому – це погана стратегія. Ви обов’язково опинитеся в програші в довготривалій перспективі, адже люди, яким ви в екзальтованому настрої наобіцяли щось нереальне, обов’язково візьмуть собі на замітку, що ви не тримаєте свого слова. Адже, по великому рахунку, все наше життя тримається на певних зобов’язаннях. Перед начальством і компанією – одні зобов’язання, перед сім’єю і друзями – інші. Хіба вас будуть поважати інші люди, якщо ви даєте нездійсненні обіцянки? Ні, звісно. Можливо, хтось вголос про це не скаже, але повірте – запам’ятають це і, можливо, пригадають колись у майбутньому, причому у найбільш незручний для вас момент. Тому у ваших силах убезпечити себе від подібних речей у майбутньому вже зараз.
Мається на увазі, що ви досконало вивчили ваші робочі обов’язки, виконуєте багато справ на автоматі, тому почали призабувати за власний саморозвиток. Але в нашому динамічному світі це теж поганенька стратегія. Тому вчіться дізнаватися щось нове, опановуйте іноземні мови – звісно, наскільки це можливо у вашому становищі. Самовдосконалення і все, що з ним пов’язано (інтелектуальний, фізичний, духовний розвиток) – це питання повинно значитися у вашому щоденному списку справ.
Прийміть той факт, що постійні зміни – це запорука успіху. Світ не стоїть на місці, і ви не стійте на одному місці. В сучасному світі успішними є ті співробітники, які з легкістю пристосовуються до мінливих робочих умов. Побоюючись перемін, ви самі накидаєте на себе кайданки, від яких буває складно позбутися. Все розвивається, все прогресує, і усвідомлення цього моменту значно спростить вам життя.
Через надмірну самовпевненість і самозакоханість багато історичних персоналій поплатилися своєю кар’єрою. Безперечно, потрібно відчувати впевненість у собі – і не стосується не тільки робочих ситуацій – але мова саме про самовпевненість, тобто значну переоцінку своїх сил і можливостей.
Про важливість емоційного інтелекту ви, напевно, уже чимало чули. І справді – це вміння подарує вам чимало можливостей в житті; вміти правильно взаємодіяти з іншими людьми – це справжнє мистецтво, і цьому мистецтву можна запросто навчитися. Низький рівень емоційного інтелекту означає, що така людина – нестримана на слова, легко піддається негативним емоціям і так само легко виходить із себе в буденних, здавалося б, ситуаціях. З такими людьми некомфортно працювати, тому невміння стримати себе, свої емоції – це одна з тих прикрих речей, які можуть запросто зруйнувати вашу кар’єру.
Багато начальників полюбляють тримати підлабузників коло себе, бо такі люди завжди намагаються догодити начальству по найменшому проханню. І доносять на інших колег – це само собою зрозуміло. Але надмірне підлабузництво, а також підлість і підступність по відношенню до інших колег можуть зіграти злий жарт. В майбутньому хтось із колег може швидше просунутися по кар’єрних сходах, і він обов’язково пригадає такому підлабузнику якусь непевну ситуацію, в яку він був колись втягнутим. Тому такі речі дійсно можуть зруйнувати вашу кар’єру. Так, всі ми хочемо подобатися начальству, але підлабузництво – це не найкращий шлях нагору. Далеко не найкращий. Набагато краще – пробиватися наверх за допомогою власних вмінь, навичок і талантів.
Отже, які висновки можна зробити з усього вищесказаного? Розвиваючи себе, активно займаючись саморозвитком, ви не лише будете почуватися впевненішими в будь-яких робочих ситуаціях, а й зможете уникнути таких речей, які зашкодять вашій кар’єрі.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».