В житті сучасної ділової людини постійно щось відбувається. Одна за іншою змінюються події і дати. Важливо вміти пристосовуватися до змін, а не плисти за течією. Допоможе у цьому розроблений індивідуально детальний і збалансований план, мета якого, наприклад, побудувати успішну кар'єру. Такий підхід — вірний шлях стати професіоналом, зробити своє життя цікавим та вдалим.
Кар'єрний план — це матриця, що має чіткі межі, з постановкою в часі конкретних кроків, правильною мотивацією на саморозвиток. Особливо важлива внутрішня гармонія з собою, яку не варто міряти постановкою грандіозних планів. На шляху до мети треба крок за кроком побудувати поліпшену модель кар'єрного росту з урахуванням бажаних результатів.
Важливо! Звільніть себе від масштабних і часто нездійснених великих завдань, адже це не працює.
Пропонуємо механізм досягнення високих цілей здійснювати за допомогою невеликих дій. При цьому не треба ламати всі свої звички, завчасно спираючись на нове життя. Погодьтеся, дуже важко писати книгу, постійно відкладаючи. Набагато легше записувати по дві сторінки щоранку.
Деталізуйте дії. Складання конкретних списків дозволить більш чітко зрозуміти власні потреби, надасть можливість поетапно досягати в них успіху. Важливо навчитися добре планувати завдання для початку на кожен день, а потім вдасться розписати тижні, місяці і роки наперед.
При цьому важливо чітко визначати головні цілі кар'єри.
КП — це розроблена з урахуванням всіх факторів поетапна інструкція. Не варто сподіватися, що все само собою швидко відбудеться. Треба будувати кар'єрну драбину, яка відображає ступені особистого розвитку при русі до професійного олімпу. Наприклад, при плануванні претендент хоче очолити вільну вакансію керівника департаменту профільної компанії більш високого рівня. Для цього потрібно як мінімум володіти досвідом роботи, мати профільну освіту, пройти шлях від початківця, а можливо — відвідати курси підвищення кваліфікації. Можна сміливо сказати, що при складанні кар'єрного плану чим детальніший він буде, тим легше його реалізація на ділі.
Відзначайте кожен успішний крок, хваліть себе навіть за невеликі особисті досягнення. Це вірний спосіб налаштуватися на перемогу.
Припустимо, є рішення: найважливішою подією року, що наступив, буде кар'єрний план, який реалізується до кінця січня. Почніть з мікрорішень, які при наполегливому повторенні стануть автоматичною звичкою. Нехай їх буде три.
Не прагніть встигнути все й одразу. Наприклад, одну дію виконуйте щодня, інші — рідше. Саме маленькі кроки ведуть до великих, позитивних змін.
Етапи планування:
Важливо чітко визначитися, чого людина хоче насправді.
Одна з важливих складових успіху — постійна активність, готовність до дії. Реалізація плану або конкретного його пункту повинна мати чіткі часові межі. В іншому випадку це буде тільки нездійснена мрія. Корегуйте кар'єрний план, тільки якщо обставини виконання на даному етапі виявилися непереборними з незалежних причин.
Рішення щодо створення кар'єрного плану повинно бути відповідальним і усвідомленим кроком з огляду на минулі досягнення на шляху до нових цілей. Бажано розробляти індивідуальну інструкцію з баченням себе на найближчі кілька років вперед (3 роки). Тим самим створюється приблизна траєкторія професійного руху. Треба також визначити глибину і сторону вектора розвитку і просування.
Пам’ятайте, що на деяких з етапів може знадобитися наукова підготовка або курси удосконалення. А от визначені довгострокові цілі можна деталізувати протягом першого року. Позначте перелік інформації, літератури, який може знадобитися на даний період. Бажано, щоб заходи, курси, лекції мали практичне відображення в роботі і оволодінні кінцевою метою. Рекомендуємо скласти приблизний список компаній, які цікаві для майбутньої роботи. Такий простий спосіб допоможе краще позначити головну мету.
Гарна звичка — це в один день одна ідея. Записана таким чином думка може вплинути на продуктивність, сприяти появі мікрорішень для поточного або стратегічного плану.
Головна мета — перебувати в постійному професійному, творчому розвитку та пошуку потрібних ідей і рішень.
Належність до «командної» або індивідуальної роботи. Тримайте на «видному» місці свої досягнення, оновлюйте резюме, робіть періодичний аналіз своєї діяльності, будь то командна або індивідуальна робота. Дякуйте іншим. Найкращий спосіб зарекомендувати себе в колективі — професіоналізм і доброзичливість.
Напишіть список професійно цікавих людей, чия думка важлива. Не соромтеся знайомитися, контактувати, спілкуватися. Перебуваєте в їх полі зору. Можливо, знайдуться інші спільні інтереси, захоплення для спільного проведення часу.
Відмінним особистим мотиватором для досягнення успіху можуть бути люди, які самостійно досягли кар'єрного росту. Аналізуйте кроки їх просування, висловлювання. Тримайте їх на видному місці, постійно цікавтеся новинами з життя.
Створення інструкції з кар'єрного зростання носить суто індивідуальний характер. Його треба робити без оглядки на інших співробітників або конкурентів, з можливістю зміни на кожному етапі розвитку або припинення його взагалі.
Такий план — це суто особисте ставлення до кар'єрного росту і бачення себе в ньому. Мета його — у можливості уникнути зайвих помилок в просуванні професійними сходами і зволікань часу в ході руху особистого розвитку.
У вашому оточенні є люди, які говорять так швидко і нерозбірливо, що нічого не збагнеш? Але навіть такі люди можуть заговорити чітко і переконливо, якщо скористаються добіркою чудових вправ для дикції, які підготував Jobs.ua.
Ви знали, що один цікавий тест на визначення профпридатності допоміг незвичайному в’язню втекти з в’язниці? Поговоримо про це в статті, а також з’ясуємо, які популярні тести стануть орієнтиром у визначенні ваших сильних сторін і вибору професійної кар’єри.
Портал з працевлаштування і пошуку роботи Jobs.ua поставив низку питань штучному інтелекту Grok від X, щоб дізнатися, що думає цей ШІ про перспективи такої цікавої, потрібної і важливої в літературному світі професії, як літературний агент.
Розглянемо в статті метод STAR, щоб ваші відповіді на співбесідах набрали структурованого вигляду, були логічними, зрозумілими і переконливими.
Пошукачам не подобається формат групової співбесіди, та ейчари іноді вдаються до нього. Навіщо вони це роблять? Давайте з’ясуємо разом із Jobs.ua, а ще розглянемо переваги й недоліки групової співбесіди.