Під час проведення співбесід рекрутери нерідко намагаються загнати своїми каверзними питаннями в глухий кут, щоб подивитися, як кандидат на посаду відреагує на незручну ситуацію. Критика та заперечення ваших відповідей можуть рознервувати і викликати у вас стресовий стан, з яким нелегко буде впоратися і, відповідно, коректно «дати відсіч» своєму опоненту. А рекрутер саме цього й добивається. То як правильно відповідати на критику та заперечення на співбесіді?
Коли вас критикують на співбесіді, у вас має бути контраргумент на кожне заперечення. Це не тільки переконає рекрутера у вашому професіоналізмі, а й покаже, що ви вмієте адекватно реагувати у складних ситуаціях.
Найбільш поширені наступні заперечення:
Розглянемо, що відповідати на подібні репліки рекрутера.
Досить часто можна почути цю каверзну фразу з вуст рекрутера. Хто знайомий з навичками продажів, той знає, що добре використовувати в своїй відповіді словосполучення «саме тому». Можна розпочати свою відповідь-контраргумент з таких слів: «Саме тому я хотів розповісти вам, як знаходив вихід у складних ситуаціях, коли працював над важким проєктом на минулій роботі». І далі розповідаєте про свій попередній досвід, який покаже рекрутеру, що ви не тільки вмотивовані здобути цю посаду, а й швидко навчаєтеся і можете дати раду найскладнішим проектам.
Тут важливо розуміти, наскільки принциповим для вас є це питання. Якщо не дуже принциповим, то можете відповісти, що готові працювати за меншу платню, але з перспективою зростання. Якщо ж цей момент є вкрай принципом для вас, ваша реакція на це заперечення повинна бути непохитною: «Хіба не простіше вам найняти більш кваліфіковану людину, яка б задовольняла усі ваші вимоги, ніж найняти будь-кого за меншу плату?»
Коли роботодавець бачить у резюме, що обов’язки і завдання на вашій попередній роботі ті ж самі, як і на посаді, яку ви хочете отримати, цілком імовірно, що він поставить таке питання. Навряд чи варто відповідати зустрічним питанням на кшталт «Чому ви гадаєте, що я занудьгую у вас?»; набагато краще відповісти, що «Я ретельно ознайомився з вакансією і вважаю, що неодмінно отримаю новий досвід, працюючи у вас». Вкажіть на ті моменти, з якими ви не стикалися на попередній роботі: наприклад, зауважте про відрядження, які дадуть можливість не тільки відвідати нові місця, а й здобути унікальний досвід спілкування з новими людьми.
Запитуючи подібне, рекрутер хоче дізнатися, як ви готові давати раду з робочими завданнями, які можна віднести до категорії складних. Можна відповісти наступним чином: «Мене не лякають труднощі; навпаки, я завжди готовий реагувати на нові виклики». І доповнити свої слова такою реплікою: «Саме тому мене зацікавила пропозиція працювати у вашій компанії». Важливо показати, що ви не боїтеся труднощів, і важкими завданнями вас не злякаєш. Рішучість – це те, що дасть вам змогу «вирулити» там, де в інших опустяться руки. Нехай рекрутер побачить це з ваших слів і вашої впевненої відповіді.
Реагувати на критику потрібно спокійно і адекватно. Звичайно, легше це сказати, ніж зробити, але спокійною поведінкою ви більше справите враження на свого опонента, ніж реагуючи невпевнено чи, ще гірше, агресивно. Зберігати самовладання, не піддаватися паніці – це дуже важливо, бо інакше ви ризикуєте втратити здатність відповідати чітко та впевнено. Рекрутер одразу це зауважить і складе про вас відповідну думку. Обманювати на етапі співбесіди теж не варто, бо обман відкриється в майбутньому, і тоді ви самі себе поставите в незручне становище.
Коли ідете на співбесіду, будьте готові до найбільш незручних питань. Подібна готовність дасть вам впевненість у своїх силах і можливість не розгубитися, коли почуєте на свою адресу критику чи заперечення.
Якщо якесь питання видалося вам образливим, спробуйте абстрагуватися від нього і відповідати так, ніби воно вас насправді не стосується. Такі питання найчастіше випадає вислуховувати жінкам, коли їх розпитують про заміжжя, скільки в них дітей і якого віку, чи не збираються вони найближчим часом народжувати дітей (бо це означає вийти в декрет, а, значить, нові клопоти для компанії).
Взагалі жінки можуть зіткнутися з багатьма дискримінаційними питаннями, особливо якщо співбесіду проводить чоловік. Якщо вам дуже потрібна робота в цій компанії, реагуйте виважено і нейтрально. Можна ставити зустрічні питання на зразок «А яким чином це стосується означеної посади?», «Те, що ви запитуєте, має значення для роботи в компанії?». Бо питання можуть пролунати доволі неприйнятні: вас можуть запитати про розлучення або про стосунки з колишнім чоловіком. Пам’ятайте про власну гідність, вислуховуючи подібні закиди. Бо якщо ви почуваєтеся незатишно на етапі співбесіди, якщо ви не розумієте політику компанії, то чи варто обманювати себе, переконуючи в тому, що це норма і що отримавши роботу ви не зіткнетеся з подібним відношенням й надалі.
В статті пропонуємо дізнатися, як бути з відпусткою у воєнний час?
Більшість користувачів LinkedIn лінуються докладно заповнювати свої профілі. А на практиці маємо, що сторінки професіоналів у LinkedIn мало що говорять про свого власника. Якщо приділити заповненню профілю трохи часу, він працюватиме на вас і принесе результат у майбутньому.
Працювати з дому чи кав’ярні – це прекрасно, але офіс компанії теж має низку переваг. Пропонуємо з’ясувати, що не так з роботою на хоум-офісі.
Наша сьогоднішня стаття допоможе вам визначити табу, чого не повинно бути в резюме. Обов’язково скористайтесь порадами при складанні власного.
Як залишатися організованими, якщо працюєте з дому, і не маєте змоги бачити щодня друзів-колег? Пропонуємо обговорити це питання, а також з’ясуємо, як не втратити продуктивність, працюючи віддалено.