UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Кар'єра
  5. Стереотипи та міфи про кар’єру

Стереотипи та міфи про кар’єру

24.03.2022 457
Стереотипи та міфи про кар’єру

Стереотипи та міфи про кар’єру

24.03.2022     457

Ми приймаємо рішення стосовно своєї кар’єри, не завжди керуючись власними бажаннями. Досить часто це – вплив нашого оточення. А також безліч стереотипів та міфів про кар’єру, які оточують нас звідусіль. Тож давайте з’ясуємо, які хибні уявленні про кар’єру досить побутують в головах людей.

Існує лише декілька шляхів для розвитку власної кар’єри

Сценаріїв розвитку вашої кар’єри насправді набагато більше, ніж ви собі думаєте. Якщо у вашій компанії ви бачите лише декілька варіантів для просування вище, це означає тільки одне: саме у цій компанії є лише декілька варіантів. От і все. Але за межами вашої компанії їх значно більше, ніж два-три, чи навіть чотири варіанти. Пам’ятайте про це щоразу, коли вирішите, що кількість прийнятних пропозицій для вашої кар’єри обмежена лише кількома варіантами.

Постійна зміна роботи може відштовхнути рекрутерів

Зрозуміло, що у вас будуть такі побоювання, якщо ви за п’ять-шість останніх років декілька разів змінювали місце роботи. Рекрутерів, як правило, відштовхують такі кандидати. Але не забувайте, що в резюме ви повинні відверто розповісти, чому приймали такі рішення. І, що головне, яким речам ви навчилися за цей час. Стратегія, яка тут спрацює – це зіграти на випередження. Будьте певні, ваш роботодавець обов’язково відгукнеться, зрезонуючи на ваші слова і ваш досвід.

Якщо я скажу керівнику щось не те, ставлення до мене погіршиться

Не забувайте, що ви як працівник маєте право на особисті принципи та бачення. Якщо ви як професіонал своєї справи даєте керівнику не той фідбек, на який він розраховував, а у відповідь ставлення до вас погіршується – це причина задуматися. Можливо, вам не місце в цій компанії. І під керівництвом такої людини.

Якщо я пропонуватиму нові ідеї, роботи в мене побільшає

Гаразд, частково це правда. Але ціна вашому мовчанню знаєте, яка буде? І далі виконувати звичну роботу, і далі нудьгувати від рутинних задач. Просто ось у чому річ: висуваючи нові ідеї, не забувайте водночас попросити як про час на їхню реалізацію, так і про додаткову винагороду. І якщо керівник не погоджується з вашими умовами, вашими пропозиціями – знову ж таки, це причина задуматися, чи правильну компанію ви обрали для своєї кар’єри.

Ще один стереотип – хто працює довше, отримує більше

Ще одна хибна думка, причому вселенського масштабу. Правда полягає в іншому: компанії, націлені на результат, платитимуть своїм працівникам саме за досягнення певних результатів. І зовсім не тому, що хтось працює довше. Хоча ця система нарахування зарплати є почасти справедливою. Якщо працівник віддав саме цій компанії багато років життя, енергії та зусиль, то цілком зрозуміло, що він може розраховувати на певну надбавку до своєї зарплатні. Але на варто зациклюватися на цих думках. Краще поміркуйте над тим, які кроки варто здійснити саме вам, щоб заробляти більше.

Керівники більше люблять тих, хто завжди всім задоволений

Звичайно, всім нам зручніше працювати з тими людьми, хто завжди посміхається і не вибрикує. Але якщо вам пощастило перебувати в команді, яку очолює справжній лідер, він цінуватиме людей, у яких різняться погляди на робочі питання. Такі люди цінують свободу слова і вільне висловлювання думок. Тому на шляху до успішної кар’єри зосередьтеся, зокрема, на тому, щоб потрапити саме в таку компанію і саме з таким лідером на чолі.

Ви також вважаєте, що слово керівника – істина в останній інстанції?

На жаль, нашим батькам десятиліттям прищеплювали цю думку. Слово начальства – закон, і ніяк інакше. Але якщо не піддавати сумнівам закостенілі погляди, застарілі погляди і противитись інноваціям – як тоді можна говорити про власне процвітання, про розквіт компанії та й країни в цілому? Як добре, що наша країна позбувається радянського минулого, а заразом – і таких шкідливих для прогресу поглядів.

Слово шефа - закон

Ще один стереотип – після декрету важко працевлаштуватися

Зрештою, деяке зерно правди в цьому твердженні присутнє. Але багато в чому вирішує те, наскільки успішну стратегію ви обрали для пошуку роботи. Докладіть більше енергії та винахідливості, складіть професійне резюме. Подумайте, якими знаннями ви обзавелися під час декретної відпустки. «Підключіть» усі можливі та неможливі знайомства, щоб розшукати привабливі вакансії. Сформулюйте свої сильні сторони та лідерські якості. Тут важливо розуміти, що чим більше зусиль ви докладете, тим швидше розвієте цей стереотип, що після декрету дуже складно повернутися до роботи.

«Я не можу змінити місце роботи, тому що…»

Запам’ятайте раз і назавжди: всі ці установки існують тільки у вашій голові. Коли ви чуєте від когось, що людина не може змінити компанію, чи перекваліфікуватися, чи взагалі – докорінно змінити свою професію, це свідчить лише про одне. Вірніше, про декілька речей. Про страхи у власній голові, про хибні установки, нав’язані, можливо, батьками чи оточенням. Все можна змінити, і таких прикладів чимало в світовій історії. Багато відомих людей в своєму житті позбувалися своїх статків, ставали банкрутами і зазнавали інших, не менш прикрих невдач. Але це не перешкоджало їм починати знову і знову. І в багатьох випадках – починати з нуля. А чим ви гірші за них? Нічим. Нічим не гірші, розумієте? Тому змінити професію – причому докорінно – можна і в тридцять, і в сорок, і навіть в п’ятдесят років. Було б бажання, як кажуть в народі, було б тільки бажання.

«Ох ці хвальки, які постійно лізуть наперед!..»

Чимало співробітників багато років потому гірко розчаровуються, коли усвідомлюють одну просту істину. Поки ви не заговорите про себе, не чекайте, що вас помітять. Такі люди можуть комусь видатися хвальками і надто зухвалими, надто нахабними. Але що вдієш, якщо така правда життя: хочете, щоб вас почули – розкрийте рота і заговоріть. Мовчання, звісно, золото, але ця приказка доречна не у всіх ситуаціях. І аж ніяк не в тих ситуаціях, коли йдеться про ваше кар’єрне зростання.

Тому говорити про свої результати, сміливо висловлювати свої ідеї – це зовсім не те, щоб бути хвальком і говорити на кожному кроці, які ви класні. Хочете бути попереду – не мовчіть. Ось як все просто насправді.

Щоб стати успішним в своїй професії, потрібно забути про особисте щастя

Ні, ні і ще раз ні. Хоча деякі люди й дійсно в погоні за успішною кар’єрою жертвують особистим щастям. Але щоб потім не почуватися обманутим самим собою, зробіть ось що. Визначтесь для себе, що означає щастя передусім для вас. Не кожному для щастя потрібно обов’язково одружитися і народити дітей. Чайлдфрі, саме їх маємо на увазі. Але не варто забувати також і те, що відкладати питання про одруження та дітей «на потім» – теж може виявитися не найкращою стратегією.

Щоб перекваліфікуватися і змінити професію, потрібно починати з нуля

Певною мірою це так, але не завжди. Ось вам приклад. Ви вже не після університету, так? Ваш робочий досвід, у якій би він сфері не був – це вже не білий аркуш паперу. В будь-якому разі, ви стикалися на попередніх місцях роботи з безліччю ситуацій, які вирішувались вашою винахідливістю і вмінням швидко приймати виважені та правильні рішення. А раз так, ви будь-яку професію починаєте вже не з нуля.

«У мене ще все попереду»

Життя й без того коротке і непередбачуване, щоб відкладати його на потім. Особливо таку важливу частину нашого життя, як робота і кар’єра. Вирішили змінити професію? Дійте тут і зараз. Іншого шансу може й не бути.

Помилково вважати, що вашою кар’єрою має опікуватися керівництво компанії

Уявіть собі, деякі люди наївно вважають, що раз вони прийшли працювати в цю компанію – значить, керівництво потурбується і про їхню кар’єру. Але поки вони перебувають в полоні цього стереотипу, для них самих усе буде вирішуватися не в найкращий спосіб. Бо віддати свою кар’єру в чужі руки – означає передати контроль над своїм майбутнім в ці самі руки. Не робіть так, не припускайтеся такої помилки. Не втрачайте контроль над своєю кар’єрою, бо це може завершитися великим розчаруванням.

Усі мають стати топ-менеджерами і заробляти мільйони

Ні, не всі. І не всім це потрібно. Поки працівник перебуває на нижчих щаблях кар’єрної драбини, він може помилково вважати, що там, наверху, все дуже класно і легко. Це дуже далеко від істинного стану речей. Чим більше людина здобуває матеріальних благ, тим більше вона боїться усе це втратити. Але важливо навіть не це. Важливо передусім збагнути, що потрібно саме вам. Ну і вже рухатися до цієї мети. Звичайно, якщо ви завжди бачили себе в ролі топ-менеджера компанії – що ж, безумовно, це ваш життєвий шлях. Але й тоді ви повинні усвідомлювати, що доведеться докласти дуже багато зусиль, адже бажаючих опинитися на цьому місці теж предостатньо. Ви готові до усіх випробувань, які чекають на цьому шляху? Що ж, в такому разі – успіхів та удачі.

Ну і наостанок зауважимо, що не кожен наступний крок у кар’єрі повинен обов’язково супроводжуватися новою посадою чи суттєвим приростом до заробітної плати. Передусім він повинен прояснювати вам, які подальші перспективи розкриваються перед вами. Ну а вже потім – посада та гроші. А ви як вважаєте?

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору