UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Випробувальний термін
  5. Типові помилки, які допускають в перший робочий день

Типові помилки, які допускають в перший робочий день

19.01.2020 1070
Типові помилки, які допускають в перший робочий день

Типові помилки, які допускають в перший робочий день

19.01.2020     1070

Топ-5 помилок у перший робочий день

Після вдалого пошуку роботи, коли омріяна посада у вас «у руках», не варто розслаблятися. Перші дні на новому робочому місці дуже важливі. Необхідно проявити свої професійні якості, а також влитися в колектив. Для цього треба не тільки дбати про вдале виконання прямих обов’язків, але й зрозуміти, чого не варто робити. На перших порах за вами пильно слідкуватимуть інші співробітники та керівництво. Це доволі стресовий період, провівши який гідно, ви зможете здобути позитивну репутацію. Розглянемо найбільш поширені помилки.

1. Ігнорування колективу чи надмірна товариськість

Якщо у буденному житті людина може вибирати, з ким їй спілкуватись, то на роботі такої можливості у неї не буде. Хтось буде радий появі новачка в колективі, дехто спробує зразу перекласти на нього частину своїх обов’язків, інші ж побачать в ньому конкурента. Проте налагоджувати взаємини зі співробітниками прийдеться в будь-якому випадку, оскільки вони впливають на ефективність праці. Тому треба уникати таких поширених помилок:

  • не намагатись будувати свої взаємовідносини з керівництвом на шкоду взаєминам зі співробітниками;
  • не випускати з уваги якусь частину колективу, з якою, на перший погляд, можуть не скластись міцні стосунки;
  • не робити поспішних висновків.

Можна попросити колег провести вам екскурсію по офісу. Вони допоможуть ознайомитися з розташуванням відділів. Навіть якщо ви взяли обід з собою, відмовлятись від пропозиції піти разом пообідати не треба. Це гарна можливість зав’язати дружні стосунки з колегами, дізнатись більше про колектив.

2. Критика політики компанії

В перший день може здатись, що деякі правила чи процедури на новому місці непотрібні та безглузді. Проте не слід зразу висловлюватись про них негативно і наполягати на проведенні реформ. Краще уважніше придивитися до організації праці, спробувати зрозуміти, чому вибрані такі способи реалізації завдань. Звертати увагу потрібно на все:

  • як співробітники відповідають на телефонні дзвінки;
  • як оформлені їхні робочі місця;
  • як вони перекушують під час перерви;
  • як обмінюються службовими записками та ін.

Поводитись на новому місці так само, як на попередньому, скоріш за все, не вдасться. Керівник цієї компанії може вести кардинально іншу політику. Неувага до неї зашкодить вашій репутації та кар’єрному зростанню.

Обов’язково слід визначити пріоритети, якими керуються оточуючі. В майбутньому, навіть якщо ви наполягатимете на запровадженні змін, це буде простіше зробити, спираючись на чинні процедури. Буде корисно чітко визначити пріоритетність завдань і для себе. Продуктивно провести перший день складно, тому краще спочатку розв’язати нагальні завдання. Не намагайтеся зробити все і одразу.

перший робочий день

3. Завищення чи заниження самооцінки

До отримання цієї посади у вас могло бути багато заслуг. Наприклад, диплом з відзнакою, керування успішним проектом, висока заробітна плата на попередньому місці роботи, великий список клієнтів тощо. Проте слід поводитися стримано, не починати співпрацю з колегами з повчань. На новій посаді ще треба багато зробити, щоби проявити себе і заслужити повагу. Вдавати з себе розумника також не слід. Якщо не питають вашої думки, краще помовчати, ніж комусь щось доводити. Інакше реакція колег буде негативною. Самостверджуючись за рахунок інших, ви принижуєте їхні заслуги.

Необхідно проявити терпіння і не звинувачувати себе, якщо щось не вдається. Напруження, незвичні завдання, новий колектив можуть відбитись на показниках вашої роботи. Поводьтесь природно, без надмірної скромності, бо подальші зміни в поведінці викличуть недовіру колег.

4. Здогадки замість прямих запитань

В перший день варто ставити запитання. Це показує зацікавленість у роботі і готовність до навчання. Якщо чогось не знаєте, зверніться за порадою до колег. Людям приємно, коли їх просять про допомогу. Виконання завдання навмання може призвести до його провалу, в той час як пряме запитання може попередити помилку. Проявляйте інтерес до справи. Якщо не зрозуміли інструкції, уточніть їх.

5. Нетактовна поведінка

Не варто проявляти надмірну відвертість, розказуючи співробітникам у перший день подробиці свого особистого життя. Будьте готові також до того, що вони захочуть перевірити вашу лояльність, влаштовуючи провокації. Нейтральні теми варто підтримувати. Обережним слід бути демонстрацією власного з почуттям гумору. Ви ще добре не знаєте колег, тому необережним словом можна зачепити чиїсь почуття. В перший робочий день не варто робити таких речей:

  • запізнюватись чи приходити надто рано;
  • бути фамільярним;
  • дивитися постійно на годинник, навіть якщо робочий день підходить до завершення;
  • говорити про гроші;
  • вихвалятись;
  • позіхати, говорити про втому, навіть коли через хвилювання ніч пройшла неспокійно.

Варто запам’ятати імена колег і вживати їх при звертанні. Будьте доброзичливими. Співробітники в перший день можуть бути дещо відстороненими. Це нормально – вони ще приглядаються до вас. Спокій і ненав’язливість – кращі риси, які необхідно проявити в такій ситуації. З часом все зміниться.

Перший робочий день завжди важкий, як і початок будь-якої нової справи. Але озброївшись необхідними знаннями, легко показати себе в вигідному світлі.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?

↑ Вгору