UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Випробувальний термін
  5. Типові помилки, які допускають в перший робочий день

Типові помилки, які допускають в перший робочий день

19.01.2020 1088
Типові помилки, які допускають в перший робочий день

Типові помилки, які допускають в перший робочий день

19.01.2020     1088

Топ-5 помилок у перший робочий день

Після вдалого пошуку роботи, коли омріяна посада у вас «у руках», не варто розслаблятися. Перші дні на новому робочому місці дуже важливі. Необхідно проявити свої професійні якості, а також влитися в колектив. Для цього треба не тільки дбати про вдале виконання прямих обов’язків, але й зрозуміти, чого не варто робити. На перших порах за вами пильно слідкуватимуть інші співробітники та керівництво. Це доволі стресовий період, провівши який гідно, ви зможете здобути позитивну репутацію. Розглянемо найбільш поширені помилки.

1. Ігнорування колективу чи надмірна товариськість

Якщо у буденному житті людина може вибирати, з ким їй спілкуватись, то на роботі такої можливості у неї не буде. Хтось буде радий появі новачка в колективі, дехто спробує зразу перекласти на нього частину своїх обов’язків, інші ж побачать в ньому конкурента. Проте налагоджувати взаємини зі співробітниками прийдеться в будь-якому випадку, оскільки вони впливають на ефективність праці. Тому треба уникати таких поширених помилок:

  • не намагатись будувати свої взаємовідносини з керівництвом на шкоду взаєминам зі співробітниками;
  • не випускати з уваги якусь частину колективу, з якою, на перший погляд, можуть не скластись міцні стосунки;
  • не робити поспішних висновків.

Можна попросити колег провести вам екскурсію по офісу. Вони допоможуть ознайомитися з розташуванням відділів. Навіть якщо ви взяли обід з собою, відмовлятись від пропозиції піти разом пообідати не треба. Це гарна можливість зав’язати дружні стосунки з колегами, дізнатись більше про колектив.

2. Критика політики компанії

В перший день може здатись, що деякі правила чи процедури на новому місці непотрібні та безглузді. Проте не слід зразу висловлюватись про них негативно і наполягати на проведенні реформ. Краще уважніше придивитися до організації праці, спробувати зрозуміти, чому вибрані такі способи реалізації завдань. Звертати увагу потрібно на все:

  • як співробітники відповідають на телефонні дзвінки;
  • як оформлені їхні робочі місця;
  • як вони перекушують під час перерви;
  • як обмінюються службовими записками та ін.

Поводитись на новому місці так само, як на попередньому, скоріш за все, не вдасться. Керівник цієї компанії може вести кардинально іншу політику. Неувага до неї зашкодить вашій репутації та кар’єрному зростанню.

Обов’язково слід визначити пріоритети, якими керуються оточуючі. В майбутньому, навіть якщо ви наполягатимете на запровадженні змін, це буде простіше зробити, спираючись на чинні процедури. Буде корисно чітко визначити пріоритетність завдань і для себе. Продуктивно провести перший день складно, тому краще спочатку розв’язати нагальні завдання. Не намагайтеся зробити все і одразу.

перший робочий день

3. Завищення чи заниження самооцінки

До отримання цієї посади у вас могло бути багато заслуг. Наприклад, диплом з відзнакою, керування успішним проектом, висока заробітна плата на попередньому місці роботи, великий список клієнтів тощо. Проте слід поводитися стримано, не починати співпрацю з колегами з повчань. На новій посаді ще треба багато зробити, щоби проявити себе і заслужити повагу. Вдавати з себе розумника також не слід. Якщо не питають вашої думки, краще помовчати, ніж комусь щось доводити. Інакше реакція колег буде негативною. Самостверджуючись за рахунок інших, ви принижуєте їхні заслуги.

Необхідно проявити терпіння і не звинувачувати себе, якщо щось не вдається. Напруження, незвичні завдання, новий колектив можуть відбитись на показниках вашої роботи. Поводьтесь природно, без надмірної скромності, бо подальші зміни в поведінці викличуть недовіру колег.

4. Здогадки замість прямих запитань

В перший день варто ставити запитання. Це показує зацікавленість у роботі і готовність до навчання. Якщо чогось не знаєте, зверніться за порадою до колег. Людям приємно, коли їх просять про допомогу. Виконання завдання навмання може призвести до його провалу, в той час як пряме запитання може попередити помилку. Проявляйте інтерес до справи. Якщо не зрозуміли інструкції, уточніть їх.

5. Нетактовна поведінка

Не варто проявляти надмірну відвертість, розказуючи співробітникам у перший день подробиці свого особистого життя. Будьте готові також до того, що вони захочуть перевірити вашу лояльність, влаштовуючи провокації. Нейтральні теми варто підтримувати. Обережним слід бути демонстрацією власного з почуттям гумору. Ви ще добре не знаєте колег, тому необережним словом можна зачепити чиїсь почуття. В перший робочий день не варто робити таких речей:

  • запізнюватись чи приходити надто рано;
  • бути фамільярним;
  • дивитися постійно на годинник, навіть якщо робочий день підходить до завершення;
  • говорити про гроші;
  • вихвалятись;
  • позіхати, говорити про втому, навіть коли через хвилювання ніч пройшла неспокійно.

Варто запам’ятати імена колег і вживати їх при звертанні. Будьте доброзичливими. Співробітники в перший день можуть бути дещо відстороненими. Це нормально – вони ще приглядаються до вас. Спокій і ненав’язливість – кращі риси, які необхідно проявити в такій ситуації. З часом все зміниться.

Перший робочий день завжди важкий, як і початок будь-якої нової справи. Але озброївшись необхідними знаннями, легко показати себе в вигідному світлі.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору