Після вдалого пошуку роботи, коли омріяна посада у вас «у руках», не варто розслаблятися. Перші дні на новому робочому місці дуже важливі. Необхідно проявити свої професійні якості, а також влитися в колектив. Для цього треба не тільки дбати про вдале виконання прямих обов’язків, але й зрозуміти, чого не варто робити. На перших порах за вами пильно слідкуватимуть інші співробітники та керівництво. Це доволі стресовий період, провівши який гідно, ви зможете здобути позитивну репутацію. Розглянемо найбільш поширені помилки.
Якщо у буденному житті людина може вибирати, з ким їй спілкуватись, то на роботі такої можливості у неї не буде. Хтось буде радий появі новачка в колективі, дехто спробує зразу перекласти на нього частину своїх обов’язків, інші ж побачать в ньому конкурента. Проте налагоджувати взаємини зі співробітниками прийдеться в будь-якому випадку, оскільки вони впливають на ефективність праці. Тому треба уникати таких поширених помилок:
Можна попросити колег провести вам екскурсію по офісу. Вони допоможуть ознайомитися з розташуванням відділів. Навіть якщо ви взяли обід з собою, відмовлятись від пропозиції піти разом пообідати не треба. Це гарна можливість зав’язати дружні стосунки з колегами, дізнатись більше про колектив.
В перший день може здатись, що деякі правила чи процедури на новому місці непотрібні та безглузді. Проте не слід зразу висловлюватись про них негативно і наполягати на проведенні реформ. Краще уважніше придивитися до організації праці, спробувати зрозуміти, чому вибрані такі способи реалізації завдань. Звертати увагу потрібно на все:
Поводитись на новому місці так само, як на попередньому, скоріш за все, не вдасться. Керівник цієї компанії може вести кардинально іншу політику. Неувага до неї зашкодить вашій репутації та кар’єрному зростанню.
Обов’язково слід визначити пріоритети, якими керуються оточуючі. В майбутньому, навіть якщо ви наполягатимете на запровадженні змін, це буде простіше зробити, спираючись на чинні процедури. Буде корисно чітко визначити пріоритетність завдань і для себе. Продуктивно провести перший день складно, тому краще спочатку розв’язати нагальні завдання. Не намагайтеся зробити все і одразу.
До отримання цієї посади у вас могло бути багато заслуг. Наприклад, диплом з відзнакою, керування успішним проектом, висока заробітна плата на попередньому місці роботи, великий список клієнтів тощо. Проте слід поводитися стримано, не починати співпрацю з колегами з повчань. На новій посаді ще треба багато зробити, щоби проявити себе і заслужити повагу. Вдавати з себе розумника також не слід. Якщо не питають вашої думки, краще помовчати, ніж комусь щось доводити. Інакше реакція колег буде негативною. Самостверджуючись за рахунок інших, ви принижуєте їхні заслуги.
Необхідно проявити терпіння і не звинувачувати себе, якщо щось не вдається. Напруження, незвичні завдання, новий колектив можуть відбитись на показниках вашої роботи. Поводьтесь природно, без надмірної скромності, бо подальші зміни в поведінці викличуть недовіру колег.
В перший день варто ставити запитання. Це показує зацікавленість у роботі і готовність до навчання. Якщо чогось не знаєте, зверніться за порадою до колег. Людям приємно, коли їх просять про допомогу. Виконання завдання навмання може призвести до його провалу, в той час як пряме запитання може попередити помилку. Проявляйте інтерес до справи. Якщо не зрозуміли інструкції, уточніть їх.
Не варто проявляти надмірну відвертість, розказуючи співробітникам у перший день подробиці свого особистого життя. Будьте готові також до того, що вони захочуть перевірити вашу лояльність, влаштовуючи провокації. Нейтральні теми варто підтримувати. Обережним слід бути демонстрацією власного з почуттям гумору. Ви ще добре не знаєте колег, тому необережним словом можна зачепити чиїсь почуття. В перший робочий день не варто робити таких речей:
Варто запам’ятати імена колег і вживати їх при звертанні. Будьте доброзичливими. Співробітники в перший день можуть бути дещо відстороненими. Це нормально – вони ще приглядаються до вас. Спокій і ненав’язливість – кращі риси, які необхідно проявити в такій ситуації. З часом все зміниться.
Перший робочий день завжди важкий, як і початок будь-якої нової справи. Але озброївшись необхідними знаннями, легко показати себе в вигідному світлі.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.