UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Поради шукачу
  5. Як дізнатися більше про компанію та потенційного роботодавця

Як дізнатися більше про компанію та потенційного роботодавця

18.01.2022 565
Як дізнатися більше про компанію та потенційного роботодавця

Як дізнатися більше про компанію та потенційного роботодавця

18.01.2022     565

Наша культура і ментальність мають цікаву особливість: ми помилково вважаємо, ніби пошук компанії і працевлаштування – це більше про дорогу з одностороннім рухом. Гаразд, не всі так вважають, але частина українців притримуються саме такої думки. Хоча двадцять перше століття не було б двадцять першим століттям, якби інтернет і всі сучасні технології не ламали наші звичні уявлення.

Приємно усвідомлювати, що кількість кандидатів, які хочуть дізнатися більше про компанію та потенційного роботодавця, перш ніж витрачати на них свій час – постійно збільшується. Повністю підтримуємо таких людей, бо це означає, що ці люди знають собі ціну, і хочуть якнайкраще зарекомендувати себе на ринку праці.

В цій статті з’ясуємо, як знаходити потрібну інформацію та відгуки про компанію, яка зацікавила вас у якості роботодавця.

Випадки, коли не цікавитися роботодавцем, скажімо так, допускається

У вас може бути тільки декілька вагомих причин, щоб докладно не цікавитися про компанію і потенційного роботодавця. Перша причина – вам дуже терміново потрібні гроші, от прямо на вчора, і ви хапаєтеся за перше-ліпше джерело прибутку. Тут усе зрозуміло – на роздуми часу немає. І друга причина – це коли вам компанію рекомендує близька перевірена людина, яка переймається вашою долею (мама, тато, старший брат чи дядько), тому все уже вивідала за вас і знає, що за характером і темпераментом ви зійдетеся з тамтешнім керівництвом, і платять непогано, і є перспективи для подальшого розвитку. В такому випадку, звісно, чому б і ні, якщо думка про роботу в цій компанії вас цілком і повністю влаштовує? Близька людина не буде підсовувати щось погане, якщо любить вас і знає, що в тій чи іншій компанії краще не працювати, бо токсичне керівництво і погані колеги, або зарплату регулярно затримують тощо. Любляча людина точно такого не порадить. Хоча у цьому випадку теж може бути не все ідеально, бо складно повністю усе передбачити. Але й ніхто не застрахований і від тих випадків, коли кандидат дізнався про компанію усе, що міг, і все одно щось не зрослося. Знати б, де підстелити соломки, то м’якше падалось, чи не так?

Докладно поцікавитися компанією, в якій хочете працювати – чому це важливо?

Як вважаєте, чому доцільно цікавитися компанією та потенційним роботодавцем? Хіба не через те, щоб мінімізувати ймовірність, що влаштуєтеся не в ту компанію, про яку мріяли? А влаштуватися в компанію, де все не так, як казково обіцяла вакансія – це нерви, згаяний час і нерозуміння, що робити далі: вже звільнятися чи ще трохи попрацювати. Часто на цьому, на жаль, «прогорають» заробітчани, коли вирішують сліпо довіритися гарно розписаним вакансіям, які на всі лади розхвалюють роботу на цьому заводі і на цій посаді. Людина вірить гарним обіцянкам і зопалу хапається за цю можливість… і вже потім розуміє, що потрапила не туди, куди їй обіцяли, і умови тут гірші, ніж запевняли роботодавці, і штрафи, як виявляється, є… Коротше, опинитися в такій ситуації нікому не побажаємо.

Компанія мрії – яка вона?

З’ясуємо, яким критеріям в ідеалі повинна відповідати компанія, в якій хоче працювати кожен кандидат. Це фінансова платоспроможність і хороша репутація, впровадження у робочі процеси новітніх технологій, гарантії щодо цікавої роботи і кар’єрного розвитку, приємні колеги, ставлення до працівника як до цінного капіталу, а не робочої одиниці, яку можна замінити в один момент… І, звичайно, комфортна зарплата, соціальний пакет і збереження балансу між роботою і приватним життям.

Коли будете дізнаватися інформацію про компанію, випишіть усі ці критерії у вигляді списку, щоб оцінювати кожен пункт від 0 до 10 балів. Скориставшись усіма можливими каналами інформації (які описані нижче), ви зможете скласти доволі точне уявлення про майбутнього роботодавця. І чим більше інформації ви дізнаєтеся, тим точнішою буде ваша власна сумарна оцінка, «виставлена» тій чи іншій компанії.

Отже, як дізнатися більше про компанію та потенційного роботодавця? Можемо виділити три основних джерела:

  • Сайти компанії та інші офіційні ресурси;
  • ЗМІ (а особливо соцмережі), нетворкінг;
  • Особисті зв’язки та рекомендації.
  • Розглянемо детальніше специфіку усіх перелічених джерел інформації.

Сайти компанії та інші офіційні ресурси

Навіть якщо ви наслухані про цю компанію, все ж радимо до співбесіди ознайомитися з інформацією, яка надається на офіційних ресурсах компанії. В розділах сайту «Про нас», «Наші цінності», «Наші проєкти», «Що ми пропонуємо кандидату?» тощо ви знайдете чимало корисної інформації про діяльність компанії, її корпоративну культуру і тому подібне. Цілком імовірно, що отримана інформація наштовхне вас поставити якісь питання рекрутеру. І це дуже добре, це означає, що ви прийшли на співбесіду вже обізнаними.

Пошук інф-ції на сайті компанії

Звичайно, сайтам та офіційним ресурсам компанії притаманний один суттєвий недолік: кожна компанія зацікавлена в тому, щоб подати себе з найкращого боку (втім, як і кандидат). Тому, якщо робота має підводні камені, з офіційних ресурсів про це складно буде дізнатися.

ЗМІ, соцмережі, нетворкінг

В інтернеті чи на телебаченні ви можете побачити інтерв’ю з керівником чи співробітником компанії. Якщо ви влаштовуєтеся у велику компанію, ви однозначно зустрінете цікаві текстові чи навіть відео матеріали. Завітайте також на YouTube і пошукайте відеосюжети, які стосуються потенційного роботодавця. Є інтерв’ю? Чудово! Можна подивитися на живу людину: як вона спілкується, як поводиться з журналістами тощо. Певне уявлення про цю людину вже можна буде скласти. В коментарях, звісно, теж чимало корисної інформації можна дізнатися, хоча не вся вона, звісно, буде відповідати критеріям достовірності.

Тепер про соцмережі.

Стиль комунікації в соцмережах відображає «голос компанії», якщо можна так висловитись. Це означає, що на етапі спілкування з представниками компанії можна визначити, яка це компанія – серйозна чи весела, чи близькі їй соціальні ініціативи, які вам небайдужі тощо. Звертайте увагу на різні нюанси: приміром, якщо представники компанії використовують фемінітиви, це вже слугує важливим показником їхньої корпоративної культури.

Якщо ви готуєтеся до співбесіди у великій компанії, поцікавтеся інформацією про неї в мережі LinkedIn. Ця мережа й задумувалась для цього – тобто для пошуку і встановлення ділових контактів. Безперечно, ви зможете відшукати колишніх працівників компанії і спробувати більше довідатися про потенційного роботодавця – станом на 2021 рік у мережі зареєстровано понад 774 (!) мільйонів користувачів. Але не забувайте й те, що відгуки цих людей можуть бути надто суб’єктивними. Надану інформацію бажано перевірити через інші джерела, щоб не зіткнутися потім з обманутими очікуваннями.

Цей сайт буде особливо корисним, якщо ви шукаєте роботу в Європі чи Сполучених Штатах. Звичайно, солідні компанії бережуть свою репутацію, але від неприємних моментів, звісно, не застрахований ніхто на світі.

І, нарешті, нетворкінг.

Це чудовий спосіб дізнатися інсайдерську інформацію про компанію, в якій бажаєте працювати. Окрім згаданого вище способу, і за відсутності знайомих, які працювали чи працюють в компанії, вам доведеться докласти трохи більше зусиль, щоб віднайти потрібних людей. Як це зробити?

Шукайте в соцмережах працівників чи екс-працівників компанії і пишіть їм напряму. Поясніть ситуацію, мовляв, хочете піти на роботу в цю компанію, чи варто це робити, які підводні камені можуть бути і так далі. Допомогти з інформацією можуть також лідери думок з інших компаній тієї ж сфери діяльності. Так, ці компанії – конкуренти, але з вуст конкурента можна дізнатися багато цікавого, особливо якщо «відшарувати» його суб’єктивні судження. Враховуйте, що тут ситуація аналогічна з відгуками в соцмережах, тематичних сайтах і коментарями на YouTube – вони можуть виявитися дуже і дуже суб’єктивними.

Особисті зв’язки та рекомендації

Тут усе зрозуміло. Поспілкуватися більше про компанію та потенційного роботодавця значно легше із людиною, яка доводиться вам родичем, другом, чи просто вам симпатизує. Не соромтеся, питайте про все, що вас цікавить. Іншої нагоди для цього може не бути, якщо ваш товариш чи родич, приміром, через декілька днів вирушає в ділову поїздку. Чи на відпочинок в іншу країну, а у вас співбесіда запланована на цьому тижні. І що тоді робити? Підготуйте заздалегідь список запитань, бо всі питання в думках не помістяться – щось та й забудеться, коли вирушите на зустріч з другом. А засмикувати друга чи подругу в месенджерах щопівгодини – так нахабно поводитися не кожен зможе.

Підсумуємо

В будь-якому випадку, пам’ятайте: чужий відгук – це чужий відгук, і отриманий негативний досвід іншою людиною не обов’язково стане вашим;

Але перевірка інформації не завадить (фактчекінг, як зараз прийнято говорити), особливо якщо йдеться про відгуки в інтернеті;

Поставтеся до справи серйозно, складіть список запитань про компанію та потенційного роботодавця, і шукайте відповіді саме на них. І шкалою оцінювання теж не зайве буде скористатися, про яку ми писали вище.

Успіхів у пошуках компанії вашої мрії!

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


Часто шукають

↑ Вгору