UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Ваша зарплата
  5. Як не треба просити підвищення зарплати

Як не треба просити підвищення зарплати

11.06.2020 658Автор: Олександр Мавлідінов
Як не треба просити підвищення зарплати

Як не треба просити підвищення зарплати

11.06.2020     658Автор: 

Бажання заробляти більше – цілком природнє. Особливо, коли людина має обґрунтовані для цього причини.

«Обґрунтовані» - означає такі причини, які базуються на певних домовленостях, результатах, зрозумілих фактах та, одним словом, й справді можуть стати приводом до початку такої розмови з керівництвом.

Проте, справжня обґрунтованість людського бажання, ще далеко не означає 100% сприйняття таких аргументів потенційним опонентом. Тим паче, коли мова йдеться про гроші. Навіть у тих випадках, коли про таке ви домовлялися та час виконання домовленості вже настав, робити це треба обережно, саме так, як сапер працює із вибуховим пристроєм – без права на будь-яку помилку.

Тонка крига розмов «про гроші»

Взагалі – ця справа досить делікатна. Й, одне «не те» слово, здатне зіпсувати не лише результат, а й налаштувати керівника проти працівника, що підняв питання про «більші гроші». Тут немає різниці чи є ваш роботодавець чесною або жадібною людиною, що лише використовує своїх найманих працівників. Просто, багато хто сприймає такі розмови, як занадто «відверті» або «нахабні» та може реагувати негативно, просто не будучи готовим до конкретної відповіді.

Слід зауважити, що й той, хто просить, також, може здатися занадто зухвалим або, навпаки, не досить впевненим у тому, що він заслуговує на більшу оплату свого труда. Й, це також, може поставити хрест на спробах повернутися до цієї розмови у майбутньому.

З іншого боку, підготував таку розмову ретельно та виважено, людина може, навіть, отримати більше, ніж очікувала. Але, якщо надбавка буде менше ваших очікувань – вже зараз, зрозумійте, що це сьогодні, доволі результативний підсумок такої розмови.

Також, відмова у таких проханнях наражає того, хто просить на ще більш серйозні ризики. Зіпсовані та «вимушені» відносини із керівництвом у подальшому, труднощі з просуванням кар’єрними сходами, та часто, навіть необхідність зміни місця роботи – не є рідкісним резюме невдалих спроб про підвищення заробітної платні.

Розмову про підвищення зарплати, яка назріла, треба побудувати обережно враховуючи індивідуальні моменти та риси характеру керівника, поточну ситуацію у компанії та на ринку праці, наявність або відсутність конкретних проводів для узгодження підвищення. Акцентуючи на вірних аспектах, людина зможе досягти бажаного, а у найгіршому випадку – відмові, обійтися без поганих наслідків та можливих «репресій» з боку керівника.

Розуміючи індивідуальність такої розмови, не зайвим буде зрозуміти, насамперед, те «підводне каміння», якого треба уникати під час прохання про підвищення заробітної платні. Погані приклади та найбільш розповсюджені помилки робітників, які вони допускають у таких справах, більш ретельно розглянемо нижче.

прохання збільшити зарплату

Не на часі

Як би сумлінно ви не працювали та які б домовленості не мали із керівником, починати розмови про збільшення зарплати жодного разу не треба, коли ви знаєте, що компанія переживає «погані часи» та мінімізує витрати. У такому випадку, ви будете виглядати досить незрозуміло в очах керівника та ризикуєте одразу справити враження недалекого егоїсту, якому байдуже на проблеми компанії та який здатен думати, лише про себе та лише «тут й зараз», без бажання мати впевнене професійне майбутнє.

Різні фахівці з керування персоналом та соціологи радять торкатися та піднімати таку тему, лише, коли ви точно знаєте, що у порівнянні з іншими колегами, вам не доплачують в компанії або ваша заробітна платня, геть не дотягує ринкового показника. Такі підозри мають бути реальними та мати обґрунтування, бо є ризик призвести враження особи, «що десь вітає поза хмарами» та існує далеко від реальності.

Починати розмови краще з того, що ви розумієте непросту ситуацію, але розуміння того, що ви отримуєте менш ніж колеги, не дає вам змоги зосередитися на роботі. Далі краще відверто зауважити, що ви готові до незрозумілої реакції з боку керівника, проте просите хоча б пояснити таку різницю та зорієнтувати вас. Коли це можна буде виправити й що для цього потрібно з вашого боку.

Часто компанії скорочують окремі позиції, задля зберігання інших актуальних чи цінних співробітників, котрим можуть підіймати оплату, навіть у складні часи. Якщо ви один з таких робітників – скоріше за все, це спрацює. Принаймні, ви отримаєте конкретну відповідь та будете розуміти, що вам з цим робити у подальшому.

«Чисто прохання», що ні на чому не базується

Буває й так, що пропрацювавши певний тривалий час, людина бачить, як більше заробляють навіть новачки, проте, вона залишається з тим самим, з чого починала свій кар’єрний шлях. Відверто скажіть собі, чи маєте ви певні результати, на кшталт тих, що демонструють ті, хто прийшов пізніше та вже заробляє більше.

Й, більш того: а чи встигаєте ви належно та у повному обсязі виконувати роботу, навіть, якщо вам здається, що «в принципі» ви працюєте нормально.

Можливо, ваша праця доволі середня, у сенсі результативності й вас тримають як одну з багатьох «одиниць», що може бути легко замінена. Тож, вряд чи є сенс розпочинати таку розмову, без конкретних та вагомих перемог. Саме «максимальне», що ви зможете отримати у такому випадку – відвертий опис вас, як робітника очами керівництва, що зачинить вам подальшу можливість повертатися до цього питання.

Також, після таких вимог, людину можуть й звільнити.

Не на часі (частина друга)

Навіть, якщо компанія процвітає та вам обіцяли про збільшення заробітної платні, треба розуміти у якому стані власних справ знаходиться безпосереднє керівництво. Розпочинати розмову про підвищення зарплатні тоді, коли керівник зайнятий, знервований, «не у фаворі» перед вищим керівництвом або просто має приватні але суттєві проблеми – погана спроба.

Навіть, якщо він й погодиться з вашими доводами, навряд чи зможе оцінити недоречність такої розмови. Й, підвищення заробітної платні може стати останньою вдалою сходинкою у вашій кар’єрі.

Погана емоційність

Те саме слід очікувати, якщо основним емоційним тоном такої розмови обрати незадоволеність затягуванням підвищення заробітної платні чи жалоби, щодо несправедливого ставлення до себе.

Вибачте, але певне скиглення та жаління себе, лише продемонструють людину у якості невдахи та не зможуть стати тим необхідним обґрунтуванням, яке змусить керівника на певні кроки на зустріч. Навпаки, побачивши справжнє обличчя того, хто просить таким чином, навіть непоганий керівник не стане нічого робити, знайшовши необхідні слова для відмови.

Зрозуміло, що про належне ставлення до такої людини, яке передбачає повагу, як до професіонала, також можна забути назавжди.

Аргументуючи доцільність вашої просьби, краще спиратися на те, чого ви досягли у роботі та на те, чому бажана заробітна плата відповідає реальній вашій продуктивності. Допоможе у цьому моніторинг рівня зарплат по вашій позиції, та консультації (якщо це доречно) з колегами вашого рівня, які працюють в інших компаніях та у вашому місті або регіоні.

Особисті проблеми

Не стане аргументом й демонстрація наявності певних особистих проблем, будь то проблеми із здоров’ям родичів, народження дитини, кредит на житло чи неприємності із орендою нової оселі. Звичайно, у деяких випадках, звернутися за одноразовою допомогою до керівництва – цілком нормальна справа, але жодного разу не намагайтеся маніпулювати таким заради підвищення заробітків. Ви професіонал або йдете таким шляхом, тож, особисте залишайте у приватному житті.

Оскарження вашого «права» на більшу зарплатню

Працівник, що належно виконував свої обов’язки, вже погодившись на певні рівні заробітків не має переваг перед іншими. Навіть, якщо ви брали на себе більш, ніж передбачає ваша робота – збільшення заробітної плати має залишатися суто на розсуд керівника. У іншому випадку ви будете виглядати, як той, хто робить «добро заради вигоди». Звичайно, це не є показником чемної та гарної людини та дуже погано відповідає уяві людей про професіоналізм.

Небезпечні слова

«Ну, й що ви мені на це скажете?» або» Ви збираєтесь з цим щось робити?» - надто зухвалі вислови, що здатні зіпсувати навіть реальні обґрунтування щодо підвищення вашої заробітної платні.

Не слід ставити питання «ребром» перед людиною, що апріорі, потребує певної субординації у розмовах та проханнях. Доказав свою правоту конкретними цифрами, можна легко нівелювати таке досягнення, продемонстрував зухвалість та нарванність, або «тикаючи» керівника обличчям у невирішене питання тут й зараз.

Небезпечні цифри

Не менш погано «різнути» конкретикою цифр з перших хвилин такої розмови. Якщо ви й праві, то така підготованість лише підкреслить те, що ви вже давно вичікували мить, щоб «озброєним» напасти на керівника, демонструючи його некомпетентність або натякаючи на його намагання уникнути «обов’язків», хоча вам «все вже відомо».

У подібних розмовах краще дочекатися, коли про конкретику цифр у вас спросять, плавно підводячи розмову до цього. У такому разі, продемонстрував свою обізнаність, ви більше допоможете керівнику, позбавляючи його від необхідності самому узнавати чи дійсно ви отримуєте менш, ніж за домовленістю або на ринку при вашій посаді та досвіді.

Погроза звільненням

Коли вас щось не влаштовує та ви маєте конкретні пропозиції від конкурентів вашого роботодавця, краще заводити розмову про це максимально відверто та без погроз у емоціях чи словах. Так, дійсно, вам пропонують більші гроші й ви чесно кажете про це, питаючи чи є сенс вам чекати на прибавку у компанії, якщо ви вирішите залишитися. При цьому, не треба ставити питання жорстко, краще пояснити чому ви розмірковуєте над пропозицією й чому вважаєте, що питання про підвищення зарплатні доречне.

Але, жодного разу не намагайтеся «налякати» керівника своїм звільненням, якщо не збираєтесь цього робити чи не маєте інших пропозицій. Як правило, такий метод хибний та дуже погано закінчується для такого горе-гравця.

Стриманість

Навіть, зробив все ідеально, ви можете почути відмову. Така відмова може бути як обґрунтованою, так й висловленою у якості «голого» факту.

Не слід приймати це різко та з негативом. якщо вам пояснили чому не згодні з вашими доводами, краще зрозуміти наскільки обґрунтування реальне та що вам робити з подальшим професійним життям. Й у випадках короткої відмови, також, краще зберігати обличчя, зауважив, що керівник має рацію та йому відомі причини на відмову. Якщо розмова дозволяє, можна обмовитися про бажання повернутися до неї пізніше, уточнив, що ви можете за цей час зробити, щоб отримати бажаний результат.

Також, не забувайте, що вас можуть просто перевіряти на лояльність. Можливо, це останній іспит перед тим, як визнати вас «членом корпоративної родини» й не слід показувати наскільки гроші важливі для вас у порівнянні з іншими цінностями, корпоративними тощо.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору