Нові обставини диктують всім нам нові виклики. Впровадження антиепідеміологічних заходів штовхнуло роботодавців на вимушений крок: перевести частину працівників на віддалену роботу. Але ніхто не застрахований від нещасних випадків, оскільки травмуватися можна навіть під час дистанційної роботи в умовах карантину. Наприклад, працівник, який виконує робочі обов’язки віддалено, зламав руку чи отримав якусь іншу неприємну травму. Як йому діяти в цій ситуації? Чи матиме він у такому випадку право на оформлення листка непрацездатності і фінансове відшкодування від роботодавця? Jobs.ua ознайомились з цим питанням і пропонують ознайомитись вам.
Подібне роз’яснення розміщене на сайті Управління Держпраці: фінансове відшкодування може отримати тільки той, хто працює на умовах трудового договору, про що зазначено у 18-ій статті Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». В зв’язку з цим виникає наступне питання: чи може вважатися застрахованим працівник під час дистанційної роботи в домашніх умовах?
При введенні карантинних заходів в робочому середовищі почали використовуватись такі формулювання: «надомна праця», «виконання роботи вдома», «дистанційна робота» або ж «віддалений доступ». Але це не означає, що на людей, які почали працювати віддалено, перестали застосовуватись ті ж самі норми законодавства про працю, які «працювали» до введення карантину. І оплата праці, і відпустка – все залишилося практично на тих самих умовах, що й до початку впровадження санітарних заходів у зв’язку з пандемією коронавірусу. А це означає, що соціальне страхування також поширюється на «дистанційників», якщо його надомну роботу було оформлено з урахуванням діючих законодавчих актів про працю.
Отже, який можна зробити висновок? Виконання посадових обов’язків віддалено на час карантину не означає, що працівники позбавляються своїх трудових прав. Якщо надомну роботу було оформлено згідно чинного законодавства, потерпілий має право відкрити лікарняний та вимагати в роботодавця оплати на загальних умовах, як і працівник, який працює на звичайному робочому місці.
В Інструкції №455, яка затверджена Наказом МОН від 13 листопада 2001 року і яка регламентує порядок видачі документів, що мають на меті засвідчити тимчасову непрацездатність, не міститься жодних заборон щодо відкриття лікарняного працівникам, які здійснюють посадові обов’язки дистанційно.
Згадана вище Інструкція зберігає чинність на поточний момент, тому причин, по яких роботодавець міг би відмовити своїм підлеглим в оформленні листка непрацездатності, не передбачено. Звичайно, перш ніж «порадувати» своє начальство звісткою про отриману травму, варто ознайомитися зі всіма законодавчими актами про працю, в яких висвітлюються моменти стосовно тимчасової непрацездатності. Це дозволить уникнути непорозумінь, адже роботодавці іноді «забувають» про те, що їхні працівники наділені не лише трудовими обов’язками, а й певними правами.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.