UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Поради шукачу
  5. Як отримати гарні рекомендації від минулого роботодавця

Як отримати гарні рекомендації від минулого роботодавця

19.11.2020 685Автор: Олександр Мавлідінов
Як отримати гарні рекомендації від минулого роботодавця

Як отримати гарні рекомендації від минулого роботодавця

19.11.2020     685Автор: 

Культура користування рекомендаційними листами, поки що, на українському ринку праці, не набула тієї сили, яку має в інших розвинених країнах. Проте, претендування на серйозну посаду відомої компанії. Все ж таки, обумовлює наявність певних відгуків про кандидата від колишніх роботодавців.

Дивлячись на оголошення про появу вакансій, де інде, але можна помітити серед вимог до претендентів, й наявність рекомендацій з попередніх місць роботи.

Навіть, у ситуації, коли таких вимог немає, чи самі по собі, рекомендації від колишніх роботодавців, вряд чи впливатимуть на результати інтерв’ю, саме їх існування та ті позитивні відгуки, які вони містять, суттєво збільшують шанси на вдале проходження співбесіди.

Професійні рекрутери, взагалі вважають рекомендаційні листи – одним з найважливіших джерел цінної додаткової інформації про особу, яка претендує на вакансію. Це все робить вагомим аргументом можливість отримати рекомендації від керівників компаній, які ви залишаєте, притому, звісно такі, що здатні посприяти людині в отриманні нової роботи.

Розуміючи необхідність мати таке «підстрахування», враховуйте декілька аспектів, зазначених нижче, у той період, коли вирішили покинути компанію, де працюєте.

Краще, «до побачення»

Хоча, англійці кажуть, що коли йдеш, то треба, дійсно йти, звільнятися з компанії, залишаючи за спиною спалені шляхи відступу – не краща варіація розгортання такого сюжету. Від конфліктів під час роботи, складно вберегтися, проте, звільняючись, можна спробувати «вирішити питання» спілкуванням з опонентами, проявив повагу до їх думок та подякувавши за співпрацю.

Будь-який варіант «мирного» відходу зі старої позиції, стане гарною можливістю отримати рекомендаційні листи для майбутнього працевлаштування. Сучасні ТОП-працівники та більшість світових компаній, взагалі, зробили частиною власної політики аспект «позитивного прощання» та навіть, влаштовують зустрічі «колишніх колег». Це все залишає спілкування у галузевих професійних колах між спеціалістами та надає можливість компанії та робітнику, при необхідності, більш простіше «відіграти» все назад.

Особи, які вас рекомендують

Рекомендації не обов’язково отримувати лише під час звільнення, звертаючись за ними лише до власного безпосереднього керівника. Навіть, протягом роботи, коли є така можливість, можна звернутися до людей, яких ви вважаєте авторитетними та з якими працюєте, щоб попросити надати вам рекомендації, оскільки ви цінуєте їх досвід, рівень професіоналізму та компетентність.

При їхній згоді, одразу вирішіть такі питання:

  • контакти осіб, які ви можете надавати для зв’язку з ними у майбутньому;
  • однакове розуміння того періоду, що ви працювали разом;
  • ваші характеристики як робітника, спеціаліста, командного гравця, керівника тощо;
  • як така особа бачить причини, з яких ви пішли з роботи.

У разі, коли ви зможете знати час чи дату такого дзвінка, не зволікайте та попередьте про це вашу особу, яка має надати рекомендації, щоб дзвінок рекрутера не застав людину зненацька.

Формальний рекомендаційний лист

Про надання такого виду документу, ви можете попросити власного керівника у будь-якому разі, не зважаючи на ваші стосунки. Звичайно, якщо ви не змогли налагодити спілкування, він вряд чи стане напружуватися, щоб описувати ваші професійні переваги. Проте, має надати офіційного листа, в якому вказати:

  • ваш період роботи в компанії;
  • посади, які ви обіймали;
  • відмітити, які професійні якості ви демонстрували протягом роботи;
  • назвати конкретні результати, яких ви досягли.

Можете також, наполягати на оформленні такого листа на офіційному бланку компанії, з усіма необхідними підписами та печатками.

Здебільше, такий офіційний лист сприймається рекрутерами у якості формальності, проте, у якості додаткового аргументу може зіграти свою роль, чи замінити рекомендації, які від вас вимагають, проте, яких, ви навряд чи отримаєте з вуст колишнього керівництва. У будь-якому випадку, не слід забувати та краще узяти такий рекомендаційний лист з собою на співбесіду.

рекомендації з попердньої роботи

Альтернативні варіанти або «перелік» осіб, які рекомендуватимуть

Не погано, також, мати й невеличкий перелік з іменами людей, які згодні надати вам рекомендації. Такий список можна поповнювати та форматувати, залучаючи до нього найбільш авторитетних осіб, з якими вам довелося працювати та які можуть сказати щось позитивне про вас, як про професіонала.

Таку інформацію можна заздалегідь додати до свого резюме, якщо ви знаєте, що перелічені вами особи готові відповісти рекрутерові будь-коли. Проте, не забувайте, що певну інформацію, наприклад, ті самі контакти ваших осіб, не завжди можна залишати у вільному доступі в інтернеті.

До речі, рекрутери часто знають про те, що кандидати надають суто вигідні для себе переліки осіб для рекомендацій, тому, вони часто шукають інші варіанти отримання інформації про кандидата, щоб мати змогу отримати максимально правдиву та об’єктивну картину, щодо його особи.

Доречні «уточнення заздалегідь»

Іноді, стається й так, що не надати рекрутерові контакти минулого роботодавця, людина не може, проте, точно знає, що рекрутер може почути у відповідь на свої запитання.

У такому разі, краще прояснити ситуацію заздалегідь та попередити про певні «особливі стосунки» між вами та вашим екс-босом. Не треба драматизувати та щось вигадувати, рекрутерові головне розуміти, що вас можуть «топити» навмисно й він має знайти правильні питання, щоб отримати розуміння ваших здібностей та професійних якостей.

Соціальні мережі, як «запасний варіант»

Сучасні соціальні мережі мають безліч можливостей надавати рекомендації будь-кому та у бідь-якому форматі. Як запасний варіант, можна використовувати й такі можливості соціальних мереж та просити надавати вам рекомендації з їх допомогою у випадках. Коли це зручно й вам цікавий відгук від певної особи.

В перший раз…

Починаючи власний професійний шлях, людина, авжеж, не має спочатку, ані «колишньої» роботи, ані шефів, ані рекомендацій. Проте, навіть у таких випадках, потенціал рекомендаційних листів можна залучити у вигляді відгуків ваших вчителів, керівників практик та проектів, які ви робили під час навчання. Будь які подяки, які можуть продемонструвати ваші якості та здібності. Також, можна мати при собі на співбесіді, якщо ви новачок та у перший раз шукаєте собі роботу.

«Правду, та нічого окрім…»

Бажання отримати необхідну роботу за будь-яку ціну, штовхають претендентів до шахрайства у наданні осіб, які можуть їх рекомендувати, коли замість справжніх колишніх керівників, кандидат намагається «підсунути» свою людину, яка має розповідати лише позитивну інформацію, або підтвердити вигадані факти.

Це – хибний шлях, який, у більшості випадків, скінчується повним фіаско одразу на співбесіді, а в інших – протягом перших місяців на новій посаді. Тому, ніколи не можна казати неправду при спробах отримати роботу. Й це, не лише моральне зобов’язання. Будь-яка, навіть, сама маленька неправда, здатна одразу поставити хрест на рекомендації та майбутній кар’єрі кандидата.

Загалом, маючи досвід роботи та потенційних «колишніх роботодавців», з якими у вас залишилися добрі або нейтральні стосунки, не відмовляйтеся від вимог надання рекомендацій, які пропонує рекрутер. Можливо, це ваш шанс отримати додатковий бал та нову посаду, тощо.

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору