UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Співбесіда без проблем
  5. Як подолати хвилювання під час співбесіди

Як подолати хвилювання під час співбесіди

27.07.2021 922Автор: Лоліта Платошкіна
Як подолати хвилювання під час співбесіди

Як подолати хвилювання під час співбесіди

27.07.2021     922Автор: 

Співбесіда - досить важливий етап на шляху працевлаштування. Здобувачі готуються до нього заздалегідь: вивчають інформацію про компанію, готують розповідь про свій досвід роботи, складають низку питань про внутрішні процеси праці в колективі, готуються морально до зустрічі, адже невеликий процент хвилювання також присутній. До речі, за відгуками здобувачів саме надмірне хвилювання, якщо його вчасно не подолати, призводить до невпевненості, плутанини, помилок на співбесіді.

Деякі співбесіди й справді можна прирівняти до психологічного випробування роботодавцем. Така незначна проблема й справді може стати причиною відмови роботодавця. Jobs.ua разом із справжнім експертом сфери рекрутингу, Юлією Сахно, вирішили розкрити цю тему більш детально і поділитись практичними порадами, як подолати хвилювання під час ділової зустрічі.

Поради від експерта

З особистого досвіду кожного здобувача причини хвилювання на співбесіді можуть бути зовсім різні. І це залежить як від внутрішніх якостей людини, так і від ситуації. Юліє, з боку роботодавця та менеджера з персоналу, які найбільш поширені причини хвилювання ви помітили серед здобувачів на співбесідах?

 

Юлія Сахно експерт

- Найбільш розповсюджена причина хвилювання - це невпевненості у собі. Невпевненість може бути, коли здобувач вважає, що йому не вистачає досвіду чи знань, або вважає, що не впорається з обов'язками вакансії. Це відразу відчувається. З власного досвіду можу сказати, що я ще не влаштовувала жодного здобувача на роботу, який би повністю відповідав всім вимогам до вакансії. Тому головне чітко розуміти ваші сильні сторони та під час співбесіди робити акцент саме на тому досвіді роботи, який точно буде корисним для компанії.

Ще одна причина - це синдром самозванця. Це такий феномен, коли людина вважає, що її досягнення - це простий збіг обставин, а не її власні заслуги. Щоб подолати цей синдром необхідно відслідкувати причинно-наслідковий зв'язок. Наприклад, якщо ви вважаєте, що отримали нового клієнта випадково або вам просто пощастило, то пригадайте, що спершу ви йому зателефонували, запропонували товар чи послугу, відповіли на всі питання, підписали угоду, а вже тільки потім вам пощастило.

Також вам може завадити велике бажання потрапити саме до цієї компанії або отримати саме цю посаду. Чим більше бажання, тим більше хвилювання, а це тільки заважає. Запитайте себе: "Що станеться, якщо мене не запросять на роботу до цієї компанії?" Звісно, це прикро, але життя продовжується. Сприймайте це як безцінний досвід, який допоможе вам у майбутніх співбесідах.

 

Звісно ж, страхів та причин для хвилювання у здобувачів й справді достатньо. На співбесіді роботодавці відчувають ваш стан емоційно, на інтуїтивному рівні: зчитують внутрішню напругу та невпевненість з міміки, жестів, тембру голосу претендентів на вакансію. А звідси питання: Чи можуть роботодавці на співбесіді використовувати страх та хвилювання здобувача на свою користь? І яким чином?

 

- Звісно можуть. Роботодавець завжди бачить ваше хвилювання і може використовувати це на свою користь. Наприклад, якщо ви сумніваєтеся у собі й в тому, що впораєтеся, то роботодавець може використати це, щоб занизити запропоновану заробітну плату. А щоб краще виглядати в ваших очах, пообіцяє, що саме в цій компанії ви отримаєте необхідні навички та зможете побудувати кар'єру. Якщо ви хвилюєтеся, то вами легко маніпулювати. Наприклад, переконати, що з вашим досвідом, кращої пропозиції годі і чекати, а у роботодавця вже ціла купа резюме, тому думати часу немає.

 

Все ж таки зберігати спокій дуже важливо, особливо на такій діловій зустрічі, як співбесіда, особливо для самих здобувачів. Впевнені, є лайфхаки, які можуть гарантувати успіх в подоланні хвилювання, коли тебе захоплює страх напередодні чи під час співбесіди. Здобувачам радимо, по-перше, дізнатись якомога більше таких лайфхаків, бо вони можуть допомогти не тільки на співбесіді, а й в будь-якій життєвій ситуації. По-друге, знайти саме ті, що працюють саме для вас у важливий момент. Юлія, які ефективні поради або, навіть, прийоми ви б могли порадити здобувачам перед чи під час співбесіди?

 

- • Якісна підготовка до співбесіди - це 50% успіху. Ознайомтеся із сайтом компанії, перечитайте вимоги до вакансії, визначте свої переваги, підготуйте відповіді на поширені запитання. Такі прості дії точно додадуть вам впевненості під час співбесіди.

  • Не запізнюйтеся на співбесіду, запізнення тільки підвищить рівень вашого хвилювання. Краще заздалегідь продумайте маршрут та візьміть контактний номер телефона рекрутера, щоб у разі чого, попередити про зміни обставин. Під час співбесіди, вимкніть звук телефону, щоб не заважав. Робіть нотатки, бо через хвилювання можете щось забути. Підготуйте власні запитання до роботодавця, це продемонструє вашу зацікавленість до ваканcії та бажання працювати.

  • Дотримуйтеся балансу, не треба дуже розхвалювати себе або навпаки знецінювати. Важливо чітко розуміти свої переваги та недоліки, демонструвати готовність до навчання та саморозвитку. В першу чергу, роботодавці шукають адекватних людей, які можуть працювати з колективом та проявляти гнучкість.

  • Будьте відвертими та позитивно налаштованими. Будьте ввічливими та дружелюбними. Не брешіть, бо досвідченому рекрутеру це легко розпізнати за допомогою правильних запитань.

Кандидат на співбесіді

 

Налаштувати себе на позитив та бути впевненим у своєму успіху - справді діюча стратегія для здобувача, що найчастіше призводить до успіху. А чи може надмірна впевненість зіграти злий жарт із здобувачем? Як цього уникати?

 

- Надмірна впевненість може нашкодити здобувачу в такій же мірі, як і надмірне хвилювання. Ознаки яких роботодавець так само легко зчитує. Це напористість, самовпевненість, надмірна свобода в висловленні власної думки, завищені вимоги до заробітної плати і відкритість в їх заявленні, активне відстоювання цих вимог. Часто це також виглядає немовби здобувач хизується, відштовхуючи цим роботодавців. Якщо ви відчуваєте, що можете з цим перегинати палку, то краще дотримуватись золотої середини та нейтральності при відповідях. Звісно ж розповідайте роботодавцю про свої переваги, як робітника та при цьому не ставте себе вище за інших претендентів, адже ви не знаєте наскільки їх професійні здобутки можуть бути вище за ваші.

 

Отже, хвилювання на співбесіді призводить до помилок та плутанини, що є частими причинами відмов роботодавців. Саме тому так важливо взяти під контроль свої емоції, страх. Щоб побороти хвилювання, налаштовуйтесь на позитив та дружелюбність, концентруйтесь на своїх сильних сторонах. Хай вони приносять вам впевненості. Намагайтесь віднайти свою робочу тактику, як відчувати себе більш рішуче, або використовувати зазначені вище лайфхаки.

Портал Jobs.ua щиро дякує Юлії Сахно, експерту сфери рекрутингу IT, що привідкрила завісу, наскільки важливо для здобувача подолати хвилювання, готуючись до співбесіди з компанією. Якщо у вас залишились питання або бажання порадитись щодо майбутньої співбесіди, пишіть Юлії в особисті повідомлення на її акаунт в соцмережі інстаграм: Юлія Сахно, @sakhnoyu

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору