Співбесіда — ділова зустріч роботодавця та здобувача, від ходу якої залежить подальша їхня співпраця. Обидві сторони зацікавлені в успішному перебігу зустрічі, однак іноді страх здобувача та надмірне його хвилювання має негативні наслідки, перешкоджає подальшому позитивному результату комунікації.
Jobs.ua провів опитування на сайті, щоб дізнатися справжні причини хвилювання здобувачів на співбесіді. Результати допоможуть вам зрозуміти, що співбесіда для всіх здобувачів — справжнє випробування і, що кожний здобувач має свої сильні та слабкі сторони. А це значить, що кожний спеціаліст має всі шанси здобути вакантне місце, подолавши власні страхи.
Спеціалісти, які довгий час працюють на одному ж і тому місці, забувають, як це відвідувати співбесіди. Тому, коли зіштовхуються з такою потребую, відчувають неспокій, страх, незручність, дискомфорт і переймаються наступним.
Правильна презентація себе
Справити позитивне враження на співбесіді — головне завдання кожного здобувача. Якщо ви приділете трохи часу підготовці до самопрезентації, то зможете якісно презентувати себе та власні здібності. Пам’ятайте, що ваш досвід роботи має найбільшу цінність для рекрутера. До того ж роботодавцю завжди цікаво дізнатися про ваші найуспішніші проєкти, найкращі місця роботи та ваші успіхи загалом. Намагайтесь розкрити в презентації всю цю інформацію. 33 % респондентів відчувають дискомфорт на співбесіді на етапі самопрезентації.
Емоційний настрій співбесіди
25 % респондентів сайту переймаються на співбесіді за емоційний настрій, іншими словами, хімія, що утворюється між здобувачем, рекрутером чи роботодавцем. Усі ми люди, а тому будь-яка дрібничка може вплинути на її перебіг: затримка на початок співбесіди, підозрілий погляд, неакуратність рухів чи не вдало сказаний жарт. Намагайтесь тримати під контролем власні емоції, слова й, навіть, рухи тіла, якщо хочете мати успіх на співбесіді.
Мої інтелектуальні здібності та знання
23 % опитуваних переймаються, що на співбесіді відчують нестачу інтелектуальних знань, здібностей. Це може виявитись у процесі спілкування з роботодавцем чи іншими представниками компанії. А це можуть бути, керівники команди, куди шукають спеціаліста. Тому цілком можливі питання відповідно вашої спеціалізації чи фаху. Також вас можуть попросити виконати тестові завдання, але найчастіше про це повідомляють заздалегідь.
Психологічний тиск з боку HR
Головна мета HR-а на співбесіді — визначити чи підходить здобувач на вакансію на 100 %. Тому, на жаль, іноді вони додаються до різних методів, не завжди приємних, щоб виявити основні переваги та недоліки кожного кандидата, і психологічний тиск не виняток. 10 % респондентів відчувають хвилювання та страх, коли відчувають подібну психологічну перевірку з боку HR-ів. Що ж, стресостійкість здобувача — одна з головних якостей, що високо оцінюються роботодавцями. Розвивайте в собі й це вміння.
Необхідність говорити правду
7 % респондентів відчувають страх перед співбесідою, розуміючи, що існує потреба говорити правду. Це трапляється найчастіше з тими спеціалістами, яким є що приховувати у власному досвіді роботи. Пам’ятайте, що все скрити не вдасться. Краще попрацюйте над варіантами й вдалими ґрунтовними відповідями, якщо роботодавець поставить питання.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.