Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Коли відпустка добігає кінця, навіть тим із нас, хто цілком задоволений своєю роботою і навіть службовим становищем, не так просто і одразу налаштуватися на роботу після канікул. На думку психологів, нам необхідно від трьох до десяти днів для адаптації після відпочинку: повернутися до того звичного для нас ритму та графіку з його діловим стилем у спілкуванні. Як нам полегшити початок нового відрізку трудового життя (і бажано з користю)?
Змінити ставлення до роботи
Від того, наскільки цікаво і активно пройшли канікули (відпустка), тим складніше буде переключення на роботу. Багато в чому, на думку психологів, це залежить від того, наскільки ми любимо свою роботу і справу, якій віддаємо більшу частину свого життя. Якщо професійна діяльність приносить задоволення, то закінчення відпустки сприйматиметься як початок наступного цікавого відрізку життя. Якщо ж після відпустки перед виходом на роботу виник внутрішній конфлікт: кинути все і піти – адаптація буде складною. До речі, дуже часто після такого протесту багато хто вирішує звільнитися «в нікуди». Тут дуже підходить порада Конфуція: Робіть те, що любите робити, і у вашому житті не буде жодного робочого дня. Однак таке щастя дається далеко не кожному.
Деякі бізнес-тренери радять: якщо робота так набридла і задоволення від неї ніякого, спробуйте змінити своє ставлення до неї. На запитання «що вона мені дає?», спробуйте знайти хоча б два позитивних моменти. Наприклад, ваше перебування на цьому місці – це накопичення досвіду, який, можливо, стане в нагоді в майбутньому, зароблені гроші, які можна витратити на себе та близьких. А свої обов'язки спробуйте сприймати як процес самоосвіти, пізнання себе та оточуючих.
Вирішити конфлікт
Ще одна причина, через яку не завжди після відпустки хочеться виходити на роботу – це конфлікти в колективі. Вони можуть бути явні або приховані і виникають найчастіше через неясність у розподілі обов'язків. Поступово роздратування накопичується… І щоб раптово не потрапити в епіцентр з'ясування стосунків, бажано не відкладаючи дізнатися про причини невдоволення у колег і обговорити їх відразу. Зробивши крок до прояснення ситуації, конфлікту можна уникнути: перейти від протистояння до пошуку розумного компромісу.
Якщо ж конфлікту не вдалося уникнути, і вам висувають претензії, постарайтеся, висловлену критику, поділити на інформацію та емоції. Останнє краще проігнорувати, а те чим саме незадоволений ваш колега, проаналізувати та спробувати виправити.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.