Світ охопив коронавірус. Багато людей змушені йти на карантин, роботодавці частково переводять своїх працівників на віддалену роботу. При цьому не всі знають, які у них є права. Jobs.ua пропонує своїм читачам ознайомитися з варіантами, коли законно можна не ходити на роботу.
Уряд постановою № 211 від 11.03.2020 р «Про запобігання поширенню на території України коронавируса COVID-19» встановив з 12 березня по 3 квітня 2020 року на всій території України карантин, заборонивши, зокрема, відвідування навчальних закладів учнями, студентами та дітьми дошкільного віку. Це, в свою чергу, поставило в не зручне становище як роботодавців, так і працівників, що мають дітей, щодо оформлення відсутності працівників, які залишаються вдома з метою догляду за дитиною.
Скажімо, вихід з такої ситуації буде полягати в тому, що роботодавець за погодженням з підлеглим вирішить:
– надати відпустку без збереження заробітної плати по догляду за дитиною віком до 14 років на період оголошення карантину на відповідній території (оскільки на батьків покладений обов'язок піклуватися, зокрема, про здоров'я своєї дитини, забезпечувати його безпеку, в тому числі в період коронавірусної інфекції. Невиконання цих обов'язків може спричинити притягнення батьків до адміністративної або кримінальної відповідальності.);
– оформити звичайну неоплачувану відпустку за згодою сторін (звичайно, якщо протягом календарного року ще не використано 15 днів такого відпочинку);
– надати оплачувану відпустку (щорічну основну або додаткову, «дитяча» відпустка й т.п.), зрозуміло, якщо працівник ще не вичерпав час відповідної відпустки;
– встановити неповний робочий час (можна звести тижневу тривалість роботи до мінімуму), причому ввести такий режим не безстроково, а на час. До того ж, на прохання вагітної жінки, яка має дітей у віці до 14 років або дитину-інваліда, або осіб, які виховують малолітніх дітей без матері (чи батька), роботодавець не просто може, а навіть зобов'язаний встановити їм неповний робочий час;
– вдатися до організації віддаленої роботи. З огляду на те, що поширення коронавірусной інфекції визнали обставиною непереборної сили, яка зачіпають права громадян, працівник може звернутися до роботодавця із заявою про переведення на дистанційну роботу з рахуванням реальної можливості такої. У заяві необхідно вказати поважні причини для виконання роботи поза робочим місцем. Такі умови роботи цілком можна встановлювати і тимчасово;
– ввести гнучкий графік роботи: час початку, закінчення і тривалості робочого часу протягом робочого дня віддається на розсуд самого працівника.
Посадові обов'язки працівників не можуть бути змінені, оскільки вони виконуються відповідно до умов трудового договору та посадовою інструкцією. Можуть змінюватися лише умови їх виконання (місце, порядок контролю та інше).
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.