Демократичних лояльних керівників люблять всі співробітники. Компанії з автократичним типом правління намагаються сторонитися. Керівників з ліберальним типом правління поважають менше та засуджують за бездієвість. Однак ми тут, щоб навчитися спілкуватися та взаємодіяти з керівниками та співробітниками різних характерів та манер поведінки. Для того, щоб цього навчитися правильно й ефективно спілкуватися з керівником чи лідером, необхідно знати його поведінковий характер чи тип.
Від характеру вашого спілкування з керівником залежить: ваш настрій та мотивація на роботу, успіх кожного вашого завдання та проєкт, відчуття професійної чи особистої задоволеності і ще багато чого. Тож, які типи лідерів бувають?
Деспот на робочому місці
Почнемо з одного з найскладніших типів керівництва - авторитарного. Тип такого управління можна відразу впізнати через штрафи, публічні догани, приниження на нарадах, продавлювання власної позиції та думки, не зважаючи на думку інших. Таким керівникам не важлива думка інших співробітників, вважають свою власну єдиною правильною без можливості обговорення та коригування. Під таким жорстоким контролем, наглядом та тиском працювати дуже складно. Працюючі співробітники у такого керівника почувають постійну втому, депресію, стреси, почуття непотрібності, невпевненості, що ще більше погіршує їх становище. Що робити?
Вчитися бути менш чутливими та сприймати зауваження та догани поверхово.
Ставити питання такому керівнику, що допоможе докопатися до суті чи істини, чи хоча б вирішити робочі питання, чи моменти.
Сумлінно виконувати власну роботу відповідно трудового договору та інструкціям.
Харизматичний лідер
Керівник, що націлений на результативність свого бізнесу та компанії. Найчастіше такий керівник вимагає від співробітників нових свіжих ідей, просуває ідейних працьовитих співробітників. Він завжди намагається втілити в життя різні нові ідеї, які підглядає в інших. Він цікавиться всім новим і очікує такої самої віддачі й від співробітників. Що робити?
Бути проактивними, зацікавленими, ініціативними.
Захоплюватись всім новим, пробувати інтерпретувати ідеї, щоб вигадати щось креативне своє.
Ділитися з командою власним досвідом та знаннями.
Підтримувати ідеї керівника та мати бажання спробувати їх на практиці.
Гуманіст
Лідер, що сприймає співробітників, як сім’ю, ставиться, турбується та цікавиться кожним членом команди. Як правило, з таким керівником дуже комфортно: він вдало підбирає хороші кадри, поважає кожного співробітника і сприймає через призму сімейних відносин. Тож і атмосфера в колективі відповідна - приємна й тепла. Він часто оцінює якості співробітника з точки зору людяності, а не підлеглих. Що робити?
Поважайте керівника та кожного співробітника колективу.
Не сприймайте гостро, якщо керівник цікавиться вашими особистими справами чи сім’єю.
Підтримайте думку керівника, а вже потім пропонуйте варіанти рішень.
Адміністратор колективу
Керівник, що чітко, інколи шаблонно, планує, звітує, документує свою роботу та роботу підлеглих. Вимагає від них чіткого планування та такої ж самої зваженості. Похвали від такого дочекатися важко, адже завжди знайдуться помилки, а ось догану отримати легше. Що робити?
Оперуйте в розмові переконливими фактами.
Щоб розвіювати непорозуміння, ставте додаткові питання.
Узгоджуйте та обговорюйте план дій та дедлайни з керівником.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».