Багатьох цікавить, як правильно звільнитися, оскільки хочеться піти з роботи без скандалів, на позитивній ноті. Ніколи не знаєш, як складуться обставини в майбутньому, а заробити погану репутацію – не найкращий варіант.
Прийняти рішення про перехід до іншої компанії або ж взагалі залишитися без роботи не так і просто. Багатьох починають мучити сумніви. Для того, щоб спростити процес приймання рішення, варто проаналізувати плюси й мінуси теперішньої роботи. Інколи достатньо побачити аргументи в письмовому форматі, аби остаточно визначитися – звільнятися чи ні.
Можна спробувати заглянути в майбутнє. Наприклад, варто уявити себе в компанії через 5-10 років. Необхідно чесно відповісти собі на питання про те, чого вдасться досягти в організації. Якщо ви готові віддати 5-10 років життя заради тієї картинки, яку уявили, то залишайтеся. В іншому разі – спробуйте змінити ситуацію якомога швидше.
Незайвим буде вивчити ринок праці. Наприклад, можна промоніторити вакансії або опублікувати резюме на спеціалізованих сайтах. Рекомендується сходити на декілька співбесід. Звільнятися досить складно, якщо немає запасного варіанту. Інколи навіть проблемна робота здається кращим варіантом, ніж невідомість. Рішення прийняти набагато простіше, якщо вже є пропозиція від іншої компанії.
Не варто рубати з плеча. Писати заяву на звільнення при першому ж конфлікті – не найкращий варіант. Варто навчитися відстежувати, чи ви отримуєте від роботи те, заради чого ви на неї влаштувалися. Якщо розумієте, що вже нічого «не гріє», то час шукати нові можливості.
Більшість самостійно вирішує змінити роботу, тому варто знати юридичні нюанси процесу. Повідомити про звільнення необхідно за два тижні. Відлік починається зі дня, коли була подана заява. Через два тижні вийде наказ, будуть проведені необхідні виплати – за відпрацьовані дні та невикористану відпустку.
Звільнення за згодою сторін – це можливість припинити співпрацю з організацією в будь-який час. Необхідно узгодити з керівником дату та написати заяву. Такий варіант звільнення вигідний тим, хто планує вставати на біржу праці – це можна зробити відразу.
Варто враховувати, що можна звільнитися і без відпрацювання. Це можливо при переїзді, вступі до навчального закладу чи вагітності. Є інші випадки, про які найкраще дізнатися у відділі кадрів чи в юриста.
Потрібно не лише знати юридичні нюанси, а і враховувати певні негласні правила, які допоможуть зберегти хорошу репутацію. Перш за все варто переконатися в тому, що звільнення – це правильне рішення. Не варто йти на подібний крок лише для привернення уваги чи підвищення зарплати. Необхідно оцінити всі плюси й мінуси, подумати, чи можна покращити умови праці або перейти на іншу посаду в компанії. Якщо рішення про звільнення остаточне, варто дотримуватися таких рекомендацій:
Будьте готові до того, що у вас будуть запитувати про причини звільнення. Варто відповідати чесно, тактовно та з повагою. Це дозволить керівнику й колегам дати конструктивний зворотний зв’язок.
Деякі компанії проводять вихідні інтерв’ю, аби зрозуміти реальні причини звільнення. Потрібно відповідати на питання обдумано й не палити за собою мости.
Стиль звільнення багато чого говорить про характер людини, тому варто поводитися гідно. Не потрібно забувати про те, що з колишніми колегами ви можете перетнутися в майбутньому. До того ж іноді люди повертаються на попереднє місце праці.
Звільняючись із компанії, потрібно згадувати лише про позитивні сторони та той досвід, який ви отримали. Про своє рішення рекомендується повідомити так, аби не залишилося негативного осаду в керівництва. Тому не варто вживати такі фрази:
Звільнятися потрібно спокійно. Якщо у вас запитали про конкретні причини, то варто не висловлювати своє невдоволення, а відповідати нейтрально, аби нікого не образити.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».