Перші робочі тижні на новому місці супроводжуються страхом перед новим колективом. І це цілком зрозуміло, новий співробітник нікого не знає, ще не випрацював схему взаємодії з кожним співробітником, тому відчуває себе ніби не в своїй тарілці. В цьому немає нічого ганебного та дивного. У вас просто відсутня повна інформація про компанію, колег. Всі пройшли через цей етап. Тому скоріше візьміть до уваги наші поради щодо швидкої власної адаптації в новому колективі.
Звісно ж, у ситуації, що виникла, дуже хочеться швидко адаптуватися в новому колективі, знайти друзів і сподобатись усім. Не намагайтесь надмірно зробити це, адже подібні наміри помічаються одразу й виглядають як підлабузництво. До того ж слід пам’ятати, найголовніша ваша ціль - бездоганне виконання обов’язків. Тому, сконцентруйтеся на виконанні обов’язків, будьте приємним співрозмовником для своїх колег, допомагайте, якщо колеги потребують цього і не соромтесь просити про допомогу.
Новачки здатні з самого початку генерувати масу власних пропозицій відповідно змінам в робочому процесі або виказувати ініціативи щодо додаткової роботи з бажання вислужитись чи власної зацікавленості. Не поспішайте події. Для початку вам потрібно познайомитись зі всіма та вивчити роботу компанії з середини. На це потрібен певний час, за який ви можете розкрити та дізнатися багато цікавого про колектив, а ваша ініціатива може стати надмірно квапливою.
Навіть такий звичний захід як обід може стати в пригоді для вас, як для нового робітника. По-перше, саме на обіді можна ближче познайомитись з більшою частиною колективу. По-друге, на обіді ви дізнаєтесь про звички кожного співробітника та можете знайти друзів за інтересами. Саме на обіді дізнаєтесь про останні події та новини компанії. Беріть участь в обговореннях цих подій, але не сперечайтеся. Краще залишитися при своєму судженні.
Це найперший спосіб налаштувати весь колектив проти себе - сперечатися та конфліктувати. Це вам зараз зовсім не потрібно. Якщо з кимось виникло непорозуміння, не поспішайте реагувати агресивно, бо не бачите всієї ситуації. Натомість почніть спостерігати, можливо певні дні в компанії надмірно важкі, чи взагалі такий зараз період в колективі та роботі. Не сприймайте жорстко жарти співробітників. Якщо це звичайне висміювання, то простіть їм таку поведінку, адже вони так само не знають вас, як і ви їх. Можливо, навіть, таким чином намагаються підбадьорити вас.
До речі, спеціально для вас Jobs.ua підготував портрет ідеального співробітника, який стане вам в пригоді для власної перевірки:
Успіху в новому колективі!
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?