UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Все про резюме
  5. Яким має бути резюме?

Яким має бути резюме?

22.03.2006 314
Яким має бути резюме?

Яким має бути резюме?

22.03.2006     314
Вдало складене резюме — один з найефективніших засобів пошуку роботи. Запам'ятайте три ключових моменти: Ви маєте лише один шанс просунутись за допомогою резюме — у той момент, коли його читають вперше. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більш 2-3 хвилин. І якщо за цей час звернути на себе увагу не вдалось — значить, резюме не спрацювало. При написанні резюме додержуйтесь принципу вибірковості. Інформацію для резюме слід відбирати, виходячи з його цілей. Інакше кажучи, до резюме варто включати опис саме тих аспектів Вашого досвіду, які можуть бути значимими для майбутньої посади. І якщо Ви займалися науковою роботою і одночасно консультуванням, у резюме, спрямованому на одержання роботи в області комерції, не варто описувати Ваші наукові досягнення і наводити список наукових праць — краще навести навички та знання, набуті у процесі консультаційної діяльності. Вдале резюме може стати приводом для інтерв'ю, тобто особистої зустрічі з роботодавцем, але ще не гарантує запрошення на роботу. Ваша мета — домогтися, щоб людина, яка читатиме резюме, захотіла б зустрітися з Вами особисто. Про що варто написати в резюме? Резюме складається з таких блоків: - ім'я, адреса та номер телефону (включаючи код міста); - мета (не обов'язково, але бажано): короткий опис того, на одержання якої посади Ви претендуєте і з яких причин (не більш 6 рядків, а краще 2-3); трудовий досвід у зворотньому хронологічному порядку (спочатку вказується останнє місце роботи). Ця частина основна. Вкажіть дати початку й закінчення роботи, найменування організації, назву посади (їх може бути декілька, якщо Ваша кар'єра розвивалася успішно); коротко опишіть посадові обов'язки та трудові досягнення, якщо такі були. При описі досягнень використовуйте дієслова дії, такі як «розвивав», «заощадив», «збільшив» або «скоротив»; - освіта (чим більше часу сплило після закінчення навчального закладу, тим менше місця повинен займати цей пункт в резюме; а от випускникам та студентам варто поміщати його перед трудовим стажем, тому що досвід роботи якщо і є, то не такий значний); можна повідомити про нагороди, підкреслити навчальні дисципліни, що можуть особливо придатись на новій роботі; - додаткова інформація: володіння іноземними мовами та комп'ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях і т.ін. (захоплення варто згадувати лише у випадку, якщо вони тісно пов'язані з майбутьою роботою); -можливість надання рекомендацій. Яким повинно бути резюме? Основні вимоги до стилю написання резюме: - стислість; - конкретність; - активність (ніколи не пишіть «брав участь», «надавав допомогу» і т.д.; такі формулювання наводять на думку, що це були разові роботи); - чесність. Уникайте використання займенника «я». Необхідно бути гранично конкретним у виборі формулювань. Не слід писати: - займався навчанням; - сприяв зменшенню помилок; - швидко засвоюю нові знання. Варто писати: - навчив двох нових службовців; - скоротив помилки на 15%, заощадивши фірмі $40 тис.; - освоїв нові процедури в рекордно короткий термін — за два тижні. Не будьте багатослівні й уникайте пасивних форм.Не слід писати: - відповідав за виконання... - знаходив застосування наступним можливостям... - ніс відповідальність за... Варто писати: - виконав... - ефективно використовував... - відповідав за... Віддавайте перевагу позитивній інформації.Не слід писати: - залагоджував скарги; - перешкоджав зниженню частки продажів; - перейшов з посади... Варто писати: - допомагав клієнтам в...; - підвищив потенціал продукту на ринку; - просунувся на посаду... Зосереджуйте увагу на досягненнях.Не слід писати: - проробив там три роки; - виконував додаткову роботу. Варто писати: - отримав підвищення та двічі — збільшення платні; - завжди виконував роботу в строк. Про що не слід писати в резюме? Не треба включати у резюме: - усю трудову біографію; насправді потенційного роботодавця цікавлять лише останні 3-5 місць роботи та період не більш 10 років; - фізичні дані; - фотографію; - причини, з яких Ви йшли з роботи; - вимоги до зарплати; - імена людей, котрі надають Вам рекомендації (підготуйте цей список — він може придатися на співбесіді). Ще раз перевірте резюме: - попросіть когось, хто добре володіє мовою, якою складене резюме, перевірити текст; перегляньте приклади резюме, впевніться, що й вас воно не гірше; - в описі теперішньої роботи використовуйте дієслова теперішнього часу, наприклад «працюю», «проектую» — відповідно, при описі попередніх місць роботи використовуйте дієслова минулого часу; - будьте послідовні: якщо використали скорочення один раз, використовуйте його й далі (проте краще всі найменування приводити повністю); уникайте довгих фраз і мудрованих слів; - чітко виділяйте заголовки; - простежте, щоб резюме було оформлено в єдиному стилі; - вибирайте стиль, який буде легко читатись (великі поля, не дрібний шрифт, достатня відстань між рядками і т.ін.); - використовуйте якісний папір білого кольору; - бажано умістити резюме на одній, максимум двох сторінках; переконайтесь, що зможете підтвердити всю інформацію, включену до резюме. Непогано було б скласти резюме на двох мовах. Зрозуміло, до іншомовного варіанту пред'являються ті ж вимоги щодо оформлення, грамотності та стилістичної єдності, що й до резюме, написаного українською.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору