UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Онлайн консультація юриста
  3. Інше

Інше #2779

Питання від Марина (27 жовтень 2009):
Здравствуйте! Подскажите пожалуйста, может ли начальник областного управления провести служебное расследование в отделе этого же управления. Мне кажеться, что он имеет право провести только служебную проверку, а расследование имеет право проводить Министерство и др. Пожскажите как правильно!

Ответ юриста () :

Расследование проводится комиссионно. ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 р. N 950 ПОРЯДОК проведення службового розслідування стосовно державних службовців 1. Відповідно до цього Порядку стосовно державних службовців може бути проведено службове розслідування: у разі невиконання або неналежного виконання ними службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або заподіяло значну матеріальну чи моральну шкоду громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об'єднанню громадян; у разі недодержання ними законодавства про державну службу, про боротьбу з корупцією, порушення етики поведінки; на вимогу державного службовця з метою зняття безпідставних, на його думку, звинувачень або підозри. За анонімними повідомленнями, заявами та скаргами службове розслідування не проводиться. 2. Рішення щодо проведення службового розслідування приймається вищими посадовими особами України, Першим віце-прем'єр-міністром України, керівником державного органу (посадовою особою), що призначив на посаду державного службовця, стосовно якого має проводитися службове розслідування, керівником органу, в якому працює державний службовець. Головдержслужба може проводити службові розслідування за дорученням вищих посадових осіб України та Першого віце-прем'єр-міністра України, а у разі безпосереднього звернення до Головдержслужби державного службовця рішення щодо проведення службового розслідування приймається керівником Головдержслужби. 3. Рішенням щодо проведення службового розслідування визначається голова комісії з проведення службового розслідування, інші члени комісії, мета і дата початку та закінчення службового розслідування. Термін службового розслідування не може перевищувати двох місяців. У разі коли рішення щодо проведення службового розслідування прийнято вищими посадовими особами України, Першим віце-прем'єр-міністром України, склад комісії з проведення службового розслідування, мета і дата початку та закінчення службового розслідування визначаються керівником державного органу, якому доручено проведення службового розслідування. Службове розслідування у цьому випадку повинне бути проведено у термін, визначений посадовою особою, яка прийняла рішення про його проведення. Період проведення службового розслідування не включає час тимчасової втрати працездатності державним службовцем, стосовно якого воно проводиться, час його перебування у відпустці або службовому відрядженні чи відсутності з інших причин, а також час ознайомлення таким державним службовцем та керівником органу, в якому він працює, з актом службового розслідування. ( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) У разі потреби до проведення службового розслідування можуть залучатися вчені, працівники державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками). До участі у проведенні службового розслідування не повинні залучатися посадові особи державного органу, якщо обставини свідчать про Їх особисту заінтересованість у результатах розслідування. 4. Службове розслідування проводиться з відстороненням державного службовця від виконання повноважень за посадою або без такого відсторонення. Рішення про відсторонення приймається за поданням голови комісії з проведення службового розслідування керівником державного органу, в якому працює службовець. За державним службовцем на час відсторонення від виконання повноважень за посадою зберігається заробітна плата. 5. Керівник державного органу (посадова особа), за рішенням якого затверджено склад комісії з проведення службового розслідування, контролює роботу цієї комісії і у разі потреби дає обов'язкові для виконання доручення. 6. Члени комісії з проведення службового розслідування несуть персональну відповідальність згідно із законодавством за повноту, всебічність і об'єктивність висновків службового розслідування та нерозголошення інформації, що стосується цього розслідування. Членам комісії надається право: отримувати від державних службовців, інших працівників державного органу, в якому працює державний службовець, стосовно якого проводиться службове розслідування, усні чи письмові пояснення, консультації спеціалістів з питань службового розслідування; ( Абзац третій пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) ознайомлюватися і вивчати з виїздом на місце відповідні документи, у разі потреби знімати з них копії та долучати їх до матеріалів службового розслідування; отримувати та збирати згідно із законодавством інформацію, пов'язану із службовим розслідуванням, від інших юридичних та фізичних осіб на підставі запиту керівника державного органу (посадової особи), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування, або керівника державного органу, якому доручено проведення службового розслідування; ( Абзац п'ятий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) використовувати за погодженням з особами, які опитуються (надають пояснення, консультації) з питань службового розслідування, аудіозасоби з метою фіксації їх пояснень та свідчень; ( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) вести протокол засідання комісії. ( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) У разі відмови державного службовця, стосовно якого проводиться службове розслідування, надати пояснення члени комісії складають відповідний акт. ( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) 7. Державний службовець, стосовно якого проводиться службове розслідування, має право: 1) отримувати інформацію про підстави проведення такого розслідування; 2) надавати усні або письмові пояснення, робити заяви, подавати документи, які мають значення для проведення службового розслідування; 3) звертатися з клопотанням про опитування інших осіб, яким відомі обставини, що досліджуються під час проведення службового розслідування, а також про залучення до матеріалів розслідування додаткових документів, видань, інших матеріальних носіїв інформації стосовно предмета службового розслідування; 4) подавати у письмовій формі зауваження щодо проведення службового розслідування, дій або бездіяльності осіб, які його проводять; 5) звертатися з обґрунтованим клопотанням у письмовій формі до керівника державного органу, який приймає рішення щодо складу комісії з проведення службового розслідування, про виведення з її складу осіб, які особисто заінтересовані в результатах такого розслідування. Про прийняте за результатами розгляду клопотання рішення письмово повідомляється державний службовець. ( Пункт 7 в редакції Постанови КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) 8. За результатами службового розслідування члени комісії складають акт, у якому зазначаються: факти і суть звинувачень або підозри, які стали підставою для проведення службового розслідування, посада, прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, освіта, термін служби у державному органі і перебування на займаній посаді державного службовця, стосовно якого проведено службове розслідування, результати щорічної оцінки виконання державним службовцем покладених на нього завдань та обов'язків, види заохочення та дисциплінарного стягнення, а також ступінь участі у виконанні окремих доручень (завдань); ( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007, N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) заяви, клопотання, пояснення та зауваження державного службовця, стосовно якого проведено службове розслідування, обґрунтована інформація про їх відхилення чи задоволення; ( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) висновки службового розслідування, обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність, причини та умови, що призвели до порушення, вжиті або запропоновані заходи для їх усунення чи обставини, що знімають з державного службовця безпідставні звинувачення або підозру; обґрунтовані пропозиції щодо усунення виявлених порушень та притягнення у разі необхідності винних осіб до відповідальності згідно із законодавством. ( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007 ) У разі прийняття рішення щодо притягнення державного службовця до відповідальності комісія пропонує вид дисциплінарного стягнення - попередження про неповну службову відповідність, затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду, догана, звільнення. ( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007 ) Під час визначення виду дисциплінарного стягнення члени комісії повинні враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника. ( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007 ) У разі виявлення ознак корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних з корупцією, комісія вносить пропозицію щодо надіслання акта службового розслідування до правоохоронних органів. ( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007 ) Члени комісії мають право викласти свою окрему думку, про що до акта додається відповідний документ. 9. Акт службового розслідування підписується членами комісії та подається на розгляд керівника державного органу (посадової особи), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування, в одному примірнику. Перед поданням на розгляд з актом службового розслідування ознайомлюються державний службовець, стосовно якого проведено службове розслідування, та керівник органу, в якому він працює. Про дату і місце ознайомлення з актом службового розслідування зазначені особи повідомляються за день до його проведення. Під час ознайомлення з актом службового розслідування зазначені особи можуть висловити свої зауваження, які додаються до акта. У разі коли під час ознайомлення з актом службового розслідування до нього не висловлені зауваження або зазначені особи не прибули у визначений для ознайомлення час без поважних причин та не повідомили комісії про причини своєї відсутності у день ознайомлення, акт службового розслідування вважається таким, що не має зауважень, про що складається відповідний акт, який додається до акта службового розслідування. Державний службовець, стосовно якого проведено службове розслідування, повинен підписати акт службового розслідування, а у разі відмови його підписати члени комісії складають відповідний акт, який додається до акта службового розслідування. У разі відсутності під час підписання акта службового розслідування члена комісії причина його відсутності зазначається в акті. Знімати копії з акта службового розслідування до подання його на розгляд керівника державного органу (посадової особи), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування, забороняється. ( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007; в редакції Постанови КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) 10. На вимогу керівника державного органу (посадової особи), якому доручено проведення службового розслідування, голови або членів комісії чи державного службовця, стосовно якого проводилося службове розслідування, акт повинен розглядатися в їх присутності. ( Абзац перший пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) За результатами розгляду керівник державного органу (посадова особа), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування, приймає в десятиденний термін з дати надходження акта службового розслідування відповідне рішення, з яким ознайомлюється державний службовець. ( Абзац другий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 623 ( 623-2009-п ) від 24.06.2009 ) У разі коли службове розслідування проводилося стосовно державного службовця, призначення (або погодження призначення) якого здійснюється Президентом України або Кабінетом Міністрів України, керівник державного органу, у якому працює державний службовець (або посадова особа, яка спрямовує і координує діяльність цього органу), вносить пропозиції разом з проектом відповідного акта щодо притягнення державного службовця до відповідальності. ( Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 945 ( 945-2007-п ) від 18.07.2007 ) За матеріалами службового розслідування державний службовець може бути притягнутий до відповідальності згідно із законодавством. 11. Рішення за результатами службового розслідування може бути оскаржено державним службовцем згідно із законодавством. 12. Акт службового розслідування з відповідними документами зберігається в державному органі, якому доручено проведення службового розслідування. У разі коли рішення про проведення службового розслідування прийнято особами, зазначеними у пункті 3 цього Порядку, акт службового розслідування складається у двох примірниках, один з яких надсилається керівникові державного органу (посадовій особі), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування, другий залишається в державному органі, якому доручено проведення службового розслідування. Копії акта службового розслідування за зверненням державного службовця, стосовно якого проведено службове розслідування, державних органів надаються за рішенням керівника державного органу (посадової особи), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування. У разі коли службове розслідування проводилося на вимогу державного службовця з метою зняття безпідставних, на його думку, звинувачень або підозри, за його зверненням керівником державного органу (посадовою особою), який прийняв рішення щодо проведення службового розслідування, державному службовцю надається копія акта службового розслідування. Якщо службове розслідування проводилося за рішенням Начальника Головдержслужби, копія акта службового розслідування надсилається керівникові органу, в якому працює державний службовець, стосовно якого проведено службове розслідування.

Інше, інші питання

    Ярослава (18 листопад 2024)

    Як порахувати юридичний стаж ? Працювала секретарем судового засіданні та документознавцем. Чи можна це стаж враховувати? Дякую

     Переглянути відповідь

    Вікторія ( 7 листопад 2024)

    Доброго дня, таке питання родич має группу 2 інвалідності з неврології отримав її в 2018 році, у 2023 році мсек продовжив дію групи до 2026 року. Скажіть будьласка, згідно з новим законом про мобілізацію він повинен заново проходити влк чи ні? Якщо в 2023 мсек продовжив группу до 2026? І скажіть система резерв +зависла і він не встиг оновити дані, що треба робити платити штраф 17000 і оновляти дані чи вже пізно і чи потрібна заново влк якщо мсек продовжив зимою 2023 до 2026

     Переглянути відповідь

    Віктор (24 жовтень 2024)

    Я працюю в історико-культурному заповіднику. З 2015 р. після скорочення частини наукових посад було введено посаду фахівець без зазначення спеціалізації з відповідним добровільно-примусовим переведенням, не змінюючи функціоналу, змісту попередньої роботи, і,в тому ж самому науковому підрозділі. Оскільки в жодному нормативному документі галузі культури подібна спеціалізація не визначена, то наслідком стало не лише формальна дискваліфікація, а й позбавлення всіх соціальних за списком Кабміну (Постанова № 82 від 22.01.2005). Чи існують на даний час механізми усунення створеної дискримінаційної ситуації ? І які існують для працівника загрози в подальшому, наприклад, при призначення пенсії?

     Переглянути відповідь

    Алла (18 вересень 2024)

    Добрий день. Чи правомірно змушувати бути в укритті під час тривоги класного керівника зі своїми учнями та відповідати за них, якщо в цей час у його учнів за розкладом має бути урок, який веде вчитель-предметник? Хто має бути з дітьми класний керівник, чи вчитель, який за цей урок (хоч він і не відбувся через тривогу) отримає гроші/зарплату? Хто несе відповідалтеість за життя дітей під час тривоги в укритті, той читель у якого за розкладом урок, чи класний керівник, якого призначено наказом по школі?

     Переглянути відповідь

    Роман (17 вересень 2024)

    Добрий день. Маю проблему, у підрозділі на посаді "інженер з систем водогону" працює особа яка є засудженою, та позбавлена права обіймати певні посади, та виконувати організаційно-розпорядчі функції, чи відноситься посада "інженер з систем водогону", до таких які пов'язані з організаційно-розпорядчими функціями? Дякую.

     Переглянути відповідь

    Віталія (15 вересень 2024)

    Добрий вечір! Чи існує юридично встановлений порядок на розподіл класного керівництва між вчителями? Склалась така ситуація, що на паралелі набирають лише два перших класи (А, Б) , а вчителів-претендентів троє. Так як зараз вони є класними керівниками 4-х класів (А, Б та В). Як вирішити це питання ? Хто в першу чергу має взяти клас, а хто залишиться без класного керівництва ? Є якийсь закон?

     Переглянути відповідь

    Олександра (10 вересень 2024)

    Добрий день. Підкажіть будь ласка, чи можу я працювати спеціалістом у відділі освіти, якщо я ще працюю на 0.25 ставки(навантаження на рік 197 годин) викладачем у Уманському педагогічному університеті)?

     Переглянути відповідь

    Юлія (18 липень 2024)

    Доброго дня! Маю диплом базову вищу освіту "бакалавр з менеджменту", чи відноситься цей рівень освіти до вищої? Та, чи маю право на тимчасове заміщення начальника відділу?

     Переглянути відповідь

    Євген (15 липень 2024)

    Доброго дня! Чи можна дізнатись у Вас посилання на КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ ДОВІДНИК ПОСАД, ВИПУСК 8. М’ясна і молочна промисловість. Адже цікавить які кваліфікаційні вимоги до кандидата на посаду Оброблювач птиці. Дякую

     Переглянути відповідь

    Вікторія (16 червень 2024)

    Чи може директор школи забрати кілька годин у одного вчителя та віддати іншому? Працюю вчителем зарубіжної літератури. Маю навантаження 23 години. На цій посаді я є єдиним і основним вчителем.Чи має право директор школи забрати у мене 5 годин та віддати педагогу- організатору( за посадою) без моєї письмової згоди?

     Переглянути відповідь

Шукаєте роботу?

Шукаєте персонал?

Часто шукають

↑ Вгору