UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Все про підбір персоналу
  5. Аутсорс охорони праці: що це таке, коли та кому потрібний

Аутсорс охорони праці: що це таке, коли та кому потрібний

4.05.2023 896Автор: Лоліта Платошкіна
Аутсорс охорони праці: що це таке, коли та кому потрібний

Аутсорс охорони праці: що це таке, коли та кому потрібний

4.05.2023     896Автор: 

Головне завдання керівника будь-якої компанії - забезпечення комфортних умов співпраці зі співробітниками. Вирішує його спеціальна професійна організація служби охорони праці. Не всі керівники можуть дозволити собі в штат спеціаліста у даній сфері, адже коли компанія велика, робити обсяг такої роботи геть складно. Та й тримати такого співробітника в штаті організації на постійній основі не економічно доцільно. Саме тому більшість компаній обирають найкращий варіант розв'язання цієї проблеми - шукають спеціаліста чи корпорацію з охорони праці на аутсорсі.

Чесно кажучи, не завжди наявність такого спеціаліста в компанії гарантує якісне та безумовне виконання обов’язків. Хоч і здається, якщо спеціаліст в штаті, то роботи будуть виконуватись швидше й частіше. 

Коли компанія потребує аутсорс охорони праці

Охорону праці в компанії слід виводити на аутсорс, коли:

  • компанія велика й охорону праці важко забезпечувати власними силами, 
  • компанія дуже прискіплива до вимог ризик-менеджменту та відповідності міжнародним стандартам та ліцензіям,
  • об’єми діяльності складно контролювати та підтримувати їх безпеку.

А ще роботодавці охоче вдаються до аутсорсу з наступних причин:

  • відповідальність та гарантія виконання роботи між обома сторонами закріплено угодою,
  • строк співпраці можна міняти відповідно потребам компанії,
  • можливість зекономити на постійному робітникові,
  • можливість зекономити на робочому місці в офісі.

КЗпП в Україні встановлено, що на промислових підприємствах обов’язково потрібно організувати службу з охорони праці, якою б керував професійний спеціаліст - інженер в цій сфері. Тож, якщо компанія не може дозволити працевлаштування такого спеціаліста, але керівник має намір організувати цю ланку в повній відповідності до законодавчих норм, найкращий вихід - звернутися до аутсорсингу охорони праці.

Що входить до спектра послуг з аутсорсингу охорони праці

Під аутсорсингом охорони праці мається саме передача функцій та обов’язків інженера чи служби ОП однією компанією іншій, співробітники якої є досвідченими професіоналами свого діла у цій сфері. Співпрацюючи з досвідченими спеціалістами на аутсорсі, ви обов’язково отримаєте наступні види послуг:

Ведення документації на підприємстві

Розробка, ведення всіх необхідних наказів, положень, програм, інструкцій. Інженер з охорони праці повинен проаналізувати, що з документів та в якому стані у вас вже є, виправити все, що потрібно. Розробити те, чого бракує серед документів. Підтримувати вчасність доповнень та актуальність системи документації.

Відповідальність за організацію інструктажів та навчання

Проведення всіх різновидів інструктажів. За потребою організація спеціального навчання співробітників у спеціалізованих навчальних центрах із видачею посвідчень. При цьому інженер забезпечує проведення всіх необхідних інструктажів, а у випадку спеціального навчання визначити, кого зі штату потрібно навчати, за якими нормативними документами та чи можна організувати навчання власною комісією компанії замість залучення зовнішнього навчального центру.

Атестація робочих місць

Задача перед інженером визначити чи є на робочих місцях шкідливі умови праці. А також експертне рішення чи потрібні співробітникам пільги та компенсації. Якщо в атестації нема потреби - скласти протокол. Також атестація робочих місць є обов’язковою передумовою до проведення медоглядів працівників.

Організація медоглядів працівників

При шкідливих умовах праці для робітників є обов’язковими медогляди та тих, хто молодший за 21 рік. Інженер при цьому визначає, чи потрібні медогляди, якщо так, то кому саме, допомагає в їх проведенні, ведення та підписання актів, списків та заключний акт.

Контроль та відповідальність за стан обладнання, його вчасне обслуговування

Інженер відповідає за перевірку наявності паспортів, технічної документації на обладнання, відміток про проходження технічних оглядів, проведення технічного обслуговування. Якщо чогось бракує — допомогти технічним службам в отриманні цієї документації, організувати процес техоглядів.

Контроль приміщень та їх відповідність вимогам законодавства

Спеціаліст перевіряє відповідність приміщень та утримання устаткування нормам законодавства, а також чи є в них щось, що несе в собі фактичні ризики (наприклад, порушена ізоляція, відсутні позначки, неналежно зберігаються горючі рідини тощо). В його обов’язках також запропонувати заходи для усунення виявлених порушень, проконтролювати керівників підрозділів.

Контроль за наявністю та використання засобів індивідуального захисту працівниками

Щоб запобігти або зменшити вплив шкідливих та небезпечних виробничих факторів, застосовуються засоби індивідуального захисту: захисні каски, рукавички, окуляри, робоча форма.

обладнання

Інженер - та людина, яка визначає чи потрібні засоби індивідуального захисту на вашому підприємстві. Якщо так, то чи є вони в наявності та перевірити їх стан. Якщо вони потрібні, але їх немає, то  які саме та в який кількості вони мають бути закуплені та видані.

Допомога у підготовці перевірок Держпраці, а також усунення всіх виданих приписів

Інженер відповідальний за ведення перевірки Держпраці в компанії. Він готує всю потрібну документацію, відповідає за вчасне подання на перевірки та за потребою усуває всі видані приписи.

Чек-лист в підготовці аутсорсу охорони праці

  1. розробка документації з охорони праці,
  2. організація проведення необхідних інструктажів з охорони праці, 
  3. навчання із загальних та специфічних питань охорони праці для співробітників підприємства, у тому числі залучених до організації та фактичного виконання небезпечних робіт, медичних оглядів,
  4. розробка заходів щодо створення безпечної діяльності всіх працівників компанії,
  5. надання кваліфікованої допомоги в оформленні всіх дозвільних документів під час виконання робіт підвищеної небезпеки,
  6. здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про охорону праці, техніки безпеки, пожежної безпеки,
  7. проведення розслідування нещасних випадків.

Тільки за умовою грамотно підготовленої документації, своєчасному проведенню заходів з інструктажу працівників, за які відповідають кваліфіковані фахівці, керівники компанії можуть бути цілком спокійними.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору