Стрес може виникнути з різних причин, але так чи інакше він заважає ефективно виконувати робочі обов’язки. В такі моменти навіть не хочеться виходити з дому, не те що займатися робочими питаннями. То чи варто просити керівництво про відгул в такі дні? Чи виграє компанія від цього? Jobs.ua вирішили з’ясувати це.
Надмірний сплеск негативних емоцій, викликаних стресовою ситуацією, не дасть повноцінно займатися роботою. Причини для стресу можуть бути різні: пов’язані з особистим життям (болісна розлука з коханою людиною, хвороба чи смерть рідної чи близької людини), або професійний стрес, викликаний емоційним вигоранням на роботі. Так чи інакше, такий співробітник працюватиме менш ефективно, бо значна частина зусиль витрачається на подолання негативного стану. Щоправда, деякі люди вміють з головою поринати в роботу, ігноруючи стрес чи відсовуючи його на задній план. Але ми говоримо про таких людей, яких стресова ситуація може надовго вибити з життєвої колії.
Тому так – надмірні емоційні переживання є достатньою причиною, щоб попросити в начальника відгул. Тим паче, це дає працівникові відчуття, що компанія піклується про нього, що його проблеми не проігнорують як щось несуттєве. І людині не потрібно брехати про хворе горло чи високу температуру, щоб відпроситися з роботи; вона може чесно повідомити керівнику, що потребує емоційного відновлення.
Існує таке цікаве поняття, як презентеїзм. Якщо коротко, це змарнований робочий час, адже людина може перебувати в офісі з 8-ї до 5-ї, але тільки три-чотири години вона працюватиме продуктивно. Решту часу можна віднести до фінансових втрат компанії. Щороку компанії втрачають значні суми через презентеїзм. Тому справжній керівник завжди піде назустріч своєму співробітнику, якщо бачить, що людина переживає стресовий стан і їй потрібен відгул.
Немає нічого поганого, коли ми відчуваємо сум чи надмірне хвилювання. Це свідчить про наш розвинений емоційний інтелект. Якщо ігнорувати свої відчуття і продовжувати відвідувати роботу, наче нічого не трапилося, це може призвести до серйозних наслідків: є ризик зірватися на своїх колегах або впасти у депресію. Обидва варіанти геть небажані, чи не так?
Отже, якщо з’явилася потреба взяти відгул на роботі, бо відчуваєте стрес, не обов’язково розповідати всю історію в деталях. Просто повідомте начальнику, що хочете взяти лікарняний на кілька днів, бо погано себе почуваєте. Якщо бачите, що від вас чекають пояснень, можна додати, що це пов’язано з вашим ментальним здоров’ям, і для відновлення душевних сил вам потрібно відпочити кілька днів від роботи.
До подібного прохання потрібно поставитися, як і у випадку з фізичним нездужанням. Тобто з розумінням і повагою. Це дозволить співробітнику швидше відновитися, бо він знатиме, що його проблема не знецінена. І в жодному разі не потрібно просити працівника виконувати роботу з дому.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».