Згідно зі статистичними даними багатьох досліджень, ефективно працювати незалежно від умови та атмосфери в компанії можуть лише 10% співробітників. Всі інші потребують додаткових стимулів та заохочень, щоб залишатися стабільно результативними.
Щоб зрозуміти важливість мотивації для співробітників загалом, слід дізнатися наступні факти:
Мотивація допомагає зосередити увагу на завданні, меті чи цілі.
Мотивація здатна викликати певні зміни в результатах дій.
Мотивація щодо будь-якої дії здатна впливати й на подальшу поведінку.
Мотивації дозволяє зрозуміти, чого хочуть різні люди в колективі насправді й чому.
Нематеріальна мотивація персоналу виконує важливу роль в мотиваційній системі компанії. Хоча вважається, що найпотужніша мотивація - фінанси та хороша зарплата, корпоративний досвід показує, що без нематеріальних стимулів ніяк не обійтися. Компанія зіштовхується з необхідністю нематеріальної мотивації, стикаючись з наступними труднощами:
Тож, якщо шукаєте нематеріальні способи мотивації для свого робочого персоналу, рекомендуємо скористатися ТОП-ом нижче, обов’язково підберете щось індивідуально під себе.
Можливості для професійного росту та розвитку
Друга по значущості важлива вимога спеціалістів при пошуці роботи після заробітної плати - можливість розвитку та професійного росту. Зовсім невелика кількість компаній можуть запропонувати своїм співробітникам курси, семінари та стажування у межах компанії. Можливе також повне або часткове відшкодування вартості зовнішніх навчальних програм. Все це дає змогу спеціалістам займатися професійним розвитком в межах однієї компанії на її благо. Давайте таку можливість своїм співробітникам та допомагайте з цим.
Займатися тим, що любиш
Знайдіть свою улюблену справу і займайтеся нею. Неважливо ви отримуєте дохід від неї чи ні, займаєтеся нею на вихідних або перетворили на основну діяльність. Справа по душі - це щось, що ви будете робити просто так, для себе, щось що буде дарувати вам задоволення й радість. Улюблена справа дає натхнення та дуже високу мотивацію.
Гнучкий графік, дистанційна робота
Наразі формат роботи більше не вимагає від співробітників постійного перебування в офісі. А це значить, що спеціалісти можуть обрати для себе найбільш зручний розпорядок та формат роботи. Запропонуйте їм гнучкий робочий графік або можливість дистанційної роботи. Це їм розв’яже руки, дозволить почувати себе вільно, виконувати свої обов’язки краще й швидше, адже решту часу вони зможуть витрачати на власні потреби. Звісно, не всі компанії можуть дозволити собі дистанційний формат співпраці й гнучкий графік роботи. Однак, якщо це можливо, то йдіть на зустріч робочому персоналу і дозвольте їм почуватися вільно.
Позитивне налаштування
Найголовніше в мотивації - це не втрачати позитивне внутрішнє налаштування. Вважається, що позитивній людині завжди легше почати діяти, легше переносити труднощі на роботі й в особистому, легше завести друзів і відносини. Якщо хочете бути мотивованим та позитивно налаштованим, то завжди сподівайтесь на краще. Якщо ви налаштовані песимістично, то і мотивація не сильно допоможе.
Публічна похвала, відзнака
Не повірите, але саме публічна похвала - одна з найпростіших і дієвіших методів. Після публічної похвали працівник максимально умотивований до нових досягнень та підвищення продуктивності. Але будьте обережні, тільки в крайніх випадках використовуйте публічну догану, адже шкода від неї в сотні раз потужніше.
Ефект метелика
Чи помічали ви, як дії підштовхують нас на ще більші дії. Достатньо зробити один маленький рух на шляху до вашої мрії, як ви запустите механізм маленьких кроків на зустріч одній великій цілі, а згодом помітите, що і ваше ставлення змінилося. Як від одного помаху метелика може початися ураган, так і від одного руху вперед відбувається ланцюг подій, що ведуть вас до успіху. Тож просто почніть цей рух.
Додаткові вихідні
Ще один дієвий спосіб вмотивувати співробітників виконувати власні обов’язки: надати додатковий оплачуваний вихідний день за якісну роботу чи певні досягнення. Він дуже високо цінується спеціалістами, адже це саме той додатковий день вихідного дня, який часто не вистачає особисто для себе. Визначте за які конкретні досягнення спеціалісти можуть отримувати додатковий оплачуваний вихідний. Може він буде перехідний від спеціаліста до спеціаліста, що тим самим буде підвищувати не тільки мотивацію, а й здорову конкуренцію серед колег у відвойовуванні цього дня.
Тримайте зворотний зв'язок
Щоб мотивувати співробітників, слід тримати міцний зворотній зв’язок та лідеру формувати довіру в команді. Настільки довірливі стосунки, щоб співробітники мали можливість висловитися: розповісти про свої побажання або невдоволення, говорити відкрито про необхідність певних змін, або пропонувати власні варіанти тощо. В такому разі, чому б не забезпечити можливість кожному спеціалісту контактувати з керівництвом чи адміністрацією в зручному форматі: через виступи на планерці, особисте спілкування чи письмові звернення, опитування. До того ж працівники мають знати, що їх завжди вислухають, почують та максимально врахують їх побажання.
Тімбілдінг
Атмосфера в середині колективу частково залежить від корпоративної культури. Такий формат зустрічей та спілкування, як тімбілдінг надає можливості спілкуватися більш вільно та відкрито. Це сприяє зближенню колег всередині відділів та компанії в цілому. Вдало проведений тімбілдинг дає змогу знайти мотивацію для підвищення результатів, покращення спілкування в команді та стимулює працівників допомагати один одному в робочих питаннях та вирішувати завдання спільно, а не самотужки.
Комфортні умови співпраці
Робота спеціаліста в комфортних умовах, дає можливість спостерігати не тільки підвищену продуктивність, але й стабільність успіху та позитивну налаштованість кожного члена команди. Намагайтесь створити такі умови, що будуть робити з вас конкурентного гравця на ринку праці серед компаній. Зовсім не обов’язково перетворювати маленький офіс на квест-кімнату. Однак навіть невелика компанія може зробити кращими умови для своїх співробітників, просто встановивши кавомашину або запропонувати повний соціальний пакет працевлаштування. Подумайте, що зацікавить ваших співробітників прямо зараз?
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?