Всесвітня організація охорони здоров’я визначає емоційне вигорання як «синдром, який виникає в результаті хронічного стресу на робочому місці, з яким не вдалося успішно впоратися». І дійсно, з цим негативним синдромом стикається все більше людей. А ще пандемія коронавірусу посприяла тому, що ризик емоційного вигорання працівників зріс у рази.
Виникає питання – як роботодавцю чинити в такій ситуації? Чи може він ефективно протидіяти емоційному вигоранню своїх підлеглих? Jobs.ua вирішили це з’ясувати.
В наш час на людину припадає значно більше навантаження, ніж іще 10-20 років тому. Це стосується як професійної сфери життя, так і соціальної. Додамо сюди потужну лавину інформації, яка атакує нас зі всіх сторін, доплюсуємо особисті проблеми та пандемію COVID-19, і отримаємо невтішну картину: всі ці зовнішні подразники провокують постійний стрес і, як наслідок, емоційне вигорання.
Якщо говорити за професійну сферу, негативних подразників теж знайдеться чимало: хронічна перевтома через дедлайни, високе навантаження і тривожність за успішне виконання робочих завдань. А у випадку дистанційної роботи порушується баланс між особистим життям та роботою, та й з колегами спілкуватися значно складніше, бо немає безпосереднього контакту. Всі ці негативні моменти наближають працівника до емоційного вигорання, з яким складно боротися, якщо пустити цей процес на самоплив.
Говорячи про добробут людини, які його основні складові можемо виділити? Це:
Ситуація з пандемією коронавірусу змусила компанії у всьому світі переглянути свої позиції стосовно підтримки власних співробітників. Програми підтримки працівників дозволяють підтримувати на високому рівні ментальне і фізичне здоров’я персоналу. А перераховані вище складові лягають в основу стратегічної політики компаній, щоб запобігати емоційному вигоранню людей.
То як роботодавцю боротися з цим негативним явищем? Виділимо чотири важливі моменти, які в сукупності складуть ефективну стратегію по запобіганню емоційного вигорання працівників:
Весь цей інструментарій в сукупності принесе бажаний результат – ефективне запобігання емоційному вигоранню працівників на робочому місці.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».