Співробітники вашої компанії можуть звільнитися з багатьох причин: бажання спробувати себе в іншій сфері, конфліктна ситуація, переїзд чи прагнення нового досвіду. Але якою б не була причина звільнення працівника, потрібно провести прощальну розмову з ним, причому зробити це правильно. В західному світі цю розмову прийнято називати «exit-інтерв’ю». З’ясуємо, як зробити звільнення безконфліктним і що дасть компанії правильно проведене exit-інтерв’ю.
Якщо коротко, цим терміном позначають розмову, яку влаштовують зі співробітником, який твердо вирішив звільнитися. Або ж має такі наміри, і про це сталося відомо в компанії. Зазвичай провести таке інтерв’ю доручають HR-спеціалісту, і в цю розмову входить декілька задач:
Підготовчим кроком до такого інтерв’ю можна вважати розмову ейчара з безпосереднім керівником працівника, який звільняється. На такій зустрічі зазвичай обговорюються наступні моменти:
Власне, це означає, що в компанії все погано із системою взаємодії з працівниками. Можливо, немає довіри до HR-відділу з боку працівників; можливо, ставлення з боку керівництва було не найкращим, тому працівник не бачить причини проводити якісь там прощальні розмови-інтерв’ю. Адже співробітник, який звільняється, ніколи не відмовиться від пропозиції ейчара провести exit-інтерв’ю, якщо під час його роботи в компанії з ним поводилися прозоро і справедливо, допомагали і підтримували.
Після того, як HR-спеціаліст збере всю необхідну інформацію та ознайомиться з нею, він призначає розмову з працівником. Важливе зауваження – ця розмова не повинна бути офіційного характеру. Далі все залежить від того, яка ціль exit-інтерв’ю: чи потрібно вам утримати працівника від звільнення чи ні.
Якщо потрібно утримати працівника, поцікавтеся про наступні речі:
Звичайно, розмова не повинна нагадувати строго фіксований обмін питаннями-відповідями. Поцікавтеся в працівника, що для нього є важливим на роботі, чи бачить він потенціал для росту в своєму відділі чи компанії загалом, якою він бачить свою кар’єру в найближчій перспективі тощо.
Звісно, усе це – базові питання. В процесі самої бесіди HR-спеціалісту буде зрозуміло, в який бік рухати розмову і які додаткові питання при цьому ставити. Задача ейчара – поставити якомога більше питань, щоб встановити істинну мотивацію працівника.
Зрозуміло, що в певних ситуаціях не потрібно намагатися залишити працівника. Але при цьому необхідно уникнути конфліктного звільнення, яке б могло кинути тінь на бренд роботодавця. Негативні коментарі і дописи в соцмережах від незадоволеного працівника суттєво знижують привабливість компанії для майбутніх кандидатів.
Яких рекомендацій дотримуватися, коли звільнення відбувається на конфліктній основі? Обов’язково вивідайте причину конфлікту, але однієї зустрічі може виявитися недостатньо, щоб згладити всі кути. Продумайте заздалегідь, як відповідати на ті чи інші заперечення працівника. Створіть документ, в який помістите всі можливі причини і способи вирішення конфлікту. Цей документ служитиме вам опорним матеріалом під час exit-інтерв’ю.
Поясніть працівнику, що його бажання звільнитися – це не те рішення, яке вже ніколи не змінити. Саме так працівники доволі часто приймають своє звільнення: мовляв, після такого вороття вже не буде. HR-спеціаліст повинен пояснити співробітнику, що він завжди при бажанні зможе повернутися в компанію.
Ось основні моменти, які стосуються exit-інтерв’ю. Сподіваємося, ця інформація стане в нагоді компаніям та їхнім працівникам по роботі з персоналом.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.