UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Світова практика
  5. Горизонтальна ієрархія на прикладі ІТ-компанії 10Pines

Горизонтальна ієрархія на прикладі ІТ-компанії 10Pines

7.05.2021 704
Горизонтальна ієрархія на прикладі ІТ-компанії 10Pines

Горизонтальна ієрархія на прикладі ІТ-компанії 10Pines

7.05.2021     704

Уявіть компанію, яка не має гендиректора і керівників різних рангів, натомість всі рішення приймаються разом усією командою. В світі мало хто практикує подібну організаційну структуру, бо вона теж, на жаль, не позбавлена певних недоліків. Але переваги горизонтальної ієрархії очевидні: гнучка система управління, прозорий розподіл прибутку між усіма працівниками.

Давайте разом із Jobs.ua на прикладі ІТ-компанії 10Pines познайомимося ближче з подібною моделлю управління компанії.

Хто такі 10Pines?

Це аргентинська ІТ-компанія, яка займається розробкою сервісів електронної комерції. Наприклад, програмісти 10Pines роблять онлайн-карти лояльності і спеціальні додатки, та й іменитими клієнтами можуть похвалитися – Старбакс і Бургер Кінґ теж звертаються до них за ІТ-послугами.

Компанія налічує 85 людей, і всі рішення приймаються спільно всіма співробітниками. Це дуже гнучкий стиль управління, бо горизонтальна модель управління – це можливість врахувати думку кожного працівника не на словах, а на ділі. Співробітники 10Pines самі вибирають між собою людей, які будуть займатися юридичною стороною діяльності компанії, чи візьмуть на себе роль «партнерів», тобто домовлятимуться про зустрічі з клієнтами і заключатимуть вигідні договори. Половина прибутків компанії кожного року розподіляється між співробітниками.

Інші особливості горизонтальної моделі управління

Звичайно, поговоримо про зарплату. Рішення про перегляд зарплат розглядаються тричі на рік. Новачки можуть подавати свою кандидатуру на підвищення зарплати, або ж їхні наставники можуть зробити це від їхнього імені. До речі, стажери не беруть участь у засіданнях компанії – вони отримають таке право, коли завершиться їхній випробувальний термін.

На щомісячних зібраннях співробітники компанії приймають ключові рішення: окреслюють коло потенційних клієнтів, вирішують, як розпорядитися фінансами і т.д. Ну а ті рішення, які в компаніях з вертикальною ієрархією приймаються начальниками та менеджерами нижчої ланки, делегуються безпосередньо працівникам.

«Легко відчути себе шахраєм»

Один із розробників 10Pines – Аріель Уманскі – два рази за п’ять років відмовлявся від підвищення своєї зарплати. Вдруге він відмовився в грудні 2020 року, пояснивши це тим, що в нього не кращі показники в роботі, ніж у його колег-програмістів. Він порахував, що «легко відчути себе шахраєм», і що це неетично – підвищувати собі зарплату на 7%, якщо твої успіхи в роботі важко назвати видатними.

Недоліки горизонтальної моделі управління

Подібна модель добре працює в невеликих компаніях, кількість співробітників яких не перевищує 100 чоловік. Якщо подвоїти кількість співробітників 10Pines, критерії до кандидатів знизяться, бо стане важче приймати людей на роботу. Чим більше людей в компанії, тим більше вона бюрократизується і костеніє.

Але це не всі проблеми. Компанія може почати, наприклад, ігнорувати інтровертів, або ж з’явиться ризик появи групового мислення, коли працівники прийматимуть такі рішення, які не прийняли б поодинці. Але в невеликих колективах, як бачимо на прикладі аргентинської ІТ-компанії, горизонтальна ієрархія – або соціократія, як її називають працівники 10Pines – має свої беззаперечні переваги.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору