Професійні хвороби — одна з побічних рис, яка супроводжує процес розвитку кар'єри. Особливо актуальна ця проблема для офісних працівників. Малорухливий спосіб життя і постійне сидіння перед монітором дуже швидко призводять до формування специфічних синдромів і захворювань. Варто ознайомитися з найпоширенішими недугами офісних працівників, а також вивчити заходи їх профілактики.
Робота в офісі сьогодні вважається однією з найпоширеніших. Багато процесів комп'ютеризовані — від ведення документації до складання проектів і креслення. Така зайнятість передбачає тривале сидіння і обмеження рухливості, що не може не позначитися на здоров'ї негативним чином. Серед найбільш характерних захворювань, до яких схильні офісні працівники, особливо варто відзначити:
Варто детальніше ознайомитись з ознаками цих проблем, причинами, які до них призводять, і заходами профілактики. Адже простіше хворобу попередити, ніж вилікувати.
Тривале сидіння перед монітором комп'ютера призводить до проблем з органами зору. Крім зниження гостроти, часто виникає так званий симптом «сухого ока». А в холодну пору року, коли різко падає вологість, він відчувається ще сильніше, виникають больові відчуття. Око пересихає, внаслідок чого з'являється відчуття «піску».
Профілактичні заходи включають в себе рекомендації щодо:
Також не варто без рекомендацій лікаря використовувати судинозвужувальні препарати для усунення почервоніння. Обов'язково потрібно регулярно відвідувати офтальмолога і носити окуляри, якщо вони прописані.
За кумедною назвою ховається серйозна проблема. При роботі з комп'ютерною мишкою рука знаходиться в неприродному положенні. З часом може з'явитися біль у кисті, набряк, оніміння і втрата чутливості. Такі симптоми свідчать про защемлення нерва або порушення кровообігу. Мовою лікарів, недуг класифікується як одна із форм артриту.
Попередити «мишачу» хворобу можна за рахунок дотримання кількох рекомендацій:
При тривалій роботі обов'язково потрібно періодично робити невелику розминку і вживати більше продуктів, багатих на вітаміни В6, 12.
Сидіння в незручній позі стає причиною застою крові, виникнення напруги в м'язах спини, розвитку сколіозу, прогину попереку тощо. Наслідком цього є розвиток таких небезпечних захворювань, як остеохондроз, тромбоз, варикоз.
Заходи профілактики в цьому випадку зводяться до таких висновків: організація зручного робочого місця і виконання регулярної розминки. Слід стежити, скільки часу ви проводите в одній і тій же позі, частіше змінювати її.
Згідно зі статистикою, з цими проблемами стикається до 50% офісних працівників, стаж роботи яких більше 5 років. Причини появи збоїв у травленні банальні — перекуси всухом'ятку, зловживання снеками, занадто важка вечеря перед сном і недостатня фізична активність.
Попередити розвиток проблем можна, відрегулювавши власний режим:
І варто переглянути своє меню на вечерю, виключити важкі страви, віддати перевагу легкому салату і білку (м'ясу, рибі).
Погана вентиляція офісного приміщення, наявність оргтехніки, що працює на чорнилах, нерегулярне чищення кондиціонерів призводять до того, що підвищується концентрація різних токсичних речовин, пилу. Вони і стають причиною виникнення астми і алергії.
Щоб попередити появу хвороб, варто дотримуватися кількох рекомендацій:
Якщо алергія вже є, потрібно обстежитися у лікаря і попросити ліки для зниження чутливості.
Ця проблема, поряд з депресією, дуже поширена серед офісних працівників. Стреси на роботі, недолік сну, сонячного світла і елементарного відпочинку призводять до зниження вироблення серотоніну. Звідси підвищена дратівливість, мігрень, зниження працездатності і інші симптоми.
Попередити наступ депресії і полегшити ознаки хронічної втоми можна регулюванням свого розпорядку. Наприклад, потрібно завести традицію раз на тиждень відпочивати з колегами або друзями, ділити відпустку на кілька частин і використовувати їх протягом року. А якщо виникла стресова ситуація, то не варто стримувати емоції, потрібно дати їм вихід через фізичне навантаження.
В цілому всі рекомендації дуже прості, доступні для реалізації. І якщо постійно практикувати їх, то можна дійсно знизити ризик розвитку цілого букета хвороб.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.